| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Stationair te hoog, 924
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=16114
Pagina 1 van 1

Auteur:  ReMo [ 09 nov 2007 23:31 ]
Berichttitel:  Stationair te hoog, 924

Nadat ik mijn warmloopregelaar schoon heb gemaakt is het probleem van het uitvallen van de motor opgelost.

Nu heb ik echter nog een probleempje. De motor loopt te snel stationair; 1050 toeren.

Kan het zijn omdat de warmloopregelaar nu een betere doorvoer heeft hij een te rijk mengsel levert en daardoor te snel draait?

Met de stelschroef op het gasklephuis kan ik niets meer want die staat helemaal in gedraaid.

Als de motor warm is en ik knijp de toevoerslang naar de luchtschuif dicht verandert er niets, dus die sluit wel af.

Auteur:  captainfrasca [ 11 nov 2007 12:10 ]
Berichttitel: 

Controleer eens alle vacuümslangen op lekkage en controleer het ontstekings tijdstip.

Auteur:  ReMo [ 13 nov 2007 16:23 ]
Berichttitel: 

Ontsteking is net afgesteld bij de garage. Ook hier vermoeden ze een vacuumlek. Morgen ga ik langs omdat ik zelf niets kan ondekken. Rare was dat hij vandaag wel weer 950 toeren draaide. Maar ik dat met de stelschroef helemaal in.

We zullen het morgen wel zien, omdat ze bij de garage kunnen met of er een vacuumlek zal zijn. Ben benieuwd.

Auteur:  captainfrasca [ 14 nov 2007 0:06 ]
Berichttitel: 

Je zou ook even kunnen kijken of je luchtweger wel goed genoeg afsluit.

De porsche van mijn broer liep laatst zelf 2500 rpm stationair, dan sta je wel even te kijken.

Vervolgens heb ik alle slangen verwijderd en de luchtweger schoongemaakt, het hele zwikkie weer in elkaar gezet en toen liep ie weer netjes 950 rmp stationair.

Auteur:  ReMo [ 15 nov 2007 0:21 ]
Berichttitel: 

Waarschijnlijk is het probleem opgelost. Ben vanavond bij mijn garage geweest. Na het reinigen van gaskleppen, warmloopregelaar, luchtmassameter en de secundaire luchtschuif was het CO gehalte te hoog. Opnieuw afgesteld, meet apparatuur gaf geen vacuumlek aan. Maar de motor bleef te snel stationair lopen. Volgens de meneer van de garage moest hij toch ergens lucht weghalen waar het niet mag. Uiteindelijk bleek het in de aftakking van de slang die naar de kopste kant van het gaskleppenhuis gaat en de slang die naar de rembekrachtiger loop te zitten. In dit Y vormige verloop stuk hoort volgens hem een soort sponsje te zitten die de lucht toevoer naar het gaskleppenhuis terugdringt. Dit wil in de loop der tijd weleens verloren gaan. Hij heeft het opgelost met een dopje met daarin een klein gaatje. Toerental was weer prima in te stellen en het CO gehalte afgeteld op 1,5. Motor loopt prima en start goed. Dus morgen maar weer even afwachten als hij lekker koud is.

Auteur:  Tom80 [ 15 nov 2007 0:36 ]
Berichttitel: 

Uitstekende monteur met veel kennis van zaken! Mooi dat het weer opgelost is, misschien dat dit ook de oorzaak van mijn incidentele hoge stationair is.

Auteur:  WdePundert [ 15 nov 2007 17:26 ]
Berichttitel: 

Je moet het maar allemaal weten. :wink:

Auteur:  captainfrasca [ 17 nov 2007 19:22 ]
Berichttitel: 

En????

Auteur:  ReMo [ 18 nov 2007 22:27 ]
Berichttitel: 

Dat antwoord ben ik inderdaad nog schuldig
Ookde volgende dag startte hij goed. Moet met starten wel wat gas bijgeven maar met een 10 seconden loopt hij dan goed.Dus ik laat het maar zo, hij is tenslotte ook bijna 30 jaar oud.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/