Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:53

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Hallo allemaal - Inhouden motor 944 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Hallo allemaal - Inhouden motor 944
Gegroet allen!

Om maar met de deur naar binnen te vallen. Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb sinds kort weer een Porsche 944 type 2 in bezit, na veel te lang wachten. Enorm genieten, ik was even vergeten hoe een goede wegligging voelde :D .
Ik heb echter een probleem waar jullie misschien ook last van hebben gehad. Mijn auto is pas voor een grote beurt, de vervanging van dynamo en motorsteun bij van Palen Porsche geweest. Ik was overigens als "alleen theoretisch technische kenner van de 944" erg onder de indruk van de kennis en rust die deze ex Porsche monteur uitstraalde. Nu heb ik tot nu toe drie keer meegemaakt dat de motor zonder waarschuwing verschrikkelijk inhoudt. Ook 1x op de snelweg. Het voelde als 180km per uur naar 0km per uur en gelukkig reed er op dat moment geen auto achter mij. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn??? Ik hoor graag wat jullie ervan vinden! :?

Mvg,

Sebastiaan.

15 okt 2007 22:14
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Slecht contact van de brandstofpomp? Ooit eens meegemaakt dat m'n vriendin met m'n 944 naar haar werk reed, en terwijl ze net een auto aan het inhalen was viel al het motorvermogen weg. Uiteindelijk viel hij helemaal stil, en achteraf ontdekte ik dat de stekker van de brandstofpomp aan de achterzijde van de zekeringskast was afgevallen. Dit was echter wel bij een type I, en daar zat de zekeringskast bij het voeteneinde van de bestuurder, dus je kon er per ongeluk nog tegenaan stoten.

16 okt 2007 20:26
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Goeie tip!
Erg goeie tip! Ik heb Porsche Palen aan het einde van de dag gesproken en ik ga er morgenochtend heen, omdat het probleem zich steeds vaker voordoet. Vandaag vier keer! :( Ik ga het zeker doorgeven.
Ik kan me zo voorstellen dat bij het sleutelen de stekker is los gegaan/niet goed meer vast zit. Bedankt, ik voel me wat rustiger. Ik was namelijk bang dat er 1 van de cilinders niet meer wilde. Ik laat op het forum nog weten hoe het is afgelopen. :P

16 okt 2007 21:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Nou, als het voelt van 180 naar 0 dan ben je niet 1 cilinder kwijt maar alle vier inderdaad, succes dr mee!

17 okt 2007 9:04
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rookie
Bericht Opgelost!
Nogmaals een goeie tip! Het bleek dat het relais, welke de brandstofpomp en de ontsteking aanstuurt, een vreemde brandlucht verspreide. Hier is een andere ingegaan en ik ga nu weer zonder problemen van 0 naar 180 km/u in notime... :lol: Heb zelf het idee dat de motor ook beter oppakt!
Volgende keer maar niet zo'n paniekdoos zijn over de cilinders... :oops:

17 okt 2007 21:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
En wederom eind goed al goed.

18 okt 2007 17:10
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]