| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
wellicht aankoop 964 cabrio 1991 175.000 km http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=15801 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | renetrzes [ 19 okt 2007 11:19 ] |
Berichttitel: | wellicht aankoop 964 cabrio 1991 175.000 km |
Hallo, kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij de eventuele aanschaf van een 964 cabrio (1991) met 175.000 op de teller. vr prijs 23.500 groet Rene |
Auteur: | anton964 [ 19 okt 2007 11:23 ] |
Berichttitel: | |
op alles! gr anton964 |
Auteur: | TD (zonder I) [ 19 okt 2007 11:39 ] |
Berichttitel: | |
Misschien wat meer info en/of pics plaatsen. Zo is het wel heel wazig. De "deskundigen" melden zich dan vanzelf wel. |
Auteur: | yohanv [ 19 okt 2007 12:06 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Daarmee bedoeld Anton dat de prijs een beetje aan de lage kant is en daarmee op de hoede moet zijn Hier nog een z.g.n. lijste van PaSCal.... Met dank aan het lijstje van PaSCal en de autotelegraaf Orientatie Algemene orientatie • Wil je een coupe, cabrio of een targa • schuifdak ? • Schakelbak of tiptronic (bij een 3.2 - > 915 bak of G50 bak ) • C4 of C2 (in geval van de nieuwere wagens) • Welke kilometerstand vind je aanvaardbaar!!!! • MOET de wagen schade/ongeval vrij zijn?, of waar liggen je grenzen • Wil je perse een orgineel NL (BE) auto • "Orgineel" of mag hij aanpassingen hebben, let hier goed op. (Kleur,stoelen,stuur,spoilers etc.) • Eventueel ombouw? (SC 3.2, 3.2 964 etc) • Wel of geen (volledige) historie (laatste jaren het boeiendst) • In geval van historie bekend: Is er in de laatste periode goed onderhoud gepleegd. Per model is dit verschillend bij welke km stand bepaald onderhoud is te verwachten) Interieur • Interieur kleur • Volleder of niet? • Airco of niet? • Audio? • Navigatie? • Telefoon/carkit? • Airbags? Exterieur • Exterieur kleur • Wel of geen vaste spoiler • 3e remlicht ? • Cupspiegels of niet • Wel of geen achterwisser ? • voorkeur voor welke velgen, of welke zeker niet Kosten • Onderhoudskosten (Is voorheen goed onderhoud gepleegd) • Verzekrings kosten • Brandstof • Wegenbelasting/Houderschapsbelasting • Is ontbrekend (en/of certificaat) alarm Installatie vereisd? Inbouwkosten • Vereiste stalling? evt stallingskosten Bezichtiging/Proefrit Tips: • Neem een onafhankelijk iemand mee, liefst iemand met verstand van auto's, maar zonder (of weinig) liefde voor Porsche. Die persoon kan de emotie uitschakelen en is dus heel erg nuttig! • Bij een particulier: Let op hoe de persoon met de wagen omgaat, laat hij de kofferklep dicht vallen, of drukt hij hem dicht. Dit geeft vaak al aan hoe de persoon met zijn auto omgaat. Let echter wel op, dat je de wagen niet gaat lopen afkraken, om de prijs te drukken. Een echte liefhebber stoot je voor de borst en het kon wel eens andersom aflopen. • Om de markt eerlijk te houden, een Porsche is geen wagen waar je even naar gaat kijken, proefritje in gaat maken en alleen wat tegen de banden trappen. Dat is niet prettig voor de verkoper en jij als koper bent ook niet echt geloofwaardig! • Neem een magneetje mee als je twijvelt aan evt schade, om zo evt grote plekken plamuur te traceren. (Weet wel of het plaatdeel van staal moet zijn, en niet van kunststof, polyester of aluminium!) • Neem een zaklamp mee om evt op de donkere plaatsen te kunnen controleren. Checlist voor de proefrit: Exterieur: • Lakstaat, denk aan kleurverschillen (overgespoten? Waarom?), krassen en poetskrassen en steenslag. (kans op roest) • Staat van de rubbers (goed of uitgedroogd) • Staat van de velgen. • Staat van de banden, vergeet hierbij niet de wangen. • Staat van een Cabriokap/Targa dak/ schuifdak. Bij een Cabrio: Kijk van binnen (donker) naar buiten (licht) en lichtpuntjes geven aan waar gaatjes zitten. En controleer of het goed aansluit op de rubbers. Controleer ook of het frame de kap niet raakt en daardoor beschadigt. Vertoont de plastic achterruit krasjes dan is het zicht erdoor slecht. Ook een vouw in de ruit belemmert de doorkijk (Een kap gaat ongeveer zo’n 8 jaar mee) • Roestvorming: op alle naden/rubbers (onderaan de zijruitjes en in de hoeken onderaan de voorruit, bij de koplampen!) • Roestvorming bij de deuren, onderaan de opening, bij de lasnaad, B stijl. • Roestvorming bij de accu. (Bekend problem bij lekkende accu’s). Wanneer is de accu voor het laatst vervangen? (Richtlijn:gemiddeld elke 3 jaar) • Haal (zover het kan) (Bij 911) de bekleding in de kofferruimte los. Til het tapijt op en let op condens, roest, lasnaden en kleurverschil met de carrosserie. Dit kan allemaal duiden op onvakkundig schadeherstel • Check even de punten waar het water wegloopt. (Links + Rechts voorin.) • Let op veel roetaanslag boven de uitlaat. Dit kan wijzen op veel oliegebruik. • Controleer het chassisnummer ivm