Auteur |
Bericht |
henkenwil66
|
v-snaar slipt met nieuwe riem
hoi iedereen / ik heb een v snaar probleem. heb al drie keer een nieuwe v snaar op de dynamo geplaats . er zitten geen vulringen tussen en toch blijft ie slippen /ik heb orgineele snaaren dus daar ligt het niet aan (ps het is een 911/964) kan hetzijn dat de poelie versleten is bvd henk
|
14 apr 2008 21:16 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
vulringen
Volgens mij moeten er juist wel vulringen tussen, was bij mij laatst ook, maar ja ben geen expert. Zou er wel naar toe gaan als je zelf er geen verstand van hebt.
|
14 apr 2008 21:29 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Voor het spannen moet je ringen weghalen.
Als je er al geen ringen meer hebt zitten is er iets anders a/d hand.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
14 apr 2008 21:55 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Zonder vulringen is de diameter maximaal, dus maximaal strak.
Dan nog slip is heel raar
Ook slordig dat er helemaal geen ringen zijn, niet tussen de poelie-helften en niet onder de bevestigingsmoer
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 apr 2008 22:02 |
|
|
beaker
koekebakker
930uden
|
weet niet welk type motor jij hebt. De lengte van de v-snaar kan 760,776 of 785 mm kunnen zijn. Bij geen schims maximale spanlengte. Is de
v-snaar wel van de juiste lengte?
_________________________________________ no guts, no glory
|
14 apr 2008 22:19 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Het gaat er om hoe strak de snaar staat, niet hoeveel vulringen er tussen zitten. Porsche heeft daar zelf een meetapparaatje voor, maar ga er maar vanuit dat je de snaar met moeite nog een cm of zo in moet kunnen drukken, dus hij staat behoorlijk strak. Is dat niet het geval dan heb je verkeerde snaar, verkeerde polie, verkeerde dynamo polie. Staat de snaar wel goed strak dan is er iets mis met de lagering van de dynamo/ventilator. Over welke van de 2 snaren hebben we het eigenlijk?
|
15 apr 2008 17:43 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Ook een nieuwe dynamosnaar voor de 3,2 gekocht, de Gates 6261mc, AVX10 x 713La.
(dit is de snaar zoals Heutz die in het systeem had)
Deze kan ik niet fatsoenlijk spannen of ik moet meteen alle ringen weglaten.
Ik zal ergens een kortere moeten opscharrelen.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
28 mei 2008 15:36 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Gewoon een orginele snaar bij Porsche kopen.
|
28 mei 2008 15:40 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Voor ieder schroefje 100 km rijden vind ik ietwat overdreven.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
28 mei 2008 15:50 |
|
|
1972T
911T coupe 1972
|
Werkt ook niet altijd.
Origineel door Porsche geleverd is voor mijn T-tje 9.5 x 710 (uit het hoofd)
Is er niet om te krijgen Ik heb toen een 10 x 713 gekocht en die past wel.
Dus wellicht 9.5 x 710 bij Henk goed past.
|
28 mei 2008 16:11 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
daar is de post voor.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
28 mei 2008 16:16 |
|
|
zuugnap
|
Die komt daar ook maar 1x per maand
idd bestellen en voor de gleuf gaan liggen!
|
28 mei 2008 16:20 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
limburg is nog met de postkoets daar
_________________________________________ remmen is angst
|
28 mei 2008 16:32 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Het is wel erg belangrijk dat je altijd het totale aantal ringen blijft gebruiken.
De ringen die je dus tussen de poelihelften weglaat moet je wel weer tussen moer en buitenste poeliehelft handhaven....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
31 mei 2008 12:20 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Ik heb nu de 6208mc van Gates. avx10 x 700 la.
Lengte is dus 700 mm en daarmee 13 mm korter als de eerste.
Hij past perfect! Alle ringen er tussen (ik heb er maar 5) en de spanning is goed.
@Lindemans; Waarom moet je persé 6 ringen hebben? Bij mij zit het zo te zien prima.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
05 jun 2008 23:56 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Omdat er orgineel 6 ringen bij zitten.....
|
06 jun 2008 14:59 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Dat is geen reden.....
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
06 jun 2008 21:04 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Ja hoor...............dat is wel een reden
|
06 jun 2008 21:25 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Sorry hoor profies maar ik denk toch dat jullie naast de pot pieschen.
Kom wel een keertje een bakkie leut halen in Herkenbosch, is niet zo ver...
Hebben we het er dan over!
Gr Nord
P.S. en nu een Bavaroiria (in de kroeg)
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
06 jun 2008 22:48 |
|
|