| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Distributie-ketting/riem
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=1805
Pagina 1 van 1

Auteur:  Chris_lbr [ 21 sep 2004 19:49 ]
Berichttitel:  Distributie-ketting/riem

Hoi,

Daarstraks op het werk kwam dit toevallig ter sprake.
Bij de meeste auto's wordt de distributieriem vervangen omstreeks de 80K-90K km. Vroegen ze aan mij hoe dat bij een P zit, wanneer dat moet worden vervangen.

:shock: Geen idee. :?: :?: :?: Heb zelfs geen idee of het een riem of een ketting is en of het er 1 of 2 betreft.

Graag wat info van mensen die hier kennis van hebben.
En is er ook verschil in de aangeraden vervangingstermijn tussen Turbo's en atmo's ? Een Turbomotor ziet normaal gezien toch wel iets meer af dan een atmo.

Auteur:  De Geus [ 21 sep 2004 20:02 ]
Berichttitel: 

Een porsche heeft een ketting en geen riem,
Normaal gesproken gaat deze toch zeer lang mee
(bij normaal gebruik..)

Hoe dat bij een turbo is?tja ,in ieder geval ook een ketting maar
Citaat:
    Heeft iemand eigenlijk wel eens een 911 gezien met meer dan drie ton op de teller? Blok zou een levensduur hebben van 450.000 km toch? In het boek van Peter Morgan staat er zelfs eentje met vijf ton, maar meer dan drie ton heb ik nog nooit met eigen ogen gezien...

    Grtz, Ruben
    (gisteren mijn persoonlijke droomauto opgehaald, 1 van de allerlaatste 3.2's uit het overgangsjaar naar de 964, een zeer vertroeteld en onbedorven origineel exemplaar, met 90.000 km in 14 jaar )



    Ik heb vandaag gereden in een 993 uit 1993 met 328.000 km. op de teller. Op de gierende versnellingsbak na reed de auto helemaal niet slecht. Het kan dus wél.

    Erwin


zie ook: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=641


hopelijk alweer wat wijzer !!

Auteur:  De Geus [ 21 sep 2004 20:32 ]
Berichttitel: 

Hier nog een mooie foto gevonden.
het betreft de ketting van Lou zijn porsche/blok

Afbeelding

Auteur:  Lou [ 21 sep 2004 20:54 ]
Berichttitel: 

Zijn trouwens alletwee vervangen (na 192.000 km)

Auteur:  Chris_lbr [ 22 sep 2004 19:27 ]
Berichttitel: 

Gisteren ff een mailtje gestuurd naar Philip Van Beurden.
De ketting kan blijkbaar makkelijk 300.000 km aan dus snel zorgen hoeven we er ons niet over te maken.
Allé, dan toch diegenen die met hunne P nog wel een eindje van de 300.000 km verwijderd zijn :wink: ...

Auteur:  Lou [ 22 sep 2004 21:08 ]
Berichttitel: 

Je hebt dan ook nog de kettinggeleiders, enz.....

Auteur:  Pascal [ 23 sep 2004 11:57 ]
Berichttitel: 

Nog zo'n leuk plaatje:
Afbeelding
Nog een, duidelijk de 993-onderdelen te zien!:
Afbeelding
En in elkaar:
Afbeelding

Auteur:  Olaf [ 23 sep 2004 12:03 ]
Berichttitel: 

Zo ken ik er ook nog wel een ...

Afbeelding
.... in dezelfde werkplaats :wink:

Auteur:  Peter [ 23 sep 2004 12:10 ]
Berichttitel: 

Een ketting zal niet zo snel breken, ze rekken echter wel en/of slijten met als gevolg dat de kleptiming niet meer klopt. Het valt dus aan te bevelen om de ketting en timing eens in de zoveel km te controleren. Bij de oudere typen heb je daanaast natuurlijk het probleem van de kettingspanners. Die kunnen het begeven met als gevolg dat de ketting niet meer strak staat en tanden kan gaan overslaan. Een heel leuk effect bij de tamelijk wilde nokkenas van een vroege S. Klep en zuiger komen met elkaar in aanraking,................auw..........krak.........kaboem.
Porsche heeft dit probleem pas met de komst van de 3.2 opgelost. Onvoorstelbaar, een engelse B motor uit 1955 heeft al een kettingspanner die gedempt wordt door de oliedruk, Porsche heeft daar 20 jaar over moeten nadenken.

Peter

Auteur:  Olaf [ 23 sep 2004 12:42 ]
Berichttitel: 

Peter 2.4S schreef:
Onvoorstelbaar ... Porsche heeft daar 20 jaar over moeten nadenken.


Tja, vanaf de boxter en de 996 zijn ze ook overgestapt op "velg-bouten" in plaats van moeren 8)
terwijl het bij de FLAT FOURS al een tijdje zo was :roll: :wink:

Auteur:  Erwin [ 23 sep 2004 13:00 ]
Berichttitel: 

Olaf schreef:
Tja, vanaf de boxter en de 996 zijn ze ook overgestapt op "velg-bouten" in plaats van moeren 8)
terwijl het bij de FLAT FOURS al een tijdje zo was :roll: :wink:


Hoe kom jij toch aan al die wijsheid?? :ba:

Auteur:  RS-R [ 23 sep 2004 13:14 ]
Berichttitel: 

Nu een echte motor dan: Porsche 993 RS Cup
Rennmotor 3.8 l.
377 PS, 395 Nm.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Auteur:  Olaf [ 23 sep 2004 13:25 ]
Berichttitel: 

RS-R schreef:


@ RS-R :arrow: wel op blijven letten, het gaat hier over distributie-kettingen :twisted:
.... blij dat ik niet de patient ben die met een heel kunstgebit thuis komt ipv alleen een nieuwe vullling ...

Renntech schreef:
Hoe kom jij toch aan al die wijsheid?? :ba:


Een goed verstaander .... :wink:

Auteur:  ome piet [ 23 sep 2004 14:45 ]
Berichttitel: 

RS-R schreef:
Nu een echte motor dan: Porsche 993 RS Cup
Rennmotor 3.8 l.
377 PS, 395 Nm.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



En dat ligt zomaar bij jou in de schuur.. :shock: :wink:

Auteur:  RS-R [ 23 sep 2004 17:14 ]
Berichttitel: 

Olaf schreef:
RS-R schreef:


@ RS-R :arrow: wel op blijven letten, het gaat hier over distributie-kettingen :twisted:
.... blij dat ik niet de patient ben die met een heel kunstgebit thuis komt ipv alleen een nieuwe vullling ...

Renntech schreef:
Hoe kom jij toch aan al die wijsheid?? :ba:


Een goed verstaander .... :wink:

Hoezo, Zie jij ze dan niet? :wink:

Auteur:  Pascal [ 23 sep 2004 17:43 ]
Berichttitel: 

RS-R schreef:
Hoezo, Zie jij ze dan niet? :wink:

Nops, dus liever niet meer doen owkee?

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/