| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Dubbele stroomverdeler 964/993 vervangen, problemen?
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=16811
Pagina 1 van 1

Auteur:  Paul II [ 01 jan 2008 18:24 ]
Berichttitel:  Dubbele stroomverdeler 964/993 vervangen, problemen?

Zoek concrete ervaringen met de dubbel uitgevoerde stroomverdeler van de 964 en 993.

Graag antwoord op de volgende vragen:
Van wiens P. is deze al eens vernieuwd? (van Devils Son las ik het :wink: )
Bij welke km stand?
Was dit een preventieve vervanging of (pas) nadat de snaar tussen de 2 verdelers was geknapt?
Was er andere schade in het laatste geval?

Graag ook melden indien niet bekend is dat dit onderdeel gewisseld is EN de 964/993 wel 100.000 of meer gereden heeft.
Andere relevante informatie?

Weet uiteraard van het belang van dit snaartje, de modificatie van de 964 (standaard op de 993), van de schade die kan ontstaan, etc. De vraag betreft concrete ervaringen.
Dank :!: :wink:

Auteur:  Pepijn [ 01 jan 2008 19:31 ]
Berichttitel: 

Beste Paul,

Bij mijn 964 is het snaartje gebroken bij 160.000 km.
Het snaartje is toen vervangen en er is een "upgrade" op gezet. (lucht koeling)
Dit heeft me €350 gekost. (snaartje, lucht-koel-setje en arbeid)
Er was bij mij verder geen schade ondanks dat ik zeker een paar weken (ongeveer 3000 km) heb gereden op 6 bougies ipv. 12

Succes.

Auteur:  MyFirst964 [ 01 jan 2008 19:40 ]
Berichttitel: 

Bij 150dkm preventief vervangen (zelf gedaan).
Er zat al een ventilatiekitje op.

Auteur:  P-911 [ 01 jan 2008 21:30 ]
Berichttitel: 

Hoi Paul,

Geen id of het snaartje al vervangen is, kmstand 149.000.
Kan je het ergens zien??

Waarom wil je al deze info weten, ga je het verwerken in één of ander statistiek :wink:

Succes in ieder geval, ben benieuwd.

Auteur:  Gizmo [ 01 jan 2008 22:34 ]
Berichttitel:  Advies

Op advies van onze Forum techneut, is het snaartje vervangen bij aankoop en wordt bij de aankomende grote beurt weer gedaan.

1e keer vervangen bij 117.000 km en nu bij 180.000 waarschijnlijk weer voorkomen is beter dan genezen

Auteur:  Olaf [ 02 jan 2008 13:19 ]
Berichttitel:  Re: Dubbele stroomverdeler 964/993 vervangen, problemen?

Paul van Engelen schreef:
Graag ook melden indien niet bekend is dat dit onderdeel gewisseld is EN de 964/993 wel 100.000 of meer gereden heeft.
Andere relevante informatie?


Geen idee of 'ie verwisseld is - heb wel het beruchte slangetje er op zitten en weet dat m'n "garagist" elke grote beurt het snaartje controleerd en indien nodig vervangt ....

Auteur:  mike 93 [ 02 jan 2008 13:52 ]
Berichttitel: 

Afgelopen grote beurt (juni) bij 140k de verdelerkappen preventief vervangen door de specialist, snaar bleek niet nodig te zijn.
Heb je hier iets aan?

Auteur:  Devils son [ 02 jan 2008 18:18 ]
Berichttitel:  Re: Dubbele stroomverdeler 964/993 vervangen, problemen?

Paul van Engelen schreef:
Van wiens P. is deze al eens vernieuwd? (van Devils Son las ik het :wink: )


...

Citaat:
Bij welke km stand?


200K als ik mij niet vergis.

Citaat:
Was dit een preventieve vervanging of (pas) nadat de snaar tussen de 2 verdelers was geknapt?


Snaar was nog goed: hall-sensor niet.

Bij mij zal bij 280K de snaar wel preventief worden vervangen. Het zijn de kosten niet en je hebt de kans dat het heel duur wordt als je het overslaat.

Auteur:  Roi [ 02 jan 2008 23:54 ]
Berichttitel: 

Bij mijn ex 964 vervangen bij 144582 km (..) ventilatiekit aanwezig. Puur preventief om dat ik er niets over kon vinden, werkte nog wel dat had ik al wel vastgesteld.

De scheuren zaten erin :shock: bijna rondom...was voor mijn -en de P-specialist zijn -gevoel echt op het einde. Auto was toen ruim 14 jaar oud en of ie al eens vervangen was ...zeg het maar.

Ik heb toen de hele unit vervangen...en er is een nieuwe voor teruggekomen. Nog wat over gediscudingesd met Erwin maar het bleek echt een spiksplinter nieuwe te zijn, gemaakt in 2004.

