| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Motor valt stil 911. 3.0 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=15702 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Reint van wijk [ 11 okt 2007 22:25 ] |
Berichttitel: | Motor valt stil 911. 3.0 |
Ok mijn probleem, starten ok loopt dan super mooi rond ,lichte onregelmatigheid in toerental maar niet noemenswaardig , na een poosje gelopen te hebben valt hij terug in toeren en valt dood, kan hem dan zonder een beetje gasgeven niet meer aan de praat krijgen . met een beetje gas lukt het maar heb dan zeer slechte respons en niet rijbaar . Nieuwe injectoren, bougies ,verdeler en verdeelkap gaven geen verbetering. Lijkt op een vacuumlek , zal alle leidingen gaan controleren ,ieder verder idee is welkom. |
Auteur: | Erwin [ 11 okt 2007 22:38 ] |
Berichttitel: | |
Reint, omdat je in het vak zit mag ik lekker direct zijn, toch? Om een antwoord te krijgen waar je wat aan kunt hebben moet je genoeg info geven, dus ook of de auto eerst goed gelopen heeft en dit probleem onlangs begonnen is of had hij dit probleem al toen je de auto kocht bijvoorbeeld. Ik neem aan dat je niet de monteur bent die zomaar wat gaat vervangen, wat bij de meeste mensen als eerste opkomt als er zich een probleem voordoet: bougie's , verdeelkappen etc. Heb je naast de beschikkeng over een roetmeter ook toevallig nog ergens een oude CO meter liggen. Erg belangrijk bij dit probleem. Net als een stroboscooplamp overigens ( hint) Gebruik deze twee gereedschappen en je bent als een heel eind verder als blijkt dat de juiste waarden ver te zoeken zijn. Wil je gericht info mag je me overdag ook bellen. Telefoonnummer te vinden onder www Groeten, Erwin. |
Auteur: | Reint van wijk [ 11 okt 2007 22:51 ] |
Berichttitel: | |
Erwin bedankt voor je snelle reactie, Ik denk dat je gelijk hebt , de zaken niet te complex maken, de motor liep goed toen ik hem kocht, helaas dit jaar niet gebruikt i.v.m verbouwingen e.d , je koopt iets voor je vrije tijd maar dit had ik weinig. Wel heb ik de motor in tussentijd ververst , de zaken als verdeler etc gewoon preventief vernieuwd , kleppen gesteld en de injectoren laten reinigen controleren ( groot opbrengst verschil ) dus nieuwe injectoren geplaatst . Ga wel even op zoek naar een strobolamp en c.o meter , 2,5 % als ik goed ben geinformeerd . Zit in de Trucks ,Diesel in mijn bloed dus mechanisch geen probleem , wel onbekendheid met het injectiesysteem en de electronica , maar ieder probleem is een uitdaging. |
Auteur: | Erwin [ 11 okt 2007 22:58 ] |
Berichttitel: | |
Ik had al gelezen dat je in die wereld zat. Niks voor mij, ook al zitten daar nog veel echte monteurs. ( je weet wel , met van die handen die ze nooit meer schoon krijgen ) Het CO is belangrijk voor elke auto, maar voor een oude motor met K-jetronic helemaal. Het CO moet 2.5 zijn, maar een kleine afwijking naar boven ( tot 4%) kan soms positief uitwerken. Gewoon betje experimenteren waar jouw motor het beste op loopt. Het ontstekingstijdstip is ook erg belangrijk. Net als alle andere basis dingen bij deze auto's. ( hoogte stuwschijf in de luchtmeter, stuur en systeemdruk ect.) |
Auteur: | Anne 2.7 [ 13 okt 2007 7:51 ] |
Berichttitel: | |
Reint, waar blijven de feauteaus |
Auteur: | Anne 2.7 [ 13 okt 2007 7:58 ] |
Berichttitel: | |
Reint, waar blijven de feauteaus |
Auteur: | Pepijn [ 13 okt 2007 8:24 ] |
Berichttitel: | |
Zou het de benzine pomp kunnen zijn? |
Auteur: | lindemans [ 13 okt 2007 9:52 ] |
Berichttitel: | |
Als een probleem zich spontaan voordoet nadat er onderhoud is gedaan, dan ben ik als techneut erg geneigd om de oorzaak te zoeken in relatie met de gedane werkzaamheden. Ik lees dat de kleppen gesteld zijn: staan die niet te strak ? |
Auteur: | Erwin [ 13 okt 2007 10:12 ] |
Berichttitel: | |
Kleppen te strak. Theoretisch kan dat maar als 'praktijk techneut' weet ik dat die kans zo belachelijk klein is dat ik dat niet zou noemen. Zeker niet als de kleppensteller ook npog eens al jááren in het vak zit. |
Auteur: | Paul II [ 13 okt 2007 10:27 ] |
Berichttitel: | |
De verschijnselen samengevat lijkt het er op dat na het einde van de warmloopperiode, dus uitschakelen warmloopregeling, de problemen ontstaan. Dat schakelt zaken als brandstofpomp uit. Maar lijkt op een (veel) te arm mengsel... |
Auteur: | Reint van wijk [ 14 okt 2007 15:08 ] |
Berichttitel: | |
Erwin als te verwachten direct aan het goede eind. Even de onsteking goed afgesteld een c.o meter geleend en deze was na plaatsing van de nieuwe injetoren veel te laag, na afstelling helemaal goed. Ben ik niet gewend trucks hebben tegenwoordig een complex motormanagement met temperatuur /druk / positie sensoren welke bij het plaatsen van nieuwe pompverstuivers de boel weer compleet bijregelen . maar goed het co hoger aanhouden was een goede les. Bedankt voor alle tips heren . PS . de fauteaus komen na de winter als mijn project klaar is , strak in de lak etc. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |