Auteur |
Bericht |
b.hamelink
EX: 2,2 E / 2,2 T / 964 C2 / boxster S 986/ Boxster S 987 NU: 993 Targa en 997 S Cabrio
|
964 rook bij starten
ik ben naar een 964 gaan kijken.
rond de auto gekeken en er moest heel wat aangebeuren.maar daar was de prijs misschien ook naar.
verkoper vertelde dat hij een beetje olie verbruikte.
goed ik start de auto ik wist niet wat ik zag binnen 1 minuut stond de hele garage vol met rook wit/blauw.en dit is niet overdreven.
het was toch zeker een garage van 10 op 5 en 5 hoog. en ik kon mijn hand niet zien als ik mijn arm strekte.
stonk toch wel naar olie.
motor had iets minder dan 2 ton gelopen.
en hij had toch al een tijdje stil gestaan.(ongeveer een 2 jaar maar wel af en toe warm gedraaid.)
wat zou het probleem kunnen zijn.
denk zelf dat de motor aan revisie toe is.
wat kost een revisie tegenwoordig.
lekt olie bij het krikpunt rechts achter. denk hier aan een slang.
ook de airco deed het niet meer denk dat deze leeg is.
de APK is ongeveer 2 jaar verlopen.
|
08 jun 2008 0:44 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Even afgezien van wat er allemaal aan een auto kan mankeren en waar je op moet letten, daar is nl. al genoeg over geschreven, hoeft die pluim rook niet perse op een probleem te duiden.
Het komt vaker voor en ligt o.a. aan het feit dat de cilinders liggen door de boxer opstelling.
Ik heb het bij mijn 964 nog nooit gezien maar mijn 993 heeft het ook af en toe een beetje terwijl die heel weinig heeft gelopen. Kan me helemaal voorstellen dat het erger is als ie lang heeft stilgestaan.
Wat de olie lekkage betreft bij het krikpunt zou dat heel goed een slang of een slangaansluiting kunnen zijn. Ook niet ongewoon bij een auto van die leeftijd.
Ik weet natuurlijk niet wat er voor de auto gevraagd wordt maar als jij zegt dat de prijs er naar was, en bij 2 ton op de teller, zou ik voor boven de 15000 euro toch wel extra op gaan passen. Je bent maar zo 5000 Euro verder.
Sterker nog een revisie begint een beetje bij dat bedrag maar kan ook het dubbele zijn.
Als je meer info over de auto geeft zijn hier genoeg kenners die je raad kunnen geven.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
08 jun 2008 1:45 |
|
|
Donkerhoef
|
Het roken hoeft inderdaad geen probleem te zijn, keer goed/lang stuk rijden. Komt door de constructie van de liggende cilinders.
Maar blijft die roken dan weet je genoeg... en revisie is niet goedkoop.
Olielekkage kriksteun, kan inderdaad een slang of olietank of sensor etc. zijn. Maar vergis je niet een slang is ook niet goedkoop...
Airco even opdruk laten zetten en dan krijg je al snel een beeld hoe die er aan toe is.
En er zal vast nog wel het een en ander aan mankeren dus ik zou toch even een kosten afweging maken en anders verder zoeken.
|
08 jun 2008 2:04 |
|
|
horn
PF #57
|
reken voor een goede revisie maar met 8000 euro als ik zoiets lees zou ik, als je nog interesse hebt, een goede specialist ernaar laten kijken. en airco bijvullen is wel verkoopverhaal nummer 1. "Ja meneer, die airco doet het perfect, moet alleen even koelmiddel in." Het originele koelmiddel van een 964 kan er niet meer in, dus als hij bijgevuld moet worden, moet hij ook omgebouwd worden (als dat nog niet gebeurd is). Wellicht is hij ook lek of het systeem kapot. Zo in ieder geval niet te zien. Ik vraag me altijd af, dat als het idd alleen maar bijvullen is, waarom een verkoper dat niet doet dan. Verkoopt een stuk makkelijker en kost niet de wereld.