Auteur:  Paul II [ 03 jan 2008 11:51 ]
Berichttitel: 

Je bedoelt rond de 150.000 of 1.500.000 Roi :?: :wink:

Auteur:  Roi [ 04 jan 2008 0:28 ]
Berichttitel: 

euh...wat denk je zelf.... :wink:

Auteur:  Paul II [ 08 jan 2008 13:53 ]
Berichttitel: 

Dank voor de reacties zo ver.

Kom binnenkort met 'samenvatting' en antwoord op vragen.

Mochten er nog mensen met ervaringsinfo niet gereageerd hebben: graag doen :!: :wink:

Auteur:  Toon [ 08 jan 2008 14:03 ]
Berichttitel: 

afgezien van het snaartje (dat bij 160dkm volgens oh boekje gecontroleerd moet worden) en het ventilatie kitje is er ook een Porsche TSB oven als ik me niet vergis ....

Auteur:  molen934 [ 08 jan 2008 14:05 ]
Berichttitel: 

Kennis van mij met een 964 cabrio kwam een aantal jaren geleden langs, Hans hij loopt zo raar :oops:

Alpo gebeld, niet verder rijden en kijken naar de verdeler :!:
Hij vertelde mij verhalen dat er gaten in de zuiger konden branden :twisted:
Heb een compleet ruilsetje voor hem gehaald en gemonteerd en gelijk voor mijn 964 ook maar gedaan :idea:
Had papieren dat hij bij mij al gedaan was, maar dit was een aardig tijdje terug en voor de zekerheid maar vernieuwd :shock:

Auteur:  drknauf [ 08 jan 2008 15:09 ]
Berichttitel: 

bij mij is het vervangen bij 200k
omdat de auto op ongewenste momenten waneer hij daar zin in had uitviel,
daarna nooit meer last van gehad glkg

Auteur:  shaggy [ 08 jan 2008 22:53 ]
Berichttitel: 

bracht gister mijn blok weg om kleppen te stellen enz en vroeg om het riempje te vervangen en wat zeiden ze dat is bij Porsche niet los verkrijgbaar. Alleen compleet met de dubbele verdelers :shock:
riem vind ik wel ergens anders dan. heeft nu 203d km en wil het preventief vervangen

Auteur:  Paul II [ 08 jan 2008 23:24 ]
Berichttitel: 

shaggy schreef:
... dat is bij Porsche niet los verkrijgbaar. Alleen compleet met de dubbele verdelers :shock:

Dat klopt inderdaad, diverse reacties hierboven die schrijven 'snaartje vervangen' bedoelen complete dubbele stroomverdeler vervangen!

Het demonteren van het ding en vervolgens reviseren kan wel, maar is een 'specialisten' werkje. Prijskaartje hier is bijv. Euro 256.

Auteur:  Gizmo [ 09 jan 2008 8:29 ]
Berichttitel:  Snaar

Paul,

Snaartje vervangen is wel correct, en indien nodig ook de lagers, dan heb je een complete revisie. Bij Porsche zelf vervangen ze het alleen het geheel dus de totale onstekingsmodule met een ander prijskaartje.

Auteur:  sanendave [ 11 jan 2008 14:08 ]
Berichttitel: 

Als ik me niet vergis doet Guus Hamers dit voor E 200 (reviseren). Heb het ook preventief laten doen bij 135dkm. Was nodig bleek toe ie open was.

Auteur:  Paul II [ 11 jan 2008 15:08 ]
Berichttitel:  Re: Snaar

Gizmo schreef:
Snaartje vervangen is wel correct, en indien nodig ook de lagers, dan heb je een complete revisie.

Je hebt gelijk en eigenlijk bedoelde ik dat ook zo.

Alleen 'snaartje vervangen' lijkt op iets van bijv. Euro 20 (snaartje) + 30 (arbeid).
En ik bedoelde aan te geven dat het wel om een veelvoud van zo'n bedrag gaat :!: :)

Auteur:  mike 93 [ 11 jan 2008 15:32 ]
Berichttitel: 

Waarom zie je op duitse Porschefora eigenlijk zoveel discussie over wel of niet vervangen van het snaartje :?: (bij de 993)

Auteur:  Paul II [ 11 jan 2008 16:22 ]
Berichttitel: 

Vat eens kort samen, die discussie's ... :P

Auteur:  mike 93 [ 11 jan 2008 16:39 ]
Berichttitel: 

Eh, even denken, is al weer lang geleden....
Het kwam er eigenlijk op neer dat de één al na 80k z,n snaar had vervangen (preventief) en de ander na 200 k+ nog niet . Ik kwam er niet achter of het om het financiele ging of een soort "geloof" in Porsche AG die altijd beweert heeft, dat het voor de 993 niet nodig zou zijn?
Het draaide altijd weer uit op een "welles/nietes" discussie.
Overigens heb ik nergens gelezen dat er fatale problemen waren ontstaan door het snaartje niet te vervangen. (993 dan he?)
Bij de 964 schijnt het een ander verhaal te zijn.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/