evt diefstal/ombouw • Let op krassen, steenslag, dofheid van de voorruit • Controleer uiteraard de naden bij de koffer- en motorklep, lopen deze scheef, dan is dit vaak (niet altijd!) een teken dat er schade is geweest. Om dit te kunnen beoordelen, moet je veel auto's zien • Check ook of de deuren "recht" dichtvallen, ofdat ze iets omhoog moeten bij sluiten (vaak schade) • Bij uitgebouwde versies: Hoe is het onder het kunststof? • Zijn er matching numbers, of klopt in elk geval de motor bij wat aangeboden wordt. Als dit niet zo is, waarom? • Schokdempers: Een echt goede indicatie van versleten schokdempers krijg je als je met de auto gaat rijden, maar een indruk doe je op als je op de voor- of achterzijde drukt van de auto en die vervolgens loslaat. De auto mag niet te lang naveren. Interieur/Opties: • Is het interieur orgineel, en/of past het bij de achterbank. • Staat van de bekleding, (stoelen,hemel, deurpanelen,dashboard). Als de bekleding redelijk veel gebruikssporen laat zien en de wagen aangeboden wordt met een lage Km stand, kan dit wel eens wijzen op nattigheid. • Voel of de bekleding nat aanvoeld, vooral achter de voorstoelen. (Belangrijk bij Targa/Cabrio/Schuifdak) • Hoe is de afwerking van Audio/telefonie? Zijn er lelijke gaten geboord etc • Airbags. (Auto’s na ’92 ongeveer een levensduur van 15 jaar) • Functioneerd een aanwezige airco. Er hoort steenkoude lucht uit te komen. • Functioneren alle electrische opties/lichten/knipperlichten. • Functioneren de Gordels Motor: • Uiterlijke staat van de motor. Hierbij kijkend naar de bouten/moeren en staat van de rubber slangen. (Controleer deze op haarscheurtjes. Kleintjes worden groot) • Kijk uiteraard naar duidelijke olievlekken, ondanks dat de motor snel schoongemaakt is, vergeet men vaak de oprit/garage • Is alles orgineel porsche, of is het "aftermarket" replacement, en zoja, past dat allemaal wel goed proefrit: • Hoe start de auto (zorg dat de motor gewoon koud is en niet al voorverwamd; dit ivm eventuele slechte dynamo/accu)? Hoe loopt de motor stationair • Let er bij een proefrit op of de auto niet een kant optrekt tijdens het rijden. • Hoe remt de auto, trekt bij dan niet naar een kant toe? Geen trillingen in het rempendaal of stuur. ( remschijven) • Hoe stuurt de auto? Scherp, speling in het stuur, trillingen in het stuur (slechte uilijning etc)? • Hoe pakt de motor op? Zijn er bijgeluiden? • Hoe schakelt de auto? Bij een automaat soepel? Bij een handbak; zijn alle versnellingen goed in te leggen, zijn er bijgeluiden? Hoe pakt de koppeling op; hoog, laag? • Hoe remt de auto? Trekt de auto niet naar 1 kant bij hard remmen? • Let er op of de auto ook dweilt. Aankoopkeuring (AKK) • Is de auto naar hoe jij hem kunt beoordelen naar wens. Doe een AanKoop Keuring bij een onafhankelijke Porsche specialist. (Geen ANWB of DEKRA). Uit deze keuring kunnen heel veel dingen naar voren komen die je zelf over het hoofd hebt gezien. Bij een Porsche specialist hebben ze gevoel en kennis van het merk en dit kan veel ellende in de toekomst besparen. Het is echter geen garantie voor probleemloos rijden, aangezien ze niet binnenin de onderdelen kunnen kijken. |
Auteur: | anton964 [ 19 okt 2007 12:23 ] |
Berichttitel: | |
tja wat moet je er van zeggen?akk?de prijs is goed als de wagen goed is. maar bij mij ging op deze km stand bijvoorbeeld de koppling kapot. waar staat de auto? anton964 |
Auteur: | Olaf [ 19 okt 2007 12:53 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: wellicht aankoop 964 cabrio 1991 175.000 km | |||||||||
Klikkerdeklik |
Auteur: | horn [ 19 okt 2007 21:49 ] |
Berichttitel: | |
goeie tip Ollie! Kende ik nog niet! |
Auteur: | renetrzes [ 22 okt 2007 17:40 ] |
Berichttitel: | aanschaf 964 |
Bedankt voor jullie reacties.!!!!! Ga er eens goed naar kijken ! groeten Rene |
Auteur: | BJ964 [ 22 okt 2007 19:19 ] |
Berichttitel: | |
Veel succes en houdt ons op de hoogte van je zoektocht en eventuele aanschaf |
Auteur: | Olaf [ 22 okt 2007 20:37 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
... dat meen(de) je niet |
Auteur: | Devils son [ 22 okt 2007 23:37 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Die van mij was 22K met 185.000 km bij een Porsche-handelaar. Na 75.000 km ermee gereden te hebben zonder gekke dingen kan ik toch wel zeggen dat het geen slechte auto was en is. |
Auteur: | yohanv [ 23 okt 2007 3:23 ] |
Berichttitel: | |
Toch een bewijs dat het wel mogenlijk is (was).... Maar met de huidige (vraag) prijzen... |
Auteur: | Devils son [ 23 okt 2007 11:16 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ik vind nog altijd 23.500 niet een prijs waarbij je meteen zwaar op je hoede moet zijn. Je moet natuurlijk ook niet blind kopen, maar de suggestie dat voor die prijs het wel een gebakje moet zijn gaat mij wat te ver. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |