| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Motor warm: slecht starten! http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=18362 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Maarten [ 27 apr 2008 19:57 ] |
Berichttitel: | Motor warm: slecht starten! |
Als de motor koud is start hij prima: tikje handgas en als een zonnetje. Vorige week met de Driewaarden viel me al op dat hij slecht start als de motor warm is. Vanmiddag weer: flink stuk gereden, uurtje stil gestaan, tank vol, hij draait wel rond en slaat niet aan. Na een paar keer proberen deed hij het wel weer maar moest van erg ver komen. Misschien iets met de benzinepomp? Iemand een idee? |
Auteur: | Dimmus [ 27 apr 2008 20:26 ] |
Berichttitel: | |
Een bekend gegeven bij mij. Ik denk zelf dat als de motor warm is de brandstof te snel verdampt. Klein beetje pompen en dan slaat hij gewoon aan. |
Auteur: | Maarten [ 27 apr 2008 20:34 ] |
Berichttitel: | |
Interessante optie. Ik ga het eens proberen! |
Auteur: | Meneer aard [ 27 apr 2008 21:26 ] |
Berichttitel: | |
K-jetronic toch? Is gewoon de befaamde vapour lock..Luchtbellen in de benzine leidingen. Enigste remedie is vol gas door starten. |
Auteur: | Maarten [ 28 apr 2008 8:49 ] |
Berichttitel: | |
Fijn is dat! |
Auteur: | horn [ 28 apr 2008 21:42 ] |
Berichttitel: | |
heb ik ook. niet meer naar een uurtje maar als ik een stuk gereden heb, motor uitzet en dan binnen een minuut weer start, kost het meer ronddraaien voor hij pakt. situatie komt gelukkig niet vaak voor |
Auteur: | Denniz C2 [ 28 apr 2008 22:10 ] |
Berichttitel: | |
Had het laatst ook, maar nadat ik mijn DME relais had vervangen (omdat deze erg warm werd) heb ik dit probleem niet meer gehad. |
Auteur: | Maarten [ 28 apr 2008 23:03 ] |
Berichttitel: | |
Een DME heb ik niet dus daar kan het niet aan liggen. Als het erger wordt zal ik de heren bij Kraan er eens naar laten kijken! |
Auteur: | Olaf [ 30 apr 2008 17:05 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Is toch 'n heel ander systeem |
Auteur: | GhostRider [ 30 apr 2008 23:07 ] |
Berichttitel: | |
Heeft de mijne ook schijnt, al heb ik er nog geen last van gehad. Bij de specialist voor een beurt geweest en die constateerde het.... Rijd er zelf mee door tot ik er zelf last van ga krijgen... Bij mij is het euvel een warmloopregelaar die aan z'n eind begint te raken. Aangezien die dingen rond de €500,- kosten, excl montage (=easy to do) kan dat nog wel even wachten... Bij slecht starten niet volgas starten, maar effe deksel luchtfilterhuis los maken en met de hand de klep onder je spinnekop iets optillen. Alles weer dichtzetten en starten maar... Volgas starten krijg je natuurlijk GEEN vette vingers van.... |
Auteur: | horn [ 01 mei 2008 7:04 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
het systeem wel, het probleem niet... |
Auteur: | Olaf [ 01 mei 2008 9:09 ] |
Berichttitel: | |
... de oplossing daarintegen |
Auteur: | Nine-eleven [ 09 mei 2008 23:00 ] |
Berichttitel: | |
De restdruk van het brandstofsysteem is te laag of wordt te kort op druk gehouden (loopt dus te snel af). Heeft meerdere oorzaken, maar hetzelfde gevolg: vapour lock oftewel door de warmte van de motor en de TE lage druk verdamt de brandstof in de leidingen. Tijdens het starten zal deze lucht eerst "verwerkt" moeten worden voordat de motor brandstof krijgt en aan kan slaan. Een Porsche specialist kan deze regel- en restdrukken meten en de exacte oorzaak aanwijzen. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |