Auteur |
Bericht |
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
krakende koppelingskabel/veer
De koppeling van mijn 964 voelt normaal aan en niet te zwaar maar heb de laatste tijd een krakend geluid als ik de koppeling in trap.
Ik denk dat het de veer is bij de versnellingsbak. Is dit makkelijk te verhelpen? Of moet ik een nieuwe kabel nemen? Iemand ervaring mee?
_________________________________________ Last Rat standing
|
24 jul 2008 12:41 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een kabel lijkt me niet aan de orde. De koppeling is toch hydraulisch
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
24 jul 2008 12:53 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Maar een veer kraakt bij de ingang van de versnellingsbak. Zo klinkt het in ieder geval.
_________________________________________ Last Rat standing
|
24 jul 2008 13:08 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Misschien duidelijker omschrijven het is meer het mechanisme. Dus niet een koppelingskabel. De koppeling pakt ook normaal op en doet zijn werk en is niet extreem zwaar. bij pedaal intrappen kraakt het.
_________________________________________ Last Rat standing
|
24 jul 2008 13:19 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
enkelbanden?
_________________________________________ Got coffee?
|
24 jul 2008 14:15 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
ik heb dat ook gehad......
bij mij was het gewoon het scharnier van het pedaal eens goed inspuiten met siliconenspray, en het was opgelost
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
24 jul 2008 14:30 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Het hefboom mechanisme van de koppeling: de lagertjes van de koppelingsvork, het bewegen van het druk-/treklager over de drukgroep vingers etc.
Alleen te verhelpen door de bak te demonteren en de koppeling te 'herstelllen'
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 jul 2008 14:35 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Paul daar was ik al bang voor maar volgende maand moet hij toch een grote beurt hebben dus beter even coördineren zodat het arbeidsloon wat meevalt. Kan het kwaad op korte termijn want het rare is dat het pedaal niet te zwaar of te licht gaat en dat de auto ook normaal optrekt en schakelt. Thnx Ernest
_________________________________________ Last Rat standing
|
24 jul 2008 15:22 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Er zit geen veer in het mechanisme van de 964 koppeling, alleen bij het pedaal. Het kan in aan vulling op Paul z'n commentaar ook nog de werkcilinder zijn.
|
24 jul 2008 15:36 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Lijkt me niet nee, als je er niet stiekem nog 15.000 km mee rijdt
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 jul 2008 21:12 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Thnx Nee maximaal nog 1000 a 2000 tot de beurt in augustus.
Prettig weekend
_________________________________________ Last Rat standing
|
25 jul 2008 10:18 |
|
|