| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

2.7 RS meer vermogen geven
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=18026
Pagina 1 van 1

Auteur:  Rob123 [ 01 apr 2008 18:50 ]
Berichttitel:  2.7 RS meer vermogen geven

Wat is de simpelste manier om een 2.7 carrera meer vermogen te geven, dit is de moor met de bekende kugelfischet injection.
Rob

Auteur:  Renntech [ 01 apr 2008 19:06 ]
Berichttitel: 

Bekende Kugelfischer :roll: :shock:

Het tunen van een 2.7 is niet eenvoudig of goedkoop.
Je kunt met de cilinderhoud en de nokkenassen aan de gang.
Daarna moet wel de brandstofpomp aangepast worden aan de nieuwe motor.



.

Auteur:  Maarten [ 01 apr 2008 20:17 ]
Berichttitel: 

Een 3.0RS kopen 8)

Mooie auto's heb je Rob!

Auteur:  Jeroen C3.0 [ 01 apr 2008 22:52 ]
Berichttitel: 

Lijkt me een beetje zonde, een carrera 2.7 motor gaan tunen. Kun je volgens mij beter een 3.0 of 3.2 blok voor nemen. Makkelijker en veel goedkoper.

Auteur:  Bertroex [ 02 apr 2008 0:54 ]
Berichttitel: 

:shock: Een 2.7 CARRERA tunen?!

Tunen?!

Eerst en vooral: kugelfischer injection is een mechanische injectie van Schaefer GmbH gebruikt in ondermeer Bmw op de 2002Tii.
http://www.bmw2002faq.com/content/view/66/32/

De carrera 2.7 heeft een mechanische bosch injectie, dus geen gecompliceerde kugelfischer. Het zijn slechts enkele racing porsches die Kugelfischer gebruikten.

Wat de c27 WEL heeft is een injectie die door de gemiddelde Porsche sleutelaar niet meer wordt begrepen. Het gevolg is dat een typische 911/83 mechanische injectie 2.7liter vierkant draait. Fabrieks af conservatief 210 bhp, typische losgereden motor 220pk, en een goede gereviseerde motor, gebalanceerd en blueprinted doet 235-238 pk. (bob Watson en Neil Bainbridge zijn twee bedrijven die het laatste uit de c27 persen hier op de UK rollenbanken)-
Ah: een slecht afgestelde motor: yup een goede 155pk?!

Dus, eerste vraag: wanneer heb je dat ding de laaste keer op de rollenbank gezet?
Tweedens: staat van de injectie componenten: injectie pomp (laatste keer rebuild?), bougies, bougiecables, butterfly's enz.
Derdens: heb je een technicus die de MFI van porsche kent en kan repareren?

http://www.pelicanparts.com/techarticles/911_MFI/TipMFI.htmbovenstaand draadje is ALLES over de mfi handig verzameld door John Hunt.

Vierdens: hoeveel geld heb je? Easy power: lepel er een 993 pre-varioram in en zet op carburators en je maakt 290 pk. 993 op motec en 330 pk. Maar ontzettend sacrilegious for een carrera RS.

De enige "echte" period-correct tuning optie is een 1973-en-een -half US 2.4CIS 7R magnesium block kopen en dit opbouwen tot een 2.8 RSR met mechanische injectie; je maakt aldus je c27RS in een c2.8RSR
Afbeelding

Tweede optie is Henry at Supertec een mailtje sturen voor de laatste prijs voor een carrera 3.o case en dat ombouwen tot een 2.8 Short stroke engine;

2.8 SHORT STROKE 66 MM STROKE 95 MM BORE
2.2 "S" CRANK
CARRERA 3.0 CASE
TURBO OIL PUMP
SC HEADS PORTED TO 40 MM IN 38 MM EX
TITANIUM VALVE SPRING RETAINERS
TWIN ANDIAL DISTRIBUTOR
DC80 CAMS (JOHN DOHERTY) camgrinder on this forum
10.5 TO 1 COMPRESSION
MODIFIED 2.2 '"S" MFI PUMP, SEALED W/ BREATHER
41.5 MM BUTTERFLY HOUSINGS
41.5 X 46 MM MAG STACKS
SUPERTEC FUEL INJECTOR LINES
SUPERTEC ENRICHMENT DEVICE
EURO RACING HEADERS (George does a nice job)
226 FAN W/1.3 TO ONE DRIVE RATIO
SINGLE WIRE ALTERNATOR
RSR SHROUD ( GETTY DESIGN)
SOLID TENSIONERS (never fail)

ongeveer 300 bhp @8500 rpm

Afbeelding

een andere optie is een 3.2 SS motor op basis van een SC

Afbeelding

een andere optie is een 3.5 litre MFI throttle slide motor - maar dan moet je wel je eigen oliebron aanboren

Afbeelding

anyway: veel goodies in dit boek

Afbeelding


Maar, een carrera 2.7 RS is SUCH an icon, het zou me verbazen indien een goed afgestelde wagen, properly driven (220pk alleen tegen 7190 rpm ;)) je echt zou teleurstellen.


Take care,

Bert

Auteur:  Marcel [ 02 apr 2008 7:26 ]
Berichttitel: 

dat wilde ik nu net zeggen maar je was me net voor.... :roll: :scratch:

Auteur:  Rob123 [ 02 apr 2008 9:17 ]
Berichttitel: 

Jongens bedankt ,weer een boel geleerd!!
Rob

Auteur:  Maarten [ 02 apr 2008 9:24 ]
Berichttitel: 

Enne: wat ga je nou doen? Waar heb je die van jou in onderhoud?

Auteur:  Rob123 [ 16 mei 2008 18:44 ]
Berichttitel: 

APP in Weesp !!

Auteur:  Erick [ 16 mei 2008 18:48 ]
Berichttitel: 

Denk ook even aan Kobus in Lichtenvoorde.
Veel ervaring met 2,7 RS-en !!!

Auteur:  V-8 [ 17 mei 2008 11:34 ]
Berichttitel: 

doe eens wat foto's van die 2.7 ? Matching numbers ? NL geleverde auto ? Details jongens !!

Auteur:  classiccarl 2.4 [ 17 mei 2008 14:41 ]
Berichttitel: 

Erick schreef:
Denk ook even aan Kobus in Lichtenvoorde.
Veel ervaring met 2,7 RS-en !!!


Heb je zelf ook ervaring met Kobus?

Auteur:  Erick [ 17 mei 2008 18:02 ]
Berichttitel: 

Ik niet, maar die gele welke ik verkocht heb was door hem onderhanden genomen.
Ik ben er eenmaal geweest en zag veel bijzondere Porsche's voor onderhoud staan.
2x 550 Spyder, 1x 356 Speedster en een 911 Speedster toen ik er was.

Auteur:  AndrĂ© [ 17 mei 2008 21:43 ]
Berichttitel: 

Van Albert Westerman,z'n buurman.

Auteur:  Rob123 [ 18 mei 2008 10:20 ]
Berichttitel: 

Binnenkort word er een reportage van deze porsche gemaakt in het blad
RTL GP magazine als aanvulling op een fotoreportage over oude vergeten
circuits in Europa

Auteur:  horn [ 18 mei 2008 10:37 ]
Berichttitel: 

mooi. daar kijk ik naar uit (abo gekregen voor mijn verjaardag) 8)

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/