Al met al genoeg in je verhaal om niet meteen je spaarvarken stuk te slaan en even wat voorzichtigheid te betrachten.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 jun 2008 7:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 964 rook bij starten
Dat ... eigenaar had er IMO beter mee kunnen gaan rijden - in plaats van warm te laten draaien ... ergo: enig idee hoe lang dat duurt ... je weet het nooit - er zijn er die DRIEENEENHALVETON aan Km's hebben gedraaid - zonder enige vorm van revisie Rekening in de portemonee houden met 'n revisie kan natuurlijk nooit geen kwaad - en zoals Horn aan geeft - duizendje of acht - en mss wel meer Kan ook de thermostaat behuizing zijn - en die is toch wel weer iets duurder dan 'n stukje slang ... Denk overigens niet alleen aan de onderdelen - maar ook aan bijkomend arbeidsloon als je zelf niet handig genoeg bent - of er niet de tijd voor hebt Dat is vaak het geval - maar als dat niet zo is airco onderdelen zijn niet al te duur - maar om bij 'n 964 (of 993) bepaalde delen van de airco uit te bouwen - en weer nieuwe in te bouwen - is men toch wel heel veel tijd kwijt .... en dan is het nog de gok of de airco het daarna wel doet
... is toch het minste wat je er wel op zou moeten hebben/krijgen voordat je hem koopt - daarnaast zou ik toch zeer sterk 'n AKK overwegen
Succes
|
08 jun 2008 8:33 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Wat is de vraagprijs?
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
08 jun 2008 9:07 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... of werk jij toevallig bij de doune ... je onderschift in acht nemende ...
|
08 jun 2008 9:15 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Als ik zo lees is het een "opknappertje" en daar kun je compleet op leeglopen. Vragen wat een revisie kost is ongeveer hetzelfde als vragen wat een huis kost. Als je pech hebt (nieuwe cilinders, nokkenassen, kleppen, enz....) dan gaat een revisie zomaar dik boven de 10 K uitkomen. Realiseer je wel dat de motor niet het enige kost intensieve onderdeel van een 911 is, dat is praktisch alles. Zelfs als je het geen probleem vindt om het zelf allemaal op te knappen kun je het best op zoek gaan naar een zo goed mogelijke wagen (of de prijs moet wel ridicuul laag zijn).
|
08 jun 2008 10:07 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Mijn airco is drie jaar geleden na vervanging van de pomp door een gereviseerd exemplaar zonder ombouw afgevuld en functioneert nog steeds prima .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 jun 2008 10:09 |
|
|
horn
PF #57
|
illegale harry.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 jun 2008 10:24 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Gewoon af laten vullen met een legaal alternatief in NL (nou ja, Overijssel) hoor
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 jun 2008 10:31 |
|
|
horn
PF #57
|
Tja Overijssel. Daar heb je het al (weer wat geleerd )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 jun 2008 11:03 |
|
|
b.hamelink
EX: 2,2 E / 2,2 T / 964 C2 / boxster S 986/ Boxster S 987 NU: 993 Targa en 997 S Cabrio
|
het gaat om een 964 cabrio C4 van 1990.
vraag prijs rond de 20500.(onderhandelbaar)
auto is ongeveer 2 jaar geleden gestald.(vuil niet schoon gemaakt).
wat zou er aangedaan moeten worden.
airco werkt niet.
cabriodak mechanisme is stuk.de kap zelf gaat misschien nog wel even mee.
lek aan de rechter achter krikpunt.
lak is dof. en hier en daar een beschadigingentje maar dat mag je ook verwachten van een auto van 18 jaar oud.(schoonmaken en poetsen)
bekleding aan de binnen kant begint te schimmelen.
motor rook ontzettend.
geen onderhoud boekjes. wel zouden er rekeningen zijn.
en de olie druk was rond de 2,5 bar stationair kout.
de koppeling zou vervangen zijn en er zou een slang van rechts achter naar voren vervangen zijn.
ik heb al verschillende porsche's gehad.
heb een 2,2 en een 2,4 meer dan 2 jaar stil laten staan maar als ik deze opstarten kwam daar in ieder geval niet zoveel rook uit.
en de 964 die ik gehad heb rookte iegelijk nooit.
de auto warm rijden ga natuurlijk niet zonder APK.
ik zou hem kopen voor er bij en af en toe in de zomer er mee te rijden. nadat hij opgeknapt zou zijn.
maar ik wist natuurlijk niet van te voren dat hij zo rookte en daar schrok ik van.
