Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:21

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Plaatsen katalysator en lamda sonde op 911 SC 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht Plaatsen katalysator en lamda sonde op 911 SC
Weet er hier iemand of ik een katalysator + lambdasonde kan (laten) plaatsen op mijn 911 SC ?

Deze mensen doen het alleszins al http://www.lenzmotorentechnikusa.com/Le ... orsche.htm

(ze plaatsen ook een up to date motormanagement, als ik de site mag geloven)

Is er een garagist in Belgie of Nederland die dit doet ?

Thanks !

02 jan 2008 20:57
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Waraom zou je een katalysator willen plaatsen?
Die vermogenswinst die ze daar claimen betreft US spec, niet op een ROW versie. Eraf dat ding als jij een US hebt.

02 jan 2008 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC
Alkmaar
Bericht 
Ik zie ook niet echt de voordelen :shock: Waarom niet gewoon std houden ? Alle extra aansluitingen die je niet nodig hebt kunnen ook weer defecten gaan vertonen op den duur.

02 jan 2008 21:17
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
True, maar ik ben gewoon al wat preventief op zoek omdat het er zit aan te komen dat ook wij in navolging van een aantal Duitse steden stickertjes zullen moeten plakken om met de wagen nog een stad binnen te raken.

02 jan 2008 21:18
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC
Alkmaar
Bericht 
Wagen "op leeftijd op kenteken" (als een SC) zullen wel vorm van ontheffing krijgen.

02 jan 2008 21:20
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Voor zo'n sticker hoef je alleen 'n kat - geen lamba-sonde ...

Mocht je echt aan zo'n performance kit (gaan) denken - eerst maar 'ns op de rollerbank om je huidige PK's te meten, dan de kit monteren en weer meten :wink:

Porsche's hebben over het algemeen iets meer Pk's dan standaard opgegeven :idea:

02 jan 2008 21:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
zo'n sticker krijg je aan de ahnd van je kenteken.

dus dan moet je auto ook opnieuw laten keuren? om een andere vermelding te krijgen voor een "schonere" sticker.

Ik dacht niet dat de auto gekeurd werd voordat hij een sticker krijgt.

robert

02 jan 2008 21:35
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
In Duitsland gaat het al jeren via de TUV ... krijgen ze korting op de wegenbelasting (ofzo) als er 'n kat. onder zit ... vandaar dat je daar "oudere" auto's tegen komt met 'm kat. eronder :wink:

02 jan 2008 21:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Mijn kat is juist een van de eerste dingen waarmee ik mijn garagemuur heb versierd :wink: .

03 jan 2008 21:37
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Ik ben ook niet zo'n katten-liefhebber ...

... maar dit ... :shock:

03 jan 2008 21:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht 
Om even te reageren op de mensen die vinden dat een kat eerder tegen de muur hoort dan onder je wagen:

Zoals jullie wel weten zijn er tegenwoordig steeds meer steden die vervuilende wagens willen weren uit bepaalde stadsdelen. De theorie gaat dat 5% van de wagens verantwoordelijk is voor 40% van de luchtverontreiniging. Vooral die zonder katalysator dan...

Het komt er dus eigenlijk op neer dat je vandaag de dag nog de vrijheid hebt om met een wagen zonder katalysator rond te rijden. Net zoals je tientallen jaren geleden de vrijheid had om zo snel te rijden als je wou. Resultaat hiervan: snelheidbeperkingen. Waarom?: heel eenvoudig, sommige mensen springen niet verantwoordelijk om met de vrijheden die ze krijgen en hebben door hun gedrag een negatief effect op het welzijn van anderen. Daarom wordt er vanuit de overheid ingegrepen en worden er bepaalde regels opgelegd die niemand fijn vindt.

Om te vermijden dat ik bij wijze van spreken niet enkel mijn kat maar ook de rest van mijn wagen tegen de garagemuur moet hangen wegens wettelijk onbruikbaar wil ik proactief meewerken aan een toch iets betere luchtkwaliteit en hopelijk kan ik op die manier nog jaren van mijn geliefkoosde porsche genieten zonder aan elke stadsgrens een ecopass van 15 euro te moeten kopen.

Bovendien claimt men bij FVD een kleine performance-toename omwille van de bijgeleverde motorsturing bij hun katalysator-pakket. :) Weet er soms iemand van jullie of dit kan ?

http://shop.fvd.de/?VID=472850&VCD=35683288&AM=1&SM=1&LM=2&MM=item&AC=item_details&item=21011101&gid=29&sgid=&CarCompany=0&CarType=10&CarBody=&CarYear=

PS: voor diegene die mij hypocriet zouden willen noemen :) -> ik ben er mij van bewust dan mijn 911SC geen Prius is, maar dat wil daarom niet zeggen dat ik geen kleine inspanning mag doen he.

05 jan 2008 11:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Slaap lekker verder.

05 jan 2008 15:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]