| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Check engine waarschuwing 996-4S
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=17493
Pagina 1 van 1

Auteur:  LeoH [ 17 feb 2008 19:54 ]
Berichttitel:  Check engine waarschuwing 996-4S

Plotseling, na een korte stop tijdens lange reis, gemerkt dat de uitlaat niet meer via de schakelaar ( zacht/hard ) reageerde. op zich niet zo'n ramp, hij klonk lekker, maar vandaag na korte rit melding op dash : oranje lamp CHECK even knipperend, daarna continu aan. Uiteraard zeer rustig huiswaarts gereden maar weer even later liep de motor onregelmatig, waarschijnlijk in het noodloopprogramma (?). Boekje erbij : warnung abgasanlage > dealer opzoeken. Rustig verder rijden mag.
Ga morgen wel naar de dealer, maar ben toch wel benieuwd wat de oorzaak kan zijn. Iemand een idee ?

Auteur:  Maarten [ 17 feb 2008 20:08 ]
Berichttitel: 

Lijkt me dat de klep die hard/zacht regelt blijft hangen dat je motormanagement dat niet zo'n goed idee vindt. Geen stress lijkt me

Auteur:  WB [ 17 feb 2008 20:11 ]
Berichttitel:  LMM

Even aan de pc laten hangen, resetten ,en als hij het dan terug krijgt bestaat de kans dat het een nieuwe LMM (luchtmassameter) wordt.
Moet bij de boxster om de 90.000km vervangen worden dacht ik, bij de 996 weet ik niet maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn vermoed ik...
gr
WB

Auteur:  arenarood [ 17 feb 2008 20:20 ]
Berichttitel: 

Heb het bij die van mij ook meerdere malen meegemaakt! Kan komen door te hard te acceleren als olie nog niet op temperatuur is! Daardoor verbranding niet volledig en de sonde reageerd daarop! Kan ook door een mindere kwaliteit brandstof komen! Heb de eerste keer dealer gebeld,hij zei als het lampje constant brand, is er niks aan de hand, gaat vanzelf na paar honderd km weer uit,wat ook het geval was! Als het zou knipperen zei hij, was het erger!

Auteur:  LeoH [ 17 feb 2008 20:28 ]
Berichttitel:  Re: LMM

WB schreef:
LMM (luchtmassameter)....Moet bij de boxster om de 90.000km vervangen worden dacht ik, bij de 996 weet ik niet maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn vermoed ik...WB


50k op de klok :roll:
Motor loopt in noodloop-programma > horten en stoten. Denk niet dat het wijs is daarmee zomaar verder te rijden.

Verkeerde benzine is niet ondenkbaar, na 200 km door Duitsl en Zwitserl...
Echter "Shell V-power" lijkt mij geen riskante keuze... Hij gaat morgen naar PCA.

Oranje knipperen/branden betekend naar dealer gaan
Rood knipperen of branden betekend meteen stoppen en laten ophalen !
Ik kreeg van P-assistance het advies rustig naar huis en naar de dealer te rijden. Was alleen benieuwd wat er zo aan mogelijke oorzaken kan zijn.

Auteur:  D.D. [ 17 feb 2008 21:11 ]
Berichttitel: 

Het zweet zou me in de naad staan...... :pale:


Sterkte morgen Leo.....( hopenddathetietskleinsis...)

Auteur:  LeoH [ 18 feb 2008 19:07 ]
Berichttitel: 

OK, dan de oorzaak : 1 Bobine door corrosie naar de haaien, gelijk maar alle andere ook preventief vervangen.
Onregelmatig lopen kwam doordat de betr. cylinder wordt uitgeschakeld
om de kat niet te beschadigen.
Gelukkig valt dit ook weer onder de mobiliteitsgarantie :D

De uitlaat had er niets mee te maken, van 1 demper is het vacuumklepje stuk, en doen ze binnenkort.

Top-service van P.C.A wederom > geen afspr, meteen aan de stekker, en meteen aanpakken ! kon na 2 uurtjes weer blij rijden :wink:

Auteur:  cabrio wim [ 18 feb 2008 19:09 ]
Berichttitel: 

Toppie Leo dat het allemaal nog is meegevallen, kun je weer lekker gassen. :wink:

Auteur:  Bert [ 18 feb 2008 21:33 ]
Berichttitel: 

LeOH schreef:
OK, dan de oorzaak : 1 Bobine door corrosie naar de haaien, gelijk maar alle andere ook preventief vervangen.


Was er niet onlangs nog iemand die dit aan de hand had met een 996?

Iig weer het blij dat ik rij gevoel Leo :thumright:

Auteur:  Master Ken [ 18 feb 2008 22:14 ]
Berichttitel: 

LeOH schreef:
Gelukkig valt dit ook weer onder de mobiliteitsgarantie :D


Erg prettig :wink:

Auteur:  Henk.E [ 19 feb 2008 11:47 ]
Berichttitel: 

Heb zelf bij de laatste grote beurt op aanraden van de Specialist de bobines alle 6 preventief laten vervangen. Beschermlaag was gedeeltelijk gescheurd of zelfs weg. Bobines zitten op een zodanige plaats dat ze last hebben van water icm temperatuurwisselingen.

Dit was met een kilometerstand van 125000 KM.

Auteur:  LeoH [ 19 feb 2008 11:53 ]
Berichttitel: 

Klopt. Ze corroderen zodra de buitenmantel ook maar iets inscheurt.
De lamellen zetten door corrosie uit, en ze zwellen op.
Op een gegeven moment gaan ze slecht vonken > vervangen.

Auteur:  WB [ 19 feb 2008 14:59 ]
Berichttitel:  engine

Bij mijn boxster werden ook de 6 bobines, samen met de LMM vervangen op 90.000 km

Auteur:  MichM3 [ 19 feb 2008 16:01 ]
Berichttitel: 

Mooie service!!! top... en het is dus helemaal ni ernstig :-)

Auteur:  dynamic [ 22 feb 2008 12:01 ]
Berichttitel:  Re: engine

WB schreef:
Bij mijn boxster werden ook de 6 bobines, samen met de LMM vervangen op 90.000 km


Wat zijn ongeveer de kosten hiervan??

Auteur:  RG996 [ 23 feb 2008 0:01 ]
Berichttitel: 

Toevallig heeft die van mij vandaag een grote beurt gehad (waarbij de bobines wel goed waren) waarschijnlijk door de lage km stand, 43.000km
Ik heb hem daarna voor de zeker heid wel laten uitlezen, alles was ok.

Bobines kosten iets van €26 ex.btw.

mvg Ricky

Auteur:  LeoH [ 23 feb 2008 10:41 ]
Berichttitel: 

Mijn 4S stond op 51k km. Heeft er meer mee te maken hoe "nat/droog/heet/koud en zout" de boel afwisselend werd. :idea:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/