Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:36



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
911E 1973 long block? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replica
Delfgauw
Bericht 911E 1973 long block?
Beste techniek medeforummers,

Ik ben me aan het orienteren op een 1973 911E uit de US. de tekst bij de auto;

1973 911E Sunroof coupe. Vin# 9113201151
2.4 liter MFI - 5 speed 915 trans - 66,000 original miles
We have the COA on the car.
This is a very complete car.

It has been stored in a garage the entire time that it has been off the road. It has a 1985 PA State inspection sticker on it.

A customer of ours started the process of making the car road worthy and then decided he would rather be driving a car this summer than working on one. Had the one fender stripped, replaced the inner fender mount and then decided to not go any further with the car. We bought the car as you see it in the photos. We did a leak test and the numbers varied from a low of 80/45 to a high of 80/70. The engine turns over freely but has not been started in 20 plus years.

The history of the car is it has had three owners. The second owner changed the color of the car and the third owner changed it back to the original color which is Gemini Blue Metallic.

Somewhere early in its life, Porsche replaced the engine in this car with a factory long block.

No rust in the floor pans or battery pans. As you can see in the photos, the rockers and the door strikers need rust repair.

The car has some S trim.

Allemaal redelijk te ontcijferen alleen weet ik niet wat ze met "long block" bedoelen en wat 80/45 - 80/70 van de lektest betekend?

En ja, als ik iets verder rond ben volgen de foto's... :wink:
_________________________________________
Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.


12 mei 2008 21:12
Profiel WWW
Bericht 
kan je die vraag niet aan de owner stellen? mischien zal hij
dat het beste weten toch.... bedoel t niet verkeerd :lol:

kwam dit tegen met google

The longblock is the motor without injection, electrical and exhaust components.

Afbeelding

Dat andere zal idd met bepaalde druktest te maken hebben


12 mei 2008 21:47
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Long hood is m.i. de benaming die men tegenwoordig gebruikt voor pre-75 (als in non impact bumpers). Long block zal daar wel een afgeleide van zijn.

Compressie test zou je moeten vergelijken met wat het werkplaatshandboek zegt!

Lijkt qua beschrijving een aardige auto (als de prijs ok is)

Enne Marcel: is je wagen park ondertussen niet groot genoeg :mrgreen:


12 mei 2008 21:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Nâh, ziet er niet gek uit!

Afbeelding

Afbeelding

:shock:

:wink:
_________________________________________
Take the long way home....


12 mei 2008 22:19
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Oh nee het moet deze zijn :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Hey... this is Internet...)
_________________________________________
Take the long way home....


12 mei 2008 22:24
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
ik heb iniedergeval de orginele werkplaats handboeken, multimappen staan. dus als je ze een keer wilt inkijken is altijd goed 8)
_________________________________________
http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl


13 mei 2008 9:33
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Wel de juiste kleur 8) :wink:
_________________________________________
8600cc & 18 cylinders


13 mei 2008 10:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replica
Delfgauw
Bericht 
zuugnap schreef:
kan je die vraag niet aan de owner stellen? mischien zal hij
dat het beste weten toch.... bedoel t niet verkeerd :lol:

kwam dit tegen met google

The longblock is the motor without injection, electrical and exhaust components.

Afbeelding

Dat andere zal idd met bepaalde druktest te maken hebben


Natuurlijk kan ik dat vragen, maar daarnaast is het leuk de kennis op dit forum te mobiliseren, zo zijn we met z'n allen met onze hobbie bezig, ik denk ook dat ze bedoelen dat het onderblok is vervangen. Die druktest waardes heb ik nog niet gevonden.
_________________________________________
Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.


13 mei 2008 11:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Op Pelican weten ze het: klikkerdeklik


13 mei 2008 12:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replica
Delfgauw
Bericht 
ErikE schreef:
Oh nee het moet deze zijn :wink:

Afbeelding

[(Hey... this is Internet...)


Die lijkt er wel verdacht veel op maar volgens mij is íe het niet. Ik maak er een project van samen met een vriend, hij heeft de auto een paar weken geleden gespot op een swap-meeting in de US.
_________________________________________
Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.


13 mei 2008 12:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replica
Delfgauw
Bericht 
Elven schreef:
Ik ben recentelijk begonnen aan een 2.4E uit 72 die 10 jaar heeft stilgestaan.

Het brandstofsysteem was vervuild met vergomde benzine en het remsysteem is inmiddels compleet gereviseerd.
Je kunt je de bijbehorende factuur wellicht voorstellen.

Na het starten van de motor en de eerste 5 minuten warmdraaien begon het motorblok fors olie te lekken...inmiddels is de motor gedemonteerd.
Continuing story....

weet waaraan je begint!


idd, dat brandstof systeem zal wel een revisie kunnen gebruiken, jammer van je blok, hopelijk valt het mee, aan de andere kant, als je iets doet / laat doen, doe het dan goed, met een goed en aantoonbaar gereviseerd blok is 'ie uiteindelijk ook meer waard.

Eigenlijk kan je ervanuit gaan dat alles na 36 jaar kapot of bijna kapot is, ook mijn ervaring met de pagode. :roll:
_________________________________________
Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.


13 mei 2008 12:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replica
Delfgauw
Bericht 
even wat foto's;

Afbeelding

Afbeelding

dorpels, voorschermen, motorkap, brandstofsysteem, interieur, remmerij, motor... Liefde maakt blind :wink:
_________________________________________
Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.


13 mei 2008 12:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Body ziet er op t eerste gezicht wel strak uit, Fuchsen ook.
Roest saneren is al gauw niet rendabel als het verkeerd zit, daarvoor zou je auto toch dichtbij moeten zien.
Hou er rekening mee dat je de motor geheel moet doen of moet wisselen. Met een beetje pech zit er roest op je cilinderwanden, nokkenassen en krukas.... Kost je zomaar 10-15 k of nog meer. Een ruilmotor wordt al lastig omdat je geen draaiende motor kunt inleveren.
Dat de auto ook al een keer van kleur is gewisseld maakt het allemaal wel een enorm project.
Je moet het niet doen met het idee om voor weinig een goeie 911 voor elkaar te krijgen...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


13 mei 2008 21:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
een 'longblok' is idd de motor zonder in/uitlaat systeem, dynamo, koelven, etc...

adv. ziet er niet erg veel belovend uit
tenzij de vraagprijs lager is dan de verzendkosten naar NL, zou ik 'm lekker laten waar 'ie is :idea:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


14 mei 2008 8:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
koelvEn??? :twisted:

Jouw redenatie is dus zoiets als:

2.4E in goede staat is waard 45k
Complete motorrevisie 15K
Complete carosserierevisie 20K
Diverse losse andere dingen 7K
Economische waarde 3K

Zou best wel eens iets in kunnen zitten.

Toch blijft het altijd jeuken zo'n projectje!


14 mei 2008 9:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replica
Delfgauw
Bericht 
Het feestje is afgeblazen, geen matching numbers, doordat het longblock was vervangen is er geen motornummer meer :shock:

Zo kun je het ook verkopen..

Kunnen we weer op zoek naar iets anders, heb nu een 1967'er op het oog.... (leuke basis om een 911R replica te bouwen 8) )
_________________________________________
Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.


15 mei 2008 20:24
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.