Auteur |
Bericht |
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
motorgeluid: Fabspeed of Dansk
Mn verlanglijstje voor mn 993 nu bijna afgewerkt:
-RS onderstel
-nieuwe middenconsole zonder telefoon (Zie ander draadje: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=13198)
-witte knipperlichten op de zijkant (zie album)
-nieuwe autoradio Becker met Blue tooth (past bij interieur)
-18" (ben daar nog niet uit, maar heb wat biedingen lopen op Ebay..zie ander draadje: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=15214)
-nieuwe voorruit en (beetje) roest verwijded
-alle realais vervangen (gaan +/- 10 jaar mee, dus dan maar allemaal vervangen, btw een kapot ralais was de reden dat de transmissie van het schuifdak kapot ging)
-nieuwe uitlaat tipjes (origineel, maar zonder deukjes nu;-))
-Powerbox (+22PK en 50 Nm). http://www.speedservice.nl/viewpage.php ... erkoop_odd en even naar beneden scrollen. Volgende week proefrijden!! . Niet goed geld terug!)
-nieuwe motor en transmissie voor schuifdak, weer een soepel lopend dakje!
-3e remlicht in mijn dakspoiler inm. gevonden op Ebay (heb een dakspoiler zonder remlicht )
Tja het venijn zit in de details. De auto moet optisch en technisch helemaal perfect zijn, maar nu moet het motorgeluid nog op orde. Ik heb 2 sytemen uitgezocht. Fabspeed supercup exhaust system, of Dansk export mufflers. een linkje naar het geluid van beide:
http://www.fabspeed.com/videos/993%20Su ... system.wmv
http://www.jpgroup.dk/images/feed/sound ... ressed.pdf (de middelste link)
Heb veel gelezen over RSR, ik heb ze gehoord, maar ben niet overtuigd van de kwaliteit van het openzaag/leeghaal concept! dat kan mn neefje van 5 ook.
Ik nijg erg naar fabspeed (+15 PK vlg de site!), maar mischien hebben de forummers hier meer ervaring?
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
23 sep 2007 17:58 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: motorgeluid: Fabspeed of Dansk
Ben benieuwd.Voor 350,- euro 22 pk meer???If it sounds to good to be true......
Iets anders.Waarom heb jij eibach veren gekozen n geen H&R??
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
23 sep 2007 20:48 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Ik had onder mijn vorige 993 de Dansk exportversie. Onder mijn huidige zitten RSR's.
Ik vind de RSR's mooier klinken, het geluid is meer "rochelen". En het klinkt buiten de auto wat harder, binnenin merk ik geen verschil.
Als IK nu de keuze tussen Dansk en RSR zou moeten maken wordt het RSR. Mooier geluid en een stuk goedkoper. Over het openmaken en weer dichtlassen heb ik nog geen negatief verhaal gehoor/gelezen.
Ben je volgende week bij de herfstrit, dan kan je het beluisteren.
Laatst bijgewerkt door Eric op 23 sep 2007 21:08, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 sep 2007 21:05 |
|
|
funnyname
Porsche 944 Turbo sDen Haag
|
Ik zou me inderdaad niet blind staren op vermogen getallen.
Ik zou voor de FABspeed gaan, die gasten maken gewoon hele mooie spullen, ook voor de 944 BV. En die geluid demper kan een hele goeie optie zijn ..
|
23 sep 2007 21:07 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Die dingen van Fabspeed maken zo te horen een klereherrie, maar gelukkig krijgt de koper er een hulpstuk bij om het geluid wat te dempen.
Zie jij jezelf dat al monteren tijdens een tourrit als het lawaai je teveel wordt? Of bij een tankstation langs de A2?
|
23 sep 2007 21:14 |
|
|
drknauf
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
23 sep 2007 21:19 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Sprak zeer recent nog iemand die de kwaliteit van het laswerk wel vond tegenvallen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 sep 2007 21:24 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Ik vond het niet zo netjes gedaan maar kwalitatief zal het wel goedzitten. Zelf kan ik nog geen twee draadjes aan elkaar solderen, laat staan lassen. Maar wil dat graag eens proberen dus als jij eruit bent wat je met je dempers gaat doen.....
|
23 sep 2007 21:32 |
|
|
LouisXIV
ex 993 C4 vesuvio '97
|
Deze werden als set zo aangeboden en geadviseerd!
@drknauf: Ik was niet van plan om de hulp geluidsdempers te monteren hoor! porsche mag een beetje knallen. En als anderen het te luid vinden is dat hun probleem Als het comfortabel moet heb ik andere auto's
Fabspeed levert een redelijk goedkope oplossing 850$ met de huidige koers (650 euro inc verzend). Daar krijg je toch mooi RVS vakwerk voor (zie pic), 15 kg gewichtsbesparing en voor dat geld kan ik best een keer wat proberen, niet goed spul op ebay!.
