Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:51



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Hoe kun je meten of je warmloopregelaar werkt bij 911SC '81? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.0 SC
Zwolle
Bericht Hoe kun je meten of je warmloopregelaar werkt bij 911SC '81?
Mijn '81 911 SC wil, nadat ik er ongeveer 20 minuten mee gereden heb, niet aan slaan. Hij start dus prima. Een half uurt tot een uur laten staan en het is starten en lopen. Inmiddels is het brandstoffilter, de brandstofpomp, bougies vervangen. Als de motor draait, rijdt ie perfect. Nu hoor ik dat de warmloopregelaar nog wel eens de geest wil geven. Wie kan me helpen?
_________________________________________
Porsche. There Is No Substitute


18 aug 2008 19:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Gebruik eens de zoekfunctie op "warme start", is al veel over geschreven :wink:
_________________________________________
8600cc & 18 cylinders


18 aug 2008 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.0 SC
Zwolle
Bericht 
MetalGreen911SC schreef:
Gebruik eens de zoekfunctie op "warme start", is al veel over geschreven :wink:


Thanks!
_________________________________________
Porsche. There Is No Substitute


18 aug 2008 21:24
Profiel
PorscheForum Rookie
3.0 SC 1982
BELGIUM
Bericht 
Hier omtrent is inderdaad al veel over geschreven maar heeft er iemand een oplossing ?????

Volgens Peilcanparts kan de "fuel accumulator" een van de oorzaken zijn
Bij het vervangen van deze benzine accumulator door een 2de handse dacht ik dat het probleem was opgelost maar het probleem is opnieuw opgedoken !!!
Volgende stap zal nu het vervangen van de " fuel check valve" zijn.......
Als er nog iemand en die zijn blijkbaar talrijk een GOUDEN TIP :idea: heeft, laat maar weten.
Groetjes


23 aug 2008 8:19
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
3.0 SC 1982
BELGIUM
Bericht 
NIEMAND !!!!!!!!!!!!!!! :cry: :cry:


28 aug 2008 10:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht Bosch-Probleem
Niet toevallig last van vieze of lekkende verstuivers?

Bekend verschijnsel bij SC's meen ik eerder hier gelezen te hebben..
_________________________________________
Groeten uit Twente


28 aug 2008 20:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Lees DIT draadje eens door,incl fine tune van je K JET TRONIC http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=81658 (Engels gti forum)

:salut:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


28 aug 2008 21:09
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
FERDY schreef:
Hier omtrent is inderdaad al veel over geschreven maar heeft er iemand een oplossing ?????


METEN IS WETEN

Kan verschillende oorzaken hebben en een specialist heeft de juiste benodigde gereedschappen, kortom een bezoekje dus.

Je kan zelf wel van alles vervangen, maar zonder een goede diagnose vervang je veelal de verkeerde onderdelen. Vaak eerst dus de goedkopere en blijkt het achteraf een simpel of juist een heel duur onderdeel te zijn.

Veel voorkomende oorzaak is het te snel aflopen van de restdruk in het brandstofsysteem waardoor de brandstof kan verdampen. Wil je op dat moment de motor starten moet eerst deze lucht "verwerkt" worden.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


09 sep 2008 21:14
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
FERDY is het probleem nu opgelost met de warme start,want
als ik het goed begrijp heb ik het zelfde probleem met mijn
3.0sc van 1980.
Ik ben benieuwd wat het probleem was


13 okt 2008 16:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.0 SC
Zwolle
Bericht 
p.reigel schreef:
FERDY is het probleem nu opgelost met de warme start,want
als ik het goed begrijp heb ik het zelfde probleem met mijn
3.0sc van 1980.
Ik ben benieuwd wat het probleem was


Ik heb mijn 911 SC naar Renntech gebracht en bij mijn 911 was inderdaad de warmloopregelaar kapot. Renntech heeft mij dit ook laten zien. De warmloopregelaar regelt je systeemdruk. Hij hoort op, ik geloof, de druk op 2 bar af te regelen. De druk liep bij mijn Porsche al snel op richting 3,5 bar. Daardoor krijgt de motor veel te veel brandstof (dus ook hoger brandstofverbruik), de motor gaat beroerd lopen. Zogauw je de motor afzet en binnen korte tijd weer wilt starten, is de overtollige hoeveelheid brandstof nog niet verdampt en wil de motor dus niet aanslaan (verzopen). Toen de kapotte warmloopregelaar bij mijn 911 er nog in zat, liet Renntech zien wat er precies gebeurt. Speciale meter aansluiten op het brandstofsysteem. De bout iets losdraaien vlakbij de meter zelf, daardoor lekt de brandstof weg en daalt dus de druk. Je hoorde de motor op dat moment gewoon merkbaar beter gaan lopen.
_________________________________________
Porsche. There Is No Substitute


25 okt 2008 12:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.