| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Motor 964 C2 opkrikken naar RS versie
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=19084
Pagina 1 van 3

Auteur:  marc964 [ 24 jun 2008 10:45 ]
Berichttitel:  Motor 964 C2 opkrikken naar RS versie

Mijn 964 C2 ('90-'91) zit een keer tegen een motorrevisie aan.
Wat zijn de (on)mogelijkheden om de motor op te krikken naar een RS versie?

Marc

Auteur:  zuugnap [ 24 jun 2008 10:56 ]
Berichttitel: 

klinkt leuk maar wat heb je aan meer vermogen als de rest niet up to date is, lekker orgineel laten en revisie toepassen, levert je het meeste op , mja je rechtervoet wil satisfaction he .... 8)

Auteur:  molen934 [ 24 jun 2008 11:06 ]
Berichttitel: 

Waar merk je het aan i.v.m. revisie :?:
Neem aan olieverbruik en wat lekkage's.
Heeft een RS 260 pk :?: , dacht het wel en dat is 10 pk meer en dat merk je nauwelijks.
Hij zal wel wat meer toeren kunnen en mogen draaien.

Suc-6

Auteur:  RS-R [ 24 jun 2008 11:12 ]
Berichttitel: 

Dan meteen goed,
3.8 conversie met 300 pk. :wink:

Auteur:  Marco [ 24 jun 2008 11:16 ]
Berichttitel: 

en een licht vliegwiel erin, sperretje eronder, supersprint uitlaat

Auteur:  molen934 [ 24 jun 2008 11:17 ]
Berichttitel: 

RS-R schreef:
Dan meteen goed,
3.8 conversie met 300 pk. :wink:


Ja dat schiet op :drive:

Auteur:  EriC4C [ 24 jun 2008 11:18 ]
Berichttitel:  Re: Motor 964 C2 opkrikken naar RS versie

marc964 schreef:
Wat zijn de (on)mogelijkheden om de motor op te krikken naar een RS versie?

Tja, wat versta je daaronder?
Als het blok toch open gaat dan zijn er natuurlijk diverse (on)mogelijkheden om er ook iets "leuks" mee te doen. Ik zou die eens gaan bespreken met een Porsche-specialist (bijvoorbeeld Renntech klikkerdeklik ;) ) rekeninghoudend met jouw wensen & budget.

Auteur:  rob964.c4 [ 24 jun 2008 11:46 ]
Berichttitel: 

ik sluit me aan bij eric,

Er zijn verschillende mogelijk heden op meer vermogen te krijgen, afhangkelijk van je budget.

1200pk964

robert

Auteur:  MichM3 [ 24 jun 2008 12:07 ]
Berichttitel: 

molen934 schreef:
RS-R schreef:
Dan meteen goed,
3.8 conversie met 300 pk. :wink:


Ja dat schiet op :drive:


zou ik ook doen...'k overweeg het op de mijne ook maar ik wacht het moment van revisie af

het is blijkbaar moeilijk om met de 3.6 naar veel meer dan 360Nm - 300pk te gaan (100Nm/l) zonder al te grote aanpassigen...naar verluidt kan de 3.8 in combinatie met andere nokkenassen wel makkelijk 390-400Nm geven...pk's komen dan op 330 en je stresst de motor niet bijzonder. Denk dat je beter je geld in een 3.8 steekt en het meteen goed aanpakt :wink:

Auteur:  Maarten [ 24 jun 2008 14:00 ]
Berichttitel: 

Die 10PK komt toch alleen door ander motormanagement?

Ik zou inderdaad eerder gaan voor 3.8 + blueprinten + hittedraad etc. Dan moet je wel op een dikke 300 uitkomen!

Auteur:  MichM3 [ 24 jun 2008 14:04 ]
Berichttitel: 

kent iemand de prijs voor een 3.8 vergroting?? ik hoorde laatst het bedrag 12.000 eur vallen...inclusief nokkenassen dan wel

Auteur:  Jan A. (997 4S) [ 24 jun 2008 14:06 ]
Berichttitel: 

Ik vraag mij oprecht af waarom je daar nu geld voor zou willen uitgeven?
Het blijft toch gewoon GEEN RS? Natuurlijk iedereen zijn meug....
etc. etc., maar toch!

Auteur:  molen934 [ 24 jun 2008 14:25 ]
Berichttitel: 

Jan A. (993 4S) schreef:
Ik vraag mij oprecht af waarom je daar nu geld voor zou willen uitgeven?
Het blijft toch gewoon GEEN RS? Natuurlijk iedereen zijn meug....
etc. etc., maar toch!


Kan je standpunt wel begrijpen, want dat geld krijg je nooit meer terug :oops:
Maar aan de andere kant je bezit wel een 911 met een beest van een motor daarin :idea:

Auteur:  Marco [ 24 jun 2008 14:52 ]
Berichttitel: 

MichM3 schreef:
kent iemand de prijs voor een 3.8 vergroting?? ik hoorde laatst het bedrag 12.000 eur vallen...inclusief nokkenassen dan wel

als dat inclusief de toch noodzakelijke revisie is...

Auteur:  MichM3 [ 24 jun 2008 15:03 ]
Berichttitel: 

Marco schreef:
MichM3 schreef:
kent iemand de prijs voor een 3.8 vergroting?? ik hoorde laatst het bedrag 12.000 eur vallen...inclusief nokkenassen dan wel

als dat inclusief de toch noodzakelijke revisie is...


uiteraard

Auteur:  Olaf [ 24 jun 2008 15:15 ]
Berichttitel: 

Marco schreef:
als dat inclusief de toch noodzakelijke revisie is...


... dan is het 'n koopje :wink:

:@: MichM3 :arrow: ... ik zou 'n separate gebruikte 3.6 kopen & die om laten bouwen naar 3.8 .... en het originele blok als 3.6 bij de auto houden :idea:

Auteur:  rob964.c4 [ 24 jun 2008 15:21 ]
Berichttitel: 

in zijn geval wel, maar bij een "gewone" 964 zou ik dat weer niet doen maar dat is mijn mening.

robert

Auteur:  MichM3 [ 24 jun 2008 15:23 ]
Berichttitel: 

Olaf => damn you're right!! :wink:

Auteur:  Olaf [ 24 jun 2008 15:46 ]
Berichttitel: 

'n goede 3.8 is los ook 'n hoop pegels waard :arrow: IMO meer dan het toe zal voegen aan de waarde van je RS :idea:

Erwin heeft wat driepuntachten en vierpuntnullen gebouwd - denk dat hij je 'n goede prijsindicatie kan geven :idea:

Auteur:  MichM3 [ 24 jun 2008 15:49 ]
Berichttitel: 

4.0 wil ik niet...het moet een beetje in 't "origineel kader" blijven.

=> je kan ook gewoon een losse 3.8 tweedehands kopen :wink:

Auteur:  Olaf [ 24 jun 2008 16:02 ]
Berichttitel: 

MichM3 schreef:
.. een losse 3.8 tweedehands kopen ...


... met het risico dat je die op (korte) termijn (alsnog) kan laten reviseren :idea:

Auteur:  Bertroex [ 24 jun 2008 18:32 ]
Berichttitel: 

RS motor was balanced, blueprinted and gasflowed, net zoals de 3.2 carrera Clubsport.

Veel engelse RS-en hebben een MOTEC upgrade om met de 3.6 naar 300 pk te komen.

Hot Film, AMD chip, katalysator bypass, remap, G-pipe en grotere throttle bodies en je komt op ongeveer 305 pk. Doe een google search voor AMD en ook Wayne Schofield in de US doet magic voor de 964.

Citaat:
I'm selling a MOTEC M600 off of my 964 RS Clubsport already mapped, initially with a Bob watson map then subsequently re-tweeked by Richard butler (TrackActive) formerly of WRC Suburu works team to 315 BHP (I've got the Dyno read outs) my car was running a Standard engine and Injectors (Upgrade to Bosch 803 Injectors and I guesstimate we would have run 320-325BHP)


The "mapping" van die chip is cruciaal, en het gebeurd best met een rolling road dat op DIN 70002 status is gecalibreerd (doe ook voor- en na- metingen op dezelfde RR) en door iemand die een bespoke programming kan doen voor je individuele motor.

En dan hebben we nog niet gesproken van de ophanging, de remmen, lichtgewicht componenten enz enz.


HTH,



Bert

Auteur:  Olaf [ 24 jun 2008 18:38 ]
Berichttitel: 

Bertroex schreef:
.. lichtgewicht componenten enz enz.


Vliegwiel, ramen, kofferdeksel, wielen .... :wink:

Auteur:  Justin [ 24 jun 2008 19:32 ]
Berichttitel: 

Sta voor zelfde gedachte,alleen dan zonder de wil dat het een RS setup moet worden en een nodige revisie.

Mijn plannen: andere luchtfilter, andere uitlaat, andere chip(s/ Hamka's i.p.v. Paprika!), overbodige bekleding eruit, lichte stoeltjes erin. andere veren andere dempers(staat hier veel info over) en je hebt al hele andere auto(denk ik.. :shock: )

Auteur:  V-8 [ 24 jun 2008 22:01 ]
Berichttitel: 

In de mijne zit gelukkig een RS motor en daar doe ik niks verder niks mee. Ik heb in het verleden een aantal gechipte RS motoren gezien, gehoord en gereden. Het worden vaak erg onrustige motoren die veel afslaan bij lage toerentallen en stationair staan te 'zingen' om te blijven lopen...

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/