| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

vervanging sensor nokkenaspositiesensor
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=16265
Pagina 1 van 1

Auteur:  erik35 [ 20 nov 2007 16:28 ]
Berichttitel:  vervanging sensor nokkenaspositiesensor

heeft er iemand ervaring met het vervangen van de sensor die de nokkenaspositie regelt? ben met de auto naar de specialist geweest en volgens hem zit hier het probleem dat de auto steeds afslaat. volgens hun zit hier 3 dagen werk in en als ik de motor eruit haal anderhalve dag?
het gaat hier om een 996 3.4 van 1998

heeft iemand dit eerder gehad?

Auteur:  Rob Herfst [ 20 nov 2007 19:46 ]
Berichttitel: 

Begrijp uit je verhaal dat je twijfelt aan de diagnose!

Gewoon even naar een andere specialist of dealer rijden voor een second opinion (als dat lukt natuurlijk, met een steeds afslaande motor).

Heeft de specialist de 996 ook uitgelezen met de PC?
Ik zou mij kunnen voorstellen dat een dergelijke storing gewoon uit te lezen is!

Motor van een 996 in- en uitbouwen hoeft mijnsinziens geen 1,5 dag te duren!
Wat is de kilometerstand van de 996?
Luchtmassameter ooit al eens vervangen?

Auteur:  erik35 [ 20 nov 2007 20:01 ]
Berichttitel: 

Ik twijfel niet echt over de diagnose , die zal wel juist zijn. hij heeft de auto uitgelezen. maar de sensor zit direct onder het kleppendeksel. als je die eraf haalt vallen de nokkenassen eruit e.d. word me verteld. ik snap alleen niet dat daar dan een dag tot 1,5 dag werk in zit als ik het blok er zelf onderweg haal. dat is voor mij geen probleem , dus zo zou ik hem aanleveren.
daarom ben ik ook benieuwd naar ervaringen van anderen , of iemand die weet hoe het technisch precies in elkaar steekt.

km stand van de 996 is 75.000

Auteur:  jampie [ 20 nov 2007 20:41 ]
Berichttitel: 

Hmmm, motor uit en er terug in, is op een halve dag geklaard !
Hebben zij daar dan anderhalve dag voor nodig ?

Auteur:  Rob Herfst [ 20 nov 2007 21:08 ]
Berichttitel: 

Een motor in- en uit bouwen in 4 uurtjes lijkt mij ook wel wat optimistisch.
Zit er ook niet een verschil in in- en uitbouwtijd tussen een motor met schakel of tiptronic (of is dat weer de klepel en klok story :mrgreen:).

Mijn vraag naar de luchtmassameter was vanwege het feit dat deze bij de 996 meetsal rond de 80.000 km aan vervanging toe is, en het gepaard gaat met vermogenverlies (weet niet uit ervaring of daar ook afslaan bij hoort).
Bij mij is de luchtmassameter bij 75.000 km vervangen :shock: , toeval?

Verder ben ik niet technisch (genoeg) om je echt verder te helpen Erik, wellicht komen er nog een paar echte techneuten langs.
Zo niet, dan misschien toch maar eens langsgaan of bellen met een andere specialist/dealer!

Suc6!

Auteur:  ekris exclusief [ 21 nov 2007 9:37 ]
Berichttitel:  nokkenas sensor

Als het de nokkenas sensor mocht zijn. is dit in een dag te verv.

De motor hoeft er niet uit je hebt alleen wat speciaal gereedschap nodig
om de nokkenassen te kunnen de/monteren en om het geheel weer te timen. Wat nog wel eens wil tegen zitten is het los draaien van de uitlaat spruitstuk bouten.

Mvg William koen
Ekris Exclusief

Auteur:  Nine-eleven [ 21 nov 2007 19:06 ]
Berichttitel: 

erik35 schreef:
. . . . maar de sensor zit direct onder het kleppendeksel, als je die eraf haalt vallen de nokkenassen eruit e.d. word me verteld. . . .


Vallen de nokkenassen eruit . . . :?: :?: :?:
Zou niet zo best zijn, ik weet dat er wel wat problemen met de 3.4 motoren zijn, maar nokkenassen die eruit vallen :roll:

Neem ff contact op met Renntech, die kan jou vast wel op weg helpen.

Auteur:  jampie [ 21 nov 2007 21:41 ]
Berichttitel: 

Een vriend van me heeft vroeger bij mijn carrera 3.2, de volledige koppeling vervangen op een halve dag (incl. dus het demonteren en monteren van de ganse motor.) :lol:
Denk dat er bij een 996 toch niet veel meer komt kijken, buiten wat waterslangetjes misschien.....

Auteur:  Peter [ 23 nov 2007 13:02 ]
Berichttitel: 

Nine-eleven schreef:
erik35 schreef:
. . . . maar de sensor zit direct onder het kleppendeksel, als je die eraf haalt vallen de nokkenassen eruit e.d. word me verteld. . . .


Vallen de nokkenassen eruit . . . :?: :?: :?:
Zou niet zo best zijn, ik weet dat er wel wat problemen met de 3.4 motoren zijn, maar nokkenassen die eruit vallen :roll:



Als je een beetje op de hoogte bent van de constructie van de 996 motor dan zal je begrijpen dat dit klopt (ok, de ketting voorkomt het vallen). De brug voor het nokkenaslager zit gegoten in het deksel.

Auteur:  Roi [ 23 nov 2007 15:48 ]
Berichttitel: 

design for assembly...

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/