| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Turbo rotor in een SC ?
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=20228
Pagina 1 van 1

Auteur:  tvanbroekhoven [ 30 sep 2008 19:53 ]
Berichttitel:  Turbo rotor in een SC ?

Hoi PF'ers

Ik heb een klein vraagje. Vorig weekend wou ik de bougiekabels, kapje en rotor vervangen van mijn SC. Kabels en kapje waren geen enkel probleem, maar mijn wagen beschikt om een of andere reden over een rotor van een Porsche 930 (en ik had eentje voor de SC besteld natuurlijk).

Enig idee hoe dit kan ? Zijn er voor-of nadelen aan verbonden en zou ik deze rotor vervangen door een van een 930 of een gewone (of heb k geen keuze) ?

Groetjes

Tim

Auteur:  Double G [ 30 sep 2008 20:03 ]
Berichttitel: 

Waarom is het een turbo rotor? Omdat het nummer begint met 930? Er zijn genoeg onderdelen die in meerdere type's gebruikt werden, en aangezien de turbo er eerder was dan de SC heb je best kans dat er daarom een rotor in zit met een nummer dat begint met 930.

Auteur:  tvanbroekhoven [ 30 sep 2008 20:08 ]
Berichttitel: 

Double G

Omdat het er uit ziet als een van een turbo :-)

Afbeelding

en niet zoals die van een SC

Afbeelding

Auteur:  Double G [ 30 sep 2008 20:44 ]
Berichttitel: 

Ja, logisch :oops: .











:lol: :lol: :lol: :lol:
Dan weet ik het ook niet :wink: .

Maar als ik ze zo naast elkaar zie zijn ze volgens mij niet onderling uitwisselbaar, aangezien het contactvlak op een andere positie zit t.o.v. de as.

Auteur:  tvanbroekhoven [ 30 sep 2008 21:10 ]
Berichttitel: 

Inderdaad

Zo lijkt het. Daarom vraag ik mij af of ze misschien de ontsteking (of een deel er van) van de 930 op mijn sceetje geplaatst hebben en wat hiervan de reden kan zijn.

Auteur:  951@Norg [ 01 okt 2008 21:52 ]
Berichttitel: 

Kan je ook niet aan de hand van een onderdeelnummer op het ontstekingshuis kijken of het de juiste is? PET?

Auteur:  tvanbroekhoven [ 02 okt 2008 8:42 ]
Berichttitel: 

Geen slecht idee. Zal ik dit weekend eens controleren.

Maare, zijn de onderdelen van de ontsteking van de 930 en de 911 SC onderling uitwisselbaar zonder consequenties ?

Auteur:  molen934 [ 02 okt 2008 8:48 ]
Berichttitel: 

Daar zit er toch wel eentje op met een begrenzer :idea:

Auteur:  tvanbroekhoven [ 02 okt 2008 9:14 ]
Berichttitel: 

Ik ga de rotor dit weekend eens demonteren en vergelijken met de nieuwe standaard rotor.

Maar heum...kan iemand mij vertellen hoe ik hem het makkelijkst verwijder ? Heb dat vorig weekend reeds geprobeerd en hij zat redelijk vast, nochtans kon ik nergens een schroefje of iets dergelijks bespeuren...

Auteur:  carrera 3.0 [ 02 okt 2008 12:22 ]
Berichttitel: 

Onderstaande rotor mét toerentalbegrenzer kan volgens mij op verschillende types gebruikt worden.
Het enige verschil is de begrenzing van het toerental :
- 7000 t/m voor de turbo
- 6800 t/m voor de SC
- 7300 t/m voor de RS 2.7 - 911 2.7
Op mijn C3.0 staat bijvoorbeeld een rotor van een RS 2.7/911 2.7. Dus eentje met een begrenzing vanaf 7300 t/m.
Afbeelding


Volgens mij is onderstaande rotor eentje van een Carrera 3.2 (Bj. 84-89)

Afbeelding

Rotor kan je er gewoon afhalen :arrow: trekken dus :!:

Auteur:  tvanbroekhoven [ 02 okt 2008 12:32 ]
Berichttitel: 

ok C3

Ik zal er eens wat harder aan trekken :)

Vorige keer kwam ie niet direct los :(

Volgens mij kan ik de huidige gewoon vervangen door het standaard model zonder begrenzer.

Is er een verschil tussen die mét of zonder begrenzer als je in de buurt van het 'maximaal' toerental komt ?

Daarmee bedoel ik, zal de motor beginnen inhouden zodra je het maximaal toerental begint te benaderen (vanaf pakweg 5800 rpm)? Mijn logisch verstand zegt 'ja', maar het zou niet de eerste keer zijn dat het mij in de steek laat :).

Was het ook niet zo dat bij SC'tjes na '78 (mijne is '82) de begrenzer in de CD box zit ?

Auteur:  carrera 3.0 [ 02 okt 2008 13:05 ]
Berichttitel: 

tvanbroekhoven schreef:
ok C3

Ik zal er eens wat harder aan trekken :)

Vorige keer kwam ie niet direct los :(

Volgens mij kan ik de huidige gewoon vervangen door het standaard model zonder begrenzer.

Is er een verschil tussen die mét of zonder begrenzer als je in de buurt van het 'maximaal' toerental komt ?

Daarmee bedoel ik, zal de motor beginnen inhouden zodra je het maximaal toerental begint te benaderen (vanaf pakweg 5800 rpm)? Mijn logisch verstand zegt 'ja', maar het zou niet de eerste keer zijn dat het mij in de steek laat :).

Was het ook niet zo dat bij SC'tjes na '78 (mijne is '82) de begrenzer in de CDI box zit ?


Zoals ik in vorige post schreef heeft de SC standaard een rotor met begrenzer tot 6800 t/m. (nr. op rotor begint trouwens ook met 930 ...)

Maar volgens mij kan je er gerust een van een turbo (max. 7000t/m) of een RS 2.7 (max. 7300t/m) opzetten.

Of een rotor van een 3.2 past weet ik niet :roll:
Dat van begrenzer in CDI box ... weet ik ook niet :roll:

De motor zal beginnen in te houden van het ogenblik je aan het resp. toerental komt. De ontsteking zal d.m.v. een veertje en de middelpuntsvliegendekracht onderbroken worden.

Auteur:  tvanbroekhoven [ 05 okt 2008 20:32 ]
Berichttitel: 

Hmmzz.

Ik krijg de rotor er niet uit. Zelfs na hard trekken.

Kan dit of heeft de vorige eigenaar waarschijnlijk loctite gebruikt ? ;)

Anybody ideas ?

Auteur:  carrera 3.0 [ 08 okt 2008 16:28 ]
Berichttitel: 

tvanbroekhoven schreef:
Hmmzz.

Ik krijg de rotor er niet uit. Zelfs na hard trekken.

Kan dit of heeft de vorige eigenaar waarschijnlijk loctite gebruikt ? ;)

Anybody ideas ?



Afbeelding

Auteur:  tvanbroekhoven [ 08 okt 2008 16:31 ]
Berichttitel: 

Sterk plan. Alleen vrees ik dat ik er dan met 6 euro (voor de rotor) niet vanaf ga geraken :)

Tis wreed want hij zit echt serieus vast en durf niet goed overgaan tot geweld omdat ik dan andere zaken zou kunnen beschadigen...

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/