| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Help problemen met K-jetronic, manual gezocht http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=1799 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | hans 2.4T [ 21 sep 2004 14:09 ] |
Berichttitel: | Help problemen met K-jetronic, manual gezocht |
Hallo, Helaas weinig tips tot nu toe, er moeten echter mensen zijn die ook een oudere Porsche rijden en hier ook eens problemen (wat heet) mee gehad hebben. Ik begrijp dat er een officiele Porsche manual is geweest. Wie weet een adres waar ik (een kopie) kan krijgen van de originele Porsche handleiding "einstellarbeiten an der K-Jetronic". WKD 5424.10 met vriendelijke groet |
Auteur: | lauwie [ 27 sep 2004 8:33 ] |
Berichttitel: | |
in het Haynes manual staat het allemaal beschreven. Veel makkelijker te krijgen. Boekhandel of Pon Zelf veel last gehad van vervuiling in de kop. Ben er veel mee bezig geweest en weet nu onderhand wel hoe het werkt. Het is vrij ingewikkeld in het begin maar uiteindelijk erg simpel. Als alle plunjers en schanieren goed schoon zijn met het goed gaan. De kop een weekje in N-Hexane leggen wil ook veel helpen. Scheelt je een nieuwe verdeler. Er zal waarschijnlijk meer aan de hand zijn dan alleen de k-jetronic Succes, |
Auteur: | hans 2.4T [ 27 sep 2004 12:09 ] |
Berichttitel: | |
Hallo Lauwie, bedankt voor je reactie, De haynes manual heb ik al, ben ik niet zoveel wijzer van geworden. Ik heb wel wat info op duitse en australische sites gevonden. Ik probeer een mengverdeler van een 2.7 (zelfde bosch nummer) aan de gang te krijgen. Motor start wel (koudstartventiel geeft benzine) maar valt meteen weer weg. Mijn vermoeden is dat de kop geen benzine geeft. Op de oude kop loopt de motor prima. De oude kop zweet benzine vandaar mijn wens deze te vervangen. Wellicht kan ik de nieuwe kop eens in de n-hexane leggen. Ik weet alleen niet wat dit is en waar ik dit kan verkrijgen? groeten Hans |
Auteur: | Erwin [ 27 sep 2004 13:15 ] |
Berichttitel: | |
Hans, probeer eens de CO stelschroef iets te verdraaien. Als je een nieuwe mengverdeler hebt gemonteerd, is het altijd even zoeken naar de juiste afstelling voordat de motor doorloopt. Draai altijd maar een klein beetje tegelijk en probeer dan de motor aan het lopen te krijgen. Weet 99% zeker dat dit het is. Even zoeken / beredeneren welke kant je op moet draaien om hem rijker af te stellen. Groeten, Erwin. |
Auteur: | hans 2.4T [ 27 sep 2004 19:16 ] |
Berichttitel: | |
Hallo Erwin, Bedankt voor je reactie. Helaas het advies nog niet het juiste effect. Ik heb maar eens een injector losgemaakt en in een beker gehangen. Zelfs na flink doorstarten gaf deze geen benzine. Wel heb ik benzine op de mengverdeler. Ten einde raad denk ik dat ik de oude situatie maar weer terugbouw. Groeten Hans |
Auteur: | Erwin [ 27 sep 2004 19:44 ] |
Berichttitel: | |
Zou ik niet meteen doen, je weet dan namelijk nooit of deze mengverdeler goed of defect is. Je bent op de goede weg, met een uitgebouwde injector. Nu moet je meteen ook (tijdens een draaiende brandstofpomp) controleren of er ook geen benzine uit de injector spuit als je de luchtweger optilt. Deze kun je eenvoudig naar boven bewegen bij uitgebouwd luchtfilter. Het kan haast niet anders dan dat de injector dan benzine geeft. Laat even weten of dit zo is, dan reageer ik hier weer op. Erwin. |
Auteur: | hans 2.4T [ 27 sep 2004 20:36 ] |
Berichttitel: | |
Hallo Erwin, Benzine , Als ik de luchtweger beweeg en daarna start loopt de motor eventjes. Ik heb alleen de mengverdeler gewisseld omdat de luchtschijf in mijn originele huis groter is dan deze van de 2.7. Ook de aansluitingen waren anders. De benzine inlaat was identiek maar aan de tweede aansluiting achter op de mengverdeler zitten bij mijn 2.4 twee aparte aansluitingen (welliswaar langs elkaar), een met een groter gat en een met een kleinere diameter. bij de 2.7 mengverdeler is dit 1 aansluiting met een splitising op de aansluitmoer. Mij valt op dat je best druk op de luchtweger uit moet oefenen om de mengverdeler benzine uit de injectoren te laten spuiten. dit terwijl de plunjer (bij montage) los beweegt. met vriendelijke groet, Hans |
Auteur: | Erwin [ 27 sep 2004 22:45 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dat komt omdat er stuurdruk boven op die plunjer staat, dat hoort dus zo. Alleen , de hoeveelheid stuurdruk komt heel precies, en moet niet te hoog zijn. Erwin. |
Auteur: | hans 2.4T [ 27 sep 2004 22:51 ] |
Berichttitel: | |
Hallo Erwin, Hoe kan ik de stuurdruk bijregelen, of stel je een andere oplossing voor. groeten Hans |
Auteur: | hans 2.4T [ 30 sep 2004 12:30 ] |
Berichttitel: | |
Hallo Erwin, Dank voor je tips, uiteindelijk ben ik op de goede weg geraakt. Ik heb een injector er uit gehaald en vervolgens de mixturecontrol schroef (imbus 3mm) net zolang verdraaid (7 slagen) tot de injector benzine gaf. Auto loopt weer prima . Achteraf is alles simpel. groeten Hans P.s. voor diegene die meer over Kjetronic willen weten heb ik desgevraagd wel enkele documenten om te downloaden. ik heb zelf het hele internet afgestruind. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |