|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Boxster S 3.2 in een boxster ombouw
Auteur |
Bericht |
dennis-b
Porsche design waterkoker en stofzuigerDrenthe
|
Boxster S 3.2 in een boxster ombouw
een vraag waarop wellicht iemand een antwoord op kan geven.
stel ik bouw in mijn huidige boxster 2.5 een 3.2 motor in.
waar zou ik tegenaan kunnen lopen?
dat het het extra radiatortje er niet inzit is wel duidelijk, maar zijn er meer dingen waar ik mee kan zitten?
_________________________________________ 535PS
|
27 okt 2008 18:45 |
|
|
zuugnap
|
zinloos geweld ... het is niet alleen de motor maar ook het onderstel met de daarbij behorende remmen dus inruilen op een echte lijkt me een zinvollere optie!! + je versnellingsbak krijgt er dan ook een schakel bij!
|
27 okt 2008 18:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Boxster S 3.2 in een boxster ombouw
Kabelboom - Computer ...
Praat eens met 'n Specialist of het de moeite is & je niet beter de pesos bij je eigen boxster kunt leggen om 'n echte S te kopen
|
27 okt 2008 19:19 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
Wat ik heb geleerd van de verschillende internet/forum berichten.
2.5 non-S is pre-99 en is non-e-gas.
3.2S is post-2000 en is e-gas.
Kortom je hebt problemen met ECU, kabelboom, etc., etc.
De (!) update voor een pre-99 non-e-gas 2.5 is een eerste generatie non-e-gas 996 3.4 blok. Meer vermogen en simpeler zonder genoemde problemen.
Aandachtspuntje is dan wel weer dat van alle M96 motoren (2.5, 2.7, 3.2, 3.4, en 3.6) nou juist de 3.4 de meeste problemen hebben en het minst betrouwbaar zijn (D-chunk probleem waarbij de cylinderwand afbreekt).
Verder is een 3.2S meer dan een 2.5 met een groter blok. Kortom als je vermogen wilt is het prima maar als je een S wilt (remmen, onderstel, interieur, cabrio-kap, 6-bak, etc.) dan kun je beter een S kopen.
Mark.
|
27 okt 2008 21:33 |
|
|
dennis-b
Porsche design waterkoker en stofzuigerDrenthe
|
snap het hele egas verhaal nogniet helemaal, maar het gaat om een 2.5 van BJ 99.
stel de vraag eigenlijk mede omdat ik een 2.5 in duitsland heb zien staan met een defecte motor. t idee was om mijn motor daar in te lepelen, en voor de mijne dan een 3.2 blok aan te schaffen. heb hier in de buurt een 3.2 blok uit 2001 zien staan voor ca 4000 euro.
de boxster in duitsland was dermate goedkoop dat het eigenlijk wel uitkan om daar 4 mille aan te spenderen.
meende dat de 3.4 standaard niet paste namelijk.
_________________________________________ 535PS
|
28 okt 2008 0:32 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
bel domenico effe van dsp
z,n broeahhh heeft een 2,5 omgebouwd naar een 3,2
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
28 okt 2008 0:41 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
e-gas verhaal zoals ik het begrijp (maar misschien heb ik het helemaal mis)
non-e-gas versie hebben gewoon traditioneel een (ijzer)kabeltje lopen van gaspendaal naar gasklep. Pendaal in, gasklep evenredig open. Gasklep open, er komt lucht binnen en computer bepaald diverse zaken zoals ontstekingstijdstip, benzine inspuiting e.d.
e-gas versies hebben geen directe mechanische verbinding meer tussen gaspendaal en gasklep. Gaspendaal is elektronisch verbonden met de ECU via een stroomdraadje. Aan de hand van de input van o.a. het gaspendaal wordt de gasklep geopend (dit hoeft niet evenredig te zijn) en diverse zaken zoals ontstekingstijdstip, benzine inspuiting e.d. bepaald.
Samenvatting: Totaal andere concepten, andere bedrading, andere computers.
Mark.
|
28 okt 2008 21:35 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|