Auteur |
Bericht |
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Faal statistieken 911 motoren
De vraag is dus simpel: welke 911 heeft al voor de 150000 km motorschade opgelopen. Ik kan helaas de poll niet meer veranderen, want sommigen snappen het niet.
Ik ben benieuwd hoe het met de betrouwbaarheid van 911 motoren zit.
Is er een tendens waar te nemen? Zijn bepaalde jaargangen (wel echt) betrouwbaarder?? etc.
Als er keuzes toegevoegd moeten worden hoor ik het graag, maar ik wil het niet te ingewikkeld maken (al veel keuzes) dus hou het even beperk tot de 911.
Nu is de vraag wat is echt motorfalen?? Daarover kun je eindeloos discussieren. Ik denk dat kosten een goede maatstaf zijn, en ik heb de lat gelegd op 1000 Euro (excl. bijkomende beurt etc.). Ook indien dit onder garantie heeft plaatsgevonden. Dus geen regulier preventief/inspectief onderhoud.
Schade/eigenschuld (geen olie, overtoeren etc) buiten beschouwing laten.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
Laatst bijgewerkt door dynamic op 20 maart 2008 0:56, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 maart 2008 2:10 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Denk dat de uitkomst wel duidelijk zal zijn
|
18 maart 2008 8:16 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Ik denk het niet.
Voor zover het porscheforum al representatief is, gaat de poll mank op de keuze mogelijkheden. Boven de 150k worden goede motoren en motoren die met 160k op de klok klappen op één hoop gegooid.
Je moet eerst onderscheid maken tussen wel of niet ooit meer dan 1.000 euro correctief onderhoud en dan bij welke kilometerstand. Met de huidige antwoorden kun je in ieder geval niets.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
18 maart 2008 9:11 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
@ Dennis
Huh, waar wil je dat dan uitzoeken? Bij de bakker? Geintje
Ik had eerst ook defect tot 100k en van 100-200k staan maar zoveel keuzemogelijkheden zijn er niet, dat laat de site niet toe.
Dan moet je toch ergens de grens leggen.
Wat betreft je tweede opmerking: het is hier een porscheforum, geen onderzoeksbureau en ik heet geen M. de H. Het moet wel leuk blijven en het is aan de lezer om te relativeren.
Sjongejonge, ik heb ook liever bij 140k 1000 Euro kosten i.pv. bij 180k 10000 Euro, zo kan ik nog wel e.e.a. bedenken.
Als je betere suggesties heb moet je die geven. De enige suggestie die je geeft is het stellen van een open vraag. Dat is nou net niet het idee van een poll.
Mijn suggestie is: zet zelf een poll of iets anders op voor de overige Porschemodellen, alleen commentaar leveren hebben we niets aan.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
18 maart 2008 12:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Welke motorschade dan ook - met 1000 Euro doe je niks ... of je moet het over lekkende/zwetende klepdeksels hebben
M'n SC zat aan de 2 ton zonder problemen - m'n 964 ook, maar die ging toch hier en daar lekken/zweten - opnieuw inpakken zou toen 50% van de kosten van 'n complete revisie beslaan tijdens de revisie bleek dat ik geen verkeerde keuze had gemaakt om te gaan reviseren, maar als ik die keus niet had gemaakt ... had 'ie mss nu nog wel vrolijk lekkend rondgereden
M'n huidige 3.2 zit nu ergens tussen de 150.000 en 200.000 Km - op 'n nauwelijks hoorbare speling van de klepgeleiders na loopt deze nog als 'n zonnetje - maar als ik 'm daarvoor open zou maken, blijven de kosten (helaas) niet beperkt tot het vervangen van klepgeleiders
|
18 maart 2008 13:23 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Heel goed Olaf daarom is ca. 1000 Euro de grens, daarboven kun je evt. spreken van motorschade. Een lekkend klepdekselpakking is <<1k euro en geen motorschade. Dan klop het toch????
5000 Euro motorschade is hiermee niet uitgesloten toch??
Over dat lekken zweten: zolang jouw motor de toebedachte functie nog kon uitvoeren, binnen de toleranties en zonder dat het mankement (extra) gevaar opleverd voor mens of milieu en zonder risico op gevolgschade is er geen sprake van correctief onderhoud maar van preventief onderhoud.
Overigens even los van jouw opmerking.
1000 Euro zonder bijkomende werkzaamheden omdat de boel toch los is.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
18 maart 2008 14:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Je bedoelt 1000 euro "materiaal" schade
|
18 maart 2008 14:37 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Nee, ook de uren! Maar dan alleen van de reparatie. Dus niet de uren na de bekende suggestie om gelijk maar even dit-of-dat preventief te vervangen.
Stel een krukaskeering vervangen kost 800 Euro (helaas vaak duurder), dan telt dat dus niet mee. Ook al wordt dan gelijk de koppeling vervangen omdat die anders toch na ca 20000 km aan de beurt zou zijn, en krijg je daardoor een veel hogere rekening.
edit: in de meeste gevallen telt de keering denk ik wel mee omdat de pure reparatie duurder is dan 1000 Euro
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
18 maart 2008 15:13 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Ik geef toch een suggestie, eerst splitsen tussen wel of geen probleem dan verdelen bij welke km stand. Dan is het zuiverder.