En onder een RS klinken ze ook wel heftig!
http://www.fabspeed.com/videos/993%20RS ... %20ex..wmv
Vlg de man dus sneller dan TT!!
@Paul: ik vond idd het laswerk tegenvallen. Ook leveren ze niet de juiste tegendruk.
En aangezien je eigen dempers tweedehands en niet van RVS zijn vind ik 450 Euro echt teveel geld ivm met de andere oplossingen.
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
23 sep 2007 21:51 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Ik zou nooit voor die fabspeed gaan, wat een asociale klere herrie!!!! Volgens mij krijg je daarmee ook problemen met de Politie en evt. APK.
Ik heb via Car-care in Soest een prachtig gemaakte RVS sportuitlaat aangeschaft, een prachtig geluid, zeer mooi gemaakt en geen last van gedreun ed. Het geluid lijkt wat op de RSR uitlaat.
|
24 sep 2007 10:04 |
|
|
LouisXIV
ex 993 C4 vesuvio '97
|
|
24 sep 2007 18:52 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Ik ben niet vies van wat uitlaatherrie maar die Fabspeeddemper met toebehoren lijkt mij net wat te veel van het goede.
Ben heel benieuwd hoe het in het echt klinkt.
|
24 sep 2007 20:16 |
|
|
LouisXIV
ex 993 C4 vesuvio '97
|
Heb ze zojuist besteld!...iemand hier op het forum moet toch proefkonijn zijn
|
24 sep 2007 20:29 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
geen woorden maar daden. Mooie potten, ben erg benieuwd.
|
24 sep 2007 20:44 |
|
|
LouisXIV
ex 993 C4 vesuvio '97
|
kan bijna niet wachten om eens mee te doen aan de tunnel challenge. Moet vlgs mij f g lekker klinken
|
24 sep 2007 22:41 |
|
|
funnyname
Porsche 944 Turbo sDen Haag
|
Kan ik hieruit opmaken dat het de Fabspeed geworden is?
Ben zeer benieuwd naar het geluid. En zeker met die extra dempers moet het geluid niveau bijzonder goed te doen zijn.
|
24 sep 2007 22:53 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
http://rechtennieuws.nl/13902/geluidsov ... trole.html
Ho ho agent, ik heb m'n turndowns bij me. Als ik die er nu op zet, krijg ik dan m'n papieren weer terug?
|
24 sep 2007 23:08 |
|
|
LouisXIV
ex 993 C4 vesuvio '97
|
De grote vraag is wat men verstaat onder teveel herrie..sommige mensen hebben dikkere stereo's in de auto die meer overlast verzorgen
|
24 sep 2007 23:29 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ga je spijt van krijgen,'t is even leuk,maar gaat heel erg snel vervelen.
Ik heb ze 2 dagen erop gehad,flink commentaar van de buren maar snel verruild voor de RSR dempers.(overigens via Ebay voor €189 gekocht van iemand die hetzelfde probleem had,verkopen gaat ookheel snel)
Heb je al oordopjes besteld?
|
25 sep 2007 7:56 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Interessant punt van die lage tegendruk: hoe kom je daar bij
"Eigen dempers....en niet van RVS" hoe bedoel je dat
Je krijgt dezelfde originele dempers terug, en beide zijn van RVS.
Er lijkt wel een laag roest op te zitten, maar met wat vegen van een staalborstel komt het RVS er ook na 10 jaar en 100k echt onder vandaan
En hoe lang denk je dat die blingbling zo bling blijft
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
25 sep 2007 12:17 |
|
|
LouisXIV
ex 993 C4 vesuvio '97
|
Spijt krijg je van dat je je vrouw niet verlaten hebt voor die leuke secretaresse, die baan in het buitenland die je toch maar niet genomen hebt, dat ene laatste biertje......maar toch niet van een paar dempertjes voor die paar centen die ietsje luider zijn dan gepland
|
25 sep 2007 19:38 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent.
idem---->
|
25 sep 2007 22:18 |
|
|
LouisXIV
ex 993 C4 vesuvio '97
|
MAW het ordinair leeghalen van dempers is imho niet de oplossing voor een mooi en goed uitlaatsysteem.
Je kunt ook nog wat nalezen op: http://www.uitlaten.com/uitlaten/uitlaten.html (alhoewel hier weer juist geen tegendruk het beste is )
PS..wist idd niet dat de standaard mufflers van RVS waren, maar neemt niet weg dat ik 450 euro voor een paar simpele lelijke lasjes erg veel geld vind. Dat kan ik zelf beter!
|
25 sep 2007 22:39 |
|
|
LouisXIV
ex 993 C4 vesuvio '97
|
|
25 sep 2007 22:51 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Kan soms goed zijn.
Maar ben echt benieuwd naar jouw bevindingen.
|
26 sep 2007 7:48 |
|
|