en als ik dan de prijzen zie, en dan van het ergste uit zou gaan. komt er nog maar eens zo'n 12000 euro er bij.
of over drijf ik nu.
wat zou nu iegelijk zo'n auto mogen kosten.
|
08 jun 2008 13:10 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Kan natuurlijk niet op afstand oordelen, maar als ik jou verhaal zo lees, zou ik even doorzoeken voor een goede 964 cabrio, uiteraard komt er nog wel geld bij. of voor die prijs een goede 3.2 cabrio.
|
08 jun 2008 13:43 |
|
|
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
Een pluim rook bij de start, als de auto lang heeft stil gestaan, daar schrik eigenlijk niet van.
De rest van de punten:
Schimmel
Mijn mening: een hoop geld voor een auto met zoveel 'dingetjes'.
Voor dat geld moet je iets beters kunnen vinden!
Succes met de zoektocht!
|
08 jun 2008 14:46 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Alleen al 't feit dat ze heb smerig gestald hebben voor zo'n lange tijd... ; lekker laten staan. Veels te veel geld om hier een gok mee te nemen, dat kun je doen als ze 14 vragen, en dan nog kun je er op leeglopen.
|
08 jun 2008 15:12 |
|
|
b.hamelink
EX: 2,2 E / 2,2 T / 964 C2 / boxster S 986/ Boxster S 987 NU: 993 Targa en 997 S Cabrio
|
ik praat niet over een pluim.
het was een hele loods vol iemand op een meter afstand kon je niet zien.en de rook werd niet minder.
meestal na de start moet het toch vlug minder worden.
dat gebeurde niet.
|
08 jun 2008 15:16 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
idd als je op 14 of minder uitkan komen en een akk laat doen weet je redelijk wat je kwijt bent.
en het verhaal klinkt ook niet best, het stallen en boekjes ,onderhoud, apk, airco alles bijzonder vaag.
zou het alleen doen als de prijs op die 14 uitkomt er van uit gaande dat je zelf ook wat dingen aan de auto zelf gaat doen.
robert
als je meteen plezier wilt: verder kijken
_________________________________________ remmen is angst
|
08 jun 2008 15:57 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
b.hamelink, is dit geen alternatief, http://auto.marktplaats.nl/porsche/1739 ... get=auto-s Wel wat duurder, maar ik denk ook wel wat beter.
|
08 jun 2008 16:37 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Zou er niet meer dan 14-15K voor geven met goed lijkende motor. Als je nu al zeker weet dat de motor ook nog gereviseerd moet worden, zou ik hem laten staan.
Al zonder revisie ben je zomaar 5k kwijt om die auto een beetje knap te krijgen incl. een goeie beurt schat ik. Let wel er mankeerd meestal meer aan dan je nu ziet.
Ik zou er nog niet eens de kosten van een AKK aan wagen.
Lijkt me die van marktplaats een betere (weinig km trouwens)
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
08 jun 2008 18:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Gok dat 'ie naast deze KM's ook nog wat Miles heeft gereden
|
08 jun 2008 18:49 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Tenzij er nog heel veel van de prijs afgaat, zou ik niet aan dit exemplaar beginnen Koop met je verstand en niet met je hart. Veel wijsheid
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
08 jun 2008 19:17 |
|
|
horn
PF #57
|
Lijkt me een goede tip van Ol' Blue Eyes...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 jun 2008 22:13 |
|
|
Robin G.
997 Turbo S, zwart
ex:997 4S Cabrio, wit
ex:Boxster 987, zwart
ex:964 C2 Cabrio AmethystRotterdam
|
Hi B. Hamelink.
Sluit mij bij de meeste voorgangers aan. Laten staan dat ding. Behoudens de zaken die je weet, kan er nog veeeeeeeeeel meer aan mankeren. Veel wijsheid!
_________________________________________ www.wkautomotive.com
|
09 jun 2008 20:00 |
|
|
b.hamelink
EX: 2,2 E / 2,2 T / 964 C2 / boxster S 986/ Boxster S 987 NU: 993 Targa en 997 S Cabrio
|
heb hem nu ook op marktplaats gevonden.
staat toch al op 17200 euro.
ik ga zelf maar door zoeken naar een andere.
|
09 jun 2008 20:43 |
|
|