Ik ben (volgens mijn eigen bescheiden mening) hier ook niet om alleen commentaar te leveren. Maar als ik iets zie dat beter zou kunnen, wil ik dat wel eens melden. Zeker met het onderwerp dat je aanhaalt kan het hier snel ontaarden in ongenuanceerd 996 3.4 afkraken. Niet alle mensen die hier posten nuanceren ea. Vandaar dat ik gereageerd heb, maar als ik je daarmee op de tenen ben gaan staan
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
18 maart 2008 16:59 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Nee hoor!
Het aantal poll keuzes kan ik alleen niet meer uitbreiden, dit is het maximale. Misschien hebben de moderators een oplossing?
Ik had eerst:
() Ja, 997 carrera tot 100000 km
() Ja, 997 carrera van 100000 tot 200000 km
() Nee, of na 200000 km 997 carrera
Etc.
dan kom je totaal op 15 keuzes, maar na het op Ok drukken kreeg ik een melding dat er teveel keuzemogelijkheden waren. Vandaar.
Of ik had de 997 weg moeten laten. (die zitten hier niet zoveel)
Maar interessant om te zien wat er nu zo uitkomt, mits er genoeg stemmen zijn. Misschien is de uitslag wel totaal anders dan sommige verwachten. Inzoomen kan later altijd nog.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
18 maart 2008 17:40 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Dat de laatste luchtgekoelde 911 het zo goed doet is natuurlijk niet zo verwonderlijk
In het begin van de platte 6 waren er toch ook wel wat problemen
Neem maar de kettingspanners die het spontaan lieten afweten en later de kettinggeleiders die loslieten en enorme schade's veroorzaakten (wat ik helaas heb ondervonden).
De legeringen van de met name 2,7 motoren waren ook niet best waardoor wat lekkage's ontstonden.
De eerste 2,7 hadden geen oliekoeler en werden bij wat belasting bloedheet en liet ook de benzine pomp het afweten
De 3,0 liter waar soms de tapeinden spontaan afbraken
Volgens mij was de 3,2 een zeer goede serie
De eerste 3,6 met de koplekkage problemen, de dubbelwerkende koppeling die wel eens stukging (heel kostbaar) en het ontstekingsriempje
En ja de 993 was wel weer een topper hé
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
18 maart 2008 22:07 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
Ik bedoel maar, is er uberhaupt motorschade geweest
aan de 993
Ik vind de Poll wat sumier, waarom modellen weglaten , als de BoxSter en Cayman of 924, 944, 928 en oudere modellen/mptoren. Je zult verrast zijn over de betrouwbaarheid van de motoren in het algemeen,
althans dat verwacht ik....
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
18 maart 2008 23:29 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Mijn 993 kocht ik met 54000, onder garantie alles tiptop laten maken bij (destijds) Carreric. Dat was in 2004. Nu bijna 4 jaar later werkelijk niets meer gehad (alleen olie verversen, 2 banden en uitlijnen) Maar ja hij staat nu ook pas op 75000.....even afkloppen.
Ik heb ook nog de rekeningen nagekeken van de 964, een hele lange lijst van kleine dure dingen zoals olieslangen, kachelmotor, sensoren etc. maar geen motorproblemen gehad voor zover bij mij bekend. Ook afkloppen dus.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
18 maart 2008 23:55 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Als je naar de huidige uitkomst van de poll kijkt inderdaad
|
18 maart 2008 23:58 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
3.2 mag niet mee doen (zeker te betrouwbaar) haha
|
19 maart 2008 18:59 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Hoezo, de poll zegt NEE geen problemen (of ja na 150.000 KM)
Beetje vage poll mi
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
19 maart 2008 20:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
993 en 964 zijn op dit moment de aanvoerders
... en ook die van jou zal ooit boven de 150.000 km komen als 'ie daar alniet geweest is ...
|
19 maart 2008 21:01 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Re: Faal statistieken 911 motoren
Zo duidelijker? Ik zal de volgende keer de vraag foolproof en duidelijk stellen
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
20 maart 2008 1:00 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Met 212.000km nog geen grootste zaken gehad...afkloppen maar weer
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
20 maart 2008 9:13 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Inderdaad, anders maakt de rest geen kans meer.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 maart 2008 11:47 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Hier 270.000... Tsja, de 964 had zijn naam tegen, maar kennelijk niet geheel terecht.
|
23 maart 2008 18:00 |
|
|
marnix
|
Ik ben van plan om binnenkort een 996 uit 2001 met 80.000km aan te schaffen.
Volgens Pon en een Porsche vakgarage zijn het voornamelijk de eerste serie Porsches 996 die problemen ondervinden met gescheurde cilinderwanden. De Porsche vakgarage heeft het zelf nog nooit meegemaakt dat er een auto werd binnengebracht met gescheurde cilinderwand.
Echter, hier wordt moord en brand geschreeuwd als je "3.4" zegt.
Wat raden jullie mij aan? Graag serieuze antwoorden
|
25 maart 2008 15:57 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Was laatst iemand hier op het forum die het aan de hand had met een 3.6 (dus vanaf half 2001)
Maar idd de Porsche dealerd zal natuurlijk niet zeggen tegen een aspirant koper wat de risico's zijn.
Ik ben serieus bezig geweest meet een 996, heb zon beetje heel het grote WWW afgezocht en vele pagina's gelezen en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat IK dit risico niet wil nemen.... veel wijsheid
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
Laatst bijgewerkt door Denniz C2 op 25 maart 2008 16:03, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 maart 2008 16:02 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
25 maart 2008 16:02 |
|
|
cabrio wim
|
Dit.
Een slager vertelt je toch ook niet dat zijn biefstuk taai is.
|
25 maart 2008 16:29 |
|
|