Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 1:39

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Cayenne op LPG 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Gent/België
Bericht Cayenne op LPG
Hallo iedereen,

Is er iemand die ervaring heeft met een Cayenne op LPG?

Ik zou eventueel een Cayenne S kopen model 2008.
Voor zover mijn info correct is is het nog niet mogelijk om alle direct ingespoten benzine motoren te laten ombouwen naar LPG.
Heeft er iemand een idee wanneer de technologie zal beschikbaar zijn om een Porsche Cayenne S met directe injectie om te laten bouwen?

THX!

22 jan 2008 13:43
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Geen idee waar (en wanneer) dat kan ... maarrrr .... vond deze plaatjes uit 2006

Afbeelding
Cayenne S - V8 - op LPG

Afbeelding
Cayenne Turbo - op LPG

De installatie in de Cayenne Turbo is een G3 installatie van Nederlandse bodem, namelijk van Prins Autogassystemen. http://www.prins-lpg.com

22 jan 2008 14:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Is volgensmij al eerder over gesproken hier op het forum. Zou ook eens bellen met A-point. Hebben daar ook een keertje een LPG Cayenne gehad. Helaas slechte ervaring! succes :wink:

22 jan 2008 14:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Gent/België
Bericht 
Bedankt voor jullie antwoorden.

Er is idd al over gesproken maar ik zou willen vragen of er iemand iets weet over de ontwikkeling van de LPG installatie voor de direct ingespoten motoren!

Bedankt!

Dino

23 jan 2008 1:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
misschien dat je hier wat vragen kunt achterlaten:
http://www.lpg.nl/

23 jan 2008 8:01
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Dino737 schreef:
Bedankt voor jullie antwoorden.

Er is idd al over gesproken maar ik zou willen vragen of er iemand iets weet over de ontwikkeling van de LPG installatie voor de direct ingespoten motoren!

Bedankt!

Dino

Heeft de KJN dan nog een carburateur ofzow? Het is blijkbaar al mogelijk dit dus beetje wazige vraag.. :roll:

23 jan 2008 18:44
Profiel
PorscheForum Rakker
'04 Boxster 2.7
Bericht 
Zonder aanpassingen is dit helemaal niet aan te raden en nefast voor de duurzaamheid van de motor. Kleppen verbranden nl. door een te hoge temperatuur. Extra smering voorzien of ander type kleppen is in theorie een oplossing.
My 2 cents: als je Porsche paarden in je stal wil, moet je ze ook de juiste haver geven.

24 jan 2008 22:38
Profiel
PorscheForum Rookie
Gent/België
Bericht 
brian951 schreef:
Heeft de KJN dan nog een carburateur ofzow? Het is blijkbaar al mogelijk dit dus beetje wazige vraag.. :roll:

Ik spreek niet over een motor met carburator. :shock: De eerste versie van de Cayenne was een injectie motor maar zonder direct ingespoten te zijn.
Sinds de facelift (model 2008) zijn de motoren direct ingespoten omdat deze techniek brandstof besparend is. Voor direct ingespoten motoren is de ontwikkeling voor de omschakeling naar LPG nog volop bezig.
Er zijn al een aantal motoren waar een ombouw voor mogelijk is maar mijn vraag is dus of er iemand iets weet over de nieuwe Porsche motoren!

torquey schreef:
Zonder aanpassingen is dit helemaal niet aan te raden en nefast voor de duurzaamheid van de motor. Kleppen verbranden nl. door een te hoge temperatuur. Extra smering voorzien of ander type kleppen is in theorie een oplossing.
My 2 cents: als je Porsche paarden in je stal wil, moet je ze ook de juiste haver geven.

Een LPG kit voor zo een motor wordt bijna altijd met een "valve saver" kit geplaatst. Het is idd correct dat een LPG verbranding warmer is en er dus een probleem bestaat inzake mogelijke verbranding.
Als je even wil racen met je Porsche ben je dan natuurlijk beter om hem even op benzine te zetten en de LPG dus enkel te gebruiken als je rustig aan het cruisen bent of (zoals in mijn geval) langere afstanden snelweg wilt doen.

24 jan 2008 23:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]