| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Cayenne op LPG
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=17138
Pagina 1 van 1

Auteur:  Dino737 [ 22 jan 2008 13:43 ]
Berichttitel:  Cayenne op LPG

Hallo iedereen,

Is er iemand die ervaring heeft met een Cayenne op LPG?

Ik zou eventueel een Cayenne S kopen model 2008.
Voor zover mijn info correct is is het nog niet mogelijk om alle direct ingespoten benzine motoren te laten ombouwen naar LPG.
Heeft er iemand een idee wanneer de technologie zal beschikbaar zijn om een Porsche Cayenne S met directe injectie om te laten bouwen?

THX!

Auteur:  Olaf [ 22 jan 2008 14:05 ]
Berichttitel: 

Geen idee waar (en wanneer) dat kan ... maarrrr .... vond deze plaatjes uit 2006

Afbeelding
Cayenne S - V8 - op LPG

Afbeelding
Cayenne Turbo - op LPG

De installatie in de Cayenne Turbo is een G3 installatie van Nederlandse bodem, namelijk van Prins Autogassystemen. http://www.prins-lpg.com

Auteur:  Master Ken [ 22 jan 2008 14:07 ]
Berichttitel: 

Is volgensmij al eerder over gesproken hier op het forum. Zou ook eens bellen met A-point. Hebben daar ook een keertje een LPG Cayenne gehad. Helaas slechte ervaring! succes :wink:

Auteur:  Dino737 [ 23 jan 2008 1:37 ]
Berichttitel: 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Er is idd al over gesproken maar ik zou willen vragen of er iemand iets weet over de ontwikkeling van de LPG installatie voor de direct ingespoten motoren!

Bedankt!

Dino

Auteur:  Master Ken [ 23 jan 2008 8:01 ]
Berichttitel: 

misschien dat je hier wat vragen kunt achterlaten:
http://www.lpg.nl/

Auteur:  brian951 [ 23 jan 2008 18:44 ]
Berichttitel: 

Dino737 schreef:
Bedankt voor jullie antwoorden.

Er is idd al over gesproken maar ik zou willen vragen of er iemand iets weet over de ontwikkeling van de LPG installatie voor de direct ingespoten motoren!

Bedankt!

Dino


Heeft de KJN dan nog een carburateur ofzow? Het is blijkbaar al mogelijk dit dus beetje wazige vraag.. :roll:

Auteur:  Dimas [ 24 jan 2008 22:38 ]
Berichttitel: 

Zonder aanpassingen is dit helemaal niet aan te raden en nefast voor de duurzaamheid van de motor. Kleppen verbranden nl. door een te hoge temperatuur. Extra smering voorzien of ander type kleppen is in theorie een oplossing.
My 2 cents: als je Porsche paarden in je stal wil, moet je ze ook de juiste haver geven.

Auteur:  Dino737 [ 24 jan 2008 23:09 ]
Berichttitel: 

brian951 schreef:
Heeft de KJN dan nog een carburateur ofzow? Het is blijkbaar al mogelijk dit dus beetje wazige vraag.. :roll:


Ik spreek niet over een motor met carburator. :shock: De eerste versie van de Cayenne was een injectie motor maar zonder direct ingespoten te zijn.
Sinds de facelift (model 2008) zijn de motoren direct ingespoten omdat deze techniek brandstof besparend is. Voor direct ingespoten motoren is de ontwikkeling voor de omschakeling naar LPG nog volop bezig.
Er zijn al een aantal motoren waar een ombouw voor mogelijk is maar mijn vraag is dus of er iemand iets weet over de nieuwe Porsche motoren!


torquey schreef:
Zonder aanpassingen is dit helemaal niet aan te raden en nefast voor de duurzaamheid van de motor. Kleppen verbranden nl. door een te hoge temperatuur. Extra smering voorzien of ander type kleppen is in theorie een oplossing.
My 2 cents: als je Porsche paarden in je stal wil, moet je ze ook de juiste haver geven.


Een LPG kit voor zo een motor wordt bijna altijd met een "valve saver" kit geplaatst. Het is idd correct dat een LPG verbranding warmer is en er dus een probleem bestaat inzake mogelijke verbranding.
Als je even wil racen met je Porsche ben je dan natuurlijk beter om hem even op benzine te zetten en de LPG dus enkel te gebruiken als je rustig aan het cruisen bent of (zoals in mijn geval) langere afstanden snelweg wilt doen.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/