Goede Morgen op deze wat stormachtige zondag.
Mijn naam is Mike en ben een rookie in het shrijven op deze site maar een oude bekende als het om het lezen gaat. Jullie antwoorden hebben mij uit menig vraag geholpen!!!
Zit nu wel met een vraag die tot nu toe niet echt over gesproken is in de forum. Daar gaan we dan:
Ik heb een 1979 911 SC met een 930 (type 02) motor uit een 77 Carrera (laten plaatsen een paar maanden terug omdat de oude een beetje op was). Ondertussen een aantal issues met olie in de lucht-inlaat, olie lekkage en erg hete motor bij file.
Je zou denken dat dit niets met elkaar te maken heeft maar ik ben er gisteren verteeld dat de olie thermostat (die rechts boven de achterwie zit) vast zat waardoor er geen olie naar de voorste koeler liep, overdruk in de motor veroorzakte en daardoor olie via de overdruk pijp van de oliereservoir naar de lucht-inlaat was gegaan, dat er waarschijnlijk een pakking eruit geblazen is (gevolg olie lekkage) en dat er mogelijk schade is aan de olie koeler die onder op de motor zit is ontstaan.
Ik ben achter het vast zittende olie thermostat gekomen omdat ik een Carrera oliekoeler geplaatst wilde hebben, gezien de hogere temperaturen die de motor aan het bereiken was. Bij het verwijderen van de oude koeler is oude donker olie uit gekomen en in de motor zat natuurlijk, schone nieuwe olie.
Als je mijn verhaal begrijp... moet ik dit alles geloven, hoe kan het zijn dat een defecte thermostat zo veel teweeg kan brengen, had de monteur tijdens het plaatsen van de nieuwe motor dit niet moeten ontdeken...
Jullie hulp wordt op prijs gesteld en nu ik ingeschrijven ben, zal ik ook mijn beperkte ervaringen 911 over proberen te brengen.
MIKONZ