Auteur |
Bericht |
994
|
Oliedrukmeter
De oliedrukmeter van mijn P993 van 1994 geeft constant een druk aan van 5 bar,ook als het contact is uitgeschakeld.Heeft net een grote beurt gehad en de sensor is een jaar geleden al vervangen.
Wat valt hier aan te doen?
Waar zit de sensor eigenlijk bij een 3.6 blok?
|
16 aug 2008 20:52 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Bovenop het blok, verstopt onder het inlaatspruitstuk.
Bekabeling lijkt me (of de meter).
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 aug 2008 20:54 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Goed gelezen Elven
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
17 aug 2008 1:25 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Zo komen we er wel
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
28 aug 2008 20:09 |
|
|
994
|
Oliedrukmeter
We komen er niet...
2 oliedrukmeters vervangen op 6 maanden tijd;kabelboom vervangen;oliedrukmeter blijft staan op 5 als 't contact opgezet wordt...
|
11 sep 2008 19:45 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Tijd voor een Steenwijkertje?
_________________________________________ oud is beter
|
11 sep 2008 19:52 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Oliedrukmeter
En ook als het contact wordt uitgezet blijft er 5 aangegeven
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 sep 2008 21:23 |
|
|
994
|
Oliedrukmeter
Neen,als het contact uitstaat staat de meter ook op 0;
de P garagist kan er ook niet meer aan uit
|
11 sep 2008 21:33 |
|
|
994
|
Oliedrukmeter
Correctie:het betreft niet de oliedrukmeter die reeds 2 X vervangen is maar de oliedrukSENSOR aan het motorblok
|
12 sep 2008 8:36 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Wat ik me af vraag of het vervangen van al die onderdelen iets heeft geholpen, al is het maar tijdelijk. Zo niet, dan weet je nu wel zeker dat het daar niet aan ligt. Dan zou ik eens laten meten wat voor signaal de meter in het dashboard krijgt.
|
12 sep 2008 8:43 |
|
|
994
|
Oliedrukmeter
Correct en correctie.
Weliswaar stond de meter in het begin altijd op 5;dan is er aan geprutst (!) en opnieuw een sensor vervangen en sindsdien staat de meter bij contact af op 0 en bij contact aan en tijdens het rijden constant op 5
|
13 sep 2008 8:23 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Correctie
De meter ligt aan geschakelde plus en krijgt massa van de sensor
Meetwaarden: bij 0 bar 5 - 13 Ohm en bij 3 bar 111 - 121 Ohm, dus eenvoudig te meten bij de meter, want dan inclusief bekabeling, sensor en massa contact van deze.
Bij een 'breuk' in deze verbinding is weerstand oneindig hoog dus ook oliedruk op 5
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
13 sep 2008 12:06 |
|
|
994
|
Oliedrukmeter
Re Paul:
Zou je me aub de meetwaarden (bar-ohm) bij elke meterstand (0,1,2,3,4,5) kunnen laten geworden?
Dien ik er dan zelf een regelbare weerstand tussen te hangen om het te kunnen testen
|
15 sep 2008 12:21 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Zo'n probleem lag bij mijn 911'je (ooit) aan de wat lamme stekkerverbinding op de sensor. Stekker en contactpen schoonpoetsen, klemmetje wat strakker buigen en probleem blijvend opgelost. Kostte niet zo veel als de nieuwe oliesensor die de garage er tevoren onder garantie had ingezet.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
15 sep 2008 22:35 |
|
|