| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
944 bj 83 start niet http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=19055 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | python [ 21 jun 2008 14:03 ] |
Berichttitel: | 944 bj 83 start niet |
Hoi , mijn 944 bj83 met NA 2500cc motor doet het na een paar maandjes stil staan niet meer . Startmotor draait rond maar vonkt niet , benzinepomp en injectors worden ook niet aangestuurd . Na de zoekfunctie gebruikt te hebben was ik erachter gekomen dat dit blijkbaar een meer voorkomend euvel is dat als oorzaak richting DME /relais en krukassensor moet gezocht worden . Zo goed en kwaad ik kan heb ik reeds een aantal dingen gecheckt zoals: Bobine krijgt stroom maar vonkt niet Ik hoor het DME/pomp relais tikken bij in en uit schakelen kontakt beninepomp draaid als ik pin 30 en 87b jump 12v op Pin 86 dus blijkt in orde te zijn. DME relais naar Pin 18 en 35 in de computer connectorplug geven eveneens stroom aan. Voor zover mijn kennis van een multimetertje gaat meet ik +- 1040 Ohm weerstand tussen pin 25 en 26 bij de connector plug van de reference sensor. Eveneens +- dezelfde Ohm weerstand tussen pin 8 en 27 voor de speed sensor . Is er nog een andere manier om deze sensors te kontroleren of ze goed zijn of niet ? Zijn er nog andere dingen die ik kan checken om bepaalde zaken uit te sluiten of doe ik wat verkeerd ? Zijn er nog wat zaken ,zoals alarm en derg. Vorige eigenaar heeft wat liggen rotzooien in de bedrading met een carkit en vermoedelijk een ander dan standaard alarm wat ondertussen terug uitgehaald is. Waar zit het standaard alarm in de wagen bevestigd ? Hebben alle 944 een standaard alarm ? Ik weet ondertussen hoe zo'n kastje eruit ziet maar vind nergens zowat in de wagen. Verder nog zaken die ik over het hoofd zie of mogelijke denkwijze zijn uitermate welkom . mvg John |
Auteur: | Rodger that! [ 21 jun 2008 14:15 ] |
Berichttitel: | |
jonh . ik zou dit op www.944forum.com voorleggen daar zitten de 944 specialisten |
Auteur: | 944 guy [ 21 jun 2008 15:44 ] |
Berichttitel: | |
Als je de WSM hebt dan staat daarin wat voor signalen je moet krijgen als je de sensoren aan een oscilloscoop hangt, maar dan moet je een oscilloscoop scoren. Maar je zegt dat de boel niet vonkt, dan lijkt mij dat je daar toch moet kijken? |
Auteur: | python [ 21 jun 2008 17:48 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb de wagen nog maar pas ,ben helaas nog niet in het bezit van een WSM Even achter kijken of ik wat vind en hopen dat er wat licht in de duisternis komt ,momenteel kan ik dat ding wel in het kanaal duwen . @Rodger that! inmiddels geregistreerd op 944furum maar moet nog effe wachten alvorens ik wat mag posten. Thanks! Iemand een goed adres voor onderdelen ,in dit geval een BDP sensor ? |
Auteur: | python [ 21 jun 2008 18:23 ] |
Berichttitel: | |
Er zit nog een loshangende stekker waar ik geen weg mee weet. Kan iemand vertellen waar de stekker gemerkt met de groene cirkel ergens op of in moet zitten ? De rood omcirkelde stekker is het sartrelais als ik het goed heb ? hoop dat de foto het doet. |
Auteur: | porsche356sc [ 21 jun 2008 23:25 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
afstand van de sensor tot vliegwiel moet 0.8 mm zijn sensor heb ik liggen, nieuw en gebruikt |
Auteur: | python [ 22 jun 2008 16:09 ] |
Berichttitel: | |
Hebben alle 944 standaard een alarm ? Waar zit deze normaal verstopt ? |
Auteur: | allard [ 22 jun 2008 20:32 ] |
Berichttitel: | |
Alarm was een optie op de 944. Het 'kastje' van het alarm vind je normaal onder de klep bij het voeteneind aan de bijrijderskant, waar het motormanagement ook zit. btw het dme-relais bestaat eigenlijk uit twee relais. Het kan dus zijn dat het ene relais het wel doet (deze hoor je klikken) en de andere niet. Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn 944. Na een nieuw dme relais geplaatst te hebben was het probleem verholpen. Om te testen of het idd aan het relais ligt, kan je het beste het relais uit je 944 halen, en het kapje er voorzichtig afhalen. Daarna een 12v accu op pool 87b en 30 van het relais aansluiten. Als het goed is zie je een van de twee relaisdelen schakelen. Doe hetzelfde voor pool 87 en 30. Als een van tweeen het niet doet, zul je het relais dus moeten vervangen. succes! |
Auteur: | mooiweerrijder [ 22 jun 2008 22:21 ] |
Berichttitel: | |
tip vergeet niet bij de methode van allard even de weerstand te meten van de geschakelde contacten. Deze willen wel inbranden en ondanks dat ze schakelen maken ze geen goed contact. Heb ik ook gehad. Denk je dat ie goed is wordt je alsnog gefopt. |
Auteur: | python [ 23 jun 2008 1:08 ] |
Berichttitel: | |
Goed dan zal ik er geen hebben ,kan ik dus al uitsluiten. Een 44 is nieuw voor mij en na wat rond neuzen op Enet dacht ik dat de elke 44 zo een standaard alarmpje had . Bedankt om de tip ik ga dat DMEding uit elkaar prullen en en kijken wat die doet . Iemand toevallig nog een idee waarvoor die loshangende plug bij de stuurkolom dient (groen omcirkeld op foto ) ??? |
Auteur: | allard [ 24 jun 2008 12:22 ] |
Berichttitel: | |
In mijn type 2 heb ik die stekker niet aangetroffen. misschien weet iemand met een type 1 het |
Auteur: | python [ 24 jun 2008 13:38 ] |
Berichttitel: | |
Het DME relais nogmaals getest zoals aangegeven maar deze blijkt gewoon goed zijn ding te doen op beide spoeltjes . Sensoren zijn schoongemaakt en afgesteld. Ik begin meer en meer de DME stuureenheid zelf te verdenken of die loshangende stekker moet er wat mee te maken hebben . |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |