| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
stilvallen 964c4 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=20677 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | p964c4 [ 10 nov 2008 22:36 ] |
Berichttitel: | stilvallen 964c4 |
hopelijk heeft hier iemand raad reeds 3 keer als ik aan het rijden was, en steeds rustig een helling naar beneden aan het bollen, in 5de versnelling, ongeveer 2000 toeren, en ik geef gas, hield de motor in. de eerste 2 maal, schoot hij er terug door en reed ik verder. de 3de keer, bleef hij vertragen, hoe meer gas ik gaf, hoe sneller 'ie vertraagde, alsof het gaspedaal het rempedaal was. terugschakelen om hogere toeren te maken hielp niks. totdat ik stilstond en de motor afsloeg. contact af, contact terug, starten en terug weg alsof er niks aan de hand was. laten uitlezen, geen foutmeldingen geregistreerd.... motor draait foutloos en trekt steeds zonder problemen door tot max. Motor is ook niet gewijzigd behalve k&n filter (met open geboorde behuizing) en g-pipe sindsdien ongeveer terug 500 km gereden zonder problemen. die 3x heb ik dus gehad op ongeveer 3000 km, niet vaak dus.... bij koudstart fluctueert hij wel enorm, wat na 30sec resulteert in stationaire loop rnd 1000 toeren, warm draait hij mooi onmiddelijk 850 toeren... |
Auteur: | anton964 [ 11 nov 2008 0:17 ] |
Berichttitel: | |
tja misschien de lambdasonde eens na kijken of vervangen. is het alleen bij nat weer of ook bij droog weer? gr anton964 |
Auteur: | p964c4 [ 11 nov 2008 0:26 ] |
Berichttitel: | |
tot nu toe alleen bij droog weer gehad, maar ja.. bij regen komt 'ie zo niet buiten maar als lambasonde kapot is, of hapert... moet dat dan niet zichtbaar zijn bij het uitlezen |
Auteur: | Tom80 [ 11 nov 2008 0:34 ] |
Berichttitel: | |
Brandstofpomp aan het overlijden? |
Auteur: | anton964 [ 11 nov 2008 0:39 ] |
Berichttitel: | |
ik heb ook een hoop elende gehad met de lambda.stil vallen slecht lopen. ook geen storingen uit telezen. het kan geen kwaad om hem te vervangen.kijk even of dit al eens is gebeurt.anders gelijk doen.loop hij weer een stuk beter. gr anton964 |
Auteur: | p964c4 [ 11 nov 2008 0:57 ] |
Berichttitel: | |
@Tom80 : inderdaad, heb ik ook aan gedacht, maar dan vind ik dat ik het probleem bitter weinig heb. ik was van oordeel dat ik het dan frequenter zou hebben @anton964 : kan inderdaad geen kwaad, ga ik doen trouwens, alle leidingen al gecontroleerd, lucht trekt hij ook niet.... |
Auteur: | Tom80 [ 11 nov 2008 1:30 ] |
Berichttitel: | |
Zo begon het bij mij ook, toen de pomp overleed. Het uitvallen wordt steeds frequenter. |
Auteur: | MH [ 01 dec 2008 21:07 ] |
Berichttitel: | |
Het eerste waar ik aan denk: DME-relais. Deze schakelt de stroomvoorziening voor de DME-computer. Als deze uitvalt.....heeft de computer geen stroom meer..... en kan dan ook geen fout opslaan. Porsche heeft daar ook een modificatie uitgegeven. De oude begint met "944" en de nieuwe begint met "993". Als deze al is vervangen denk ik aan de LMM (luchtmassameter). Deze geven dan geen fout..... maar geeft soms in 1 keer geen signaal meer aan de DME-computer, lijkt net alsof er geen lucht aangezogen wordt, dus spuit ie niks in, dus slaat ie af. Dit komt dan steeds vaker voor.... en dan dat ie helemaal niet meer te starten is. |
Auteur: | p964c4 [ 05 dec 2008 21:59 ] |
Berichttitel: | |
er zaten wel een paar andere foutmeldingen in. (airbaglampje bij) blijft het dan nog altijd dme? kmoet touwens nog de versie controleren |
Auteur: | shaggy [ 09 dec 2008 23:35 ] |
Berichttitel: | |
heb zoiets gehad met een andere auto en de tank trok vacuum, beluchting zat verstopt. lang achter gezocht stilzetten even wachten en hij liep weer. |
Auteur: | Paul II [ 10 dec 2008 16:33 ] |
Berichttitel: | |
... dat laatste is te controleren door benzinedop los te draaien en te luisteren of er lucht wordt in gezogen Maar de link met "... helling af rijden ..." is hiermee nog niet gelegd. Dan toch eerder de brandstofpomp die dan extra moet pompen Eens (laten) testen die pomp |
Auteur: | 993 Cabrio 2 [ 10 dec 2008 18:10 ] |
Berichttitel: | William Koen... |
Hoi, William van Koen Exclusief (ff googlen) weet enorm veel af van dit soort kwesties is mijn ervaring. Al een paar keer aan de hand gehad dat hij het op voorhand zei en het later idd ook zo was..gelukkig mestal problemen met andere autos Succes, Remco |
Auteur: | turbocruiser [ 11 dec 2008 21:59 ] |
Berichttitel: | |
Ik ruik steeds meer commercie op dit forum... |
Auteur: | Nikasiltje [ 15 dec 2008 17:02 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Integendeel: hierboven wordt gratis info geven waar je normaal voor moet betalen en dan nog vaak op urenbasis als men 'aan het zoeken is'. Ervaring delen als je een professioneel bedrijf ernaast hebt: top! Gebeurt maar weinig dat professionele bedrijven zich überhaupt aanmelden op een forum, dus 'count your blessings' |
Auteur: | thomas1665 [ 15 dec 2008 19:09 ] |
Berichttitel: | |
wat is er mis met commercie? zie gewoon een positieve ervaring die gedeeld wordt! en daar wil ik me ook bij aansluiten. ps als amsterdammer zou je moeten weten dat commercie goed is voor stad, mens en forum... |
Auteur: | turbocruiser [ 15 dec 2008 21:19 ] |
Berichttitel: | |
Zei ik ergens dat commercie stinkt dan?! |
Auteur: | Rob 944 [ 16 dec 2008 2:18 ] |
Berichttitel: | |
Ik zat te denken aan de DME-Unit.En wel aan de thyristoren op de printplaat die de ontsteking regelen. Heb ik bij mijn 944 ook gehad.En maar zoeken,tot het stoom je uit de oren komt.......... En toen had ik de auto half uit-elkaar liggen. Kabelboom,zekeringkast,relais,Luchtmassameter(s),BDP-sensoren etc..... |
Auteur: | thomas1665 [ 19 dec 2008 21:36 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
je hebt gelijk, zat nog met een ander topic in mn hoofd en dat begon ook zo.. excuus |
Auteur: | turbocruiser [ 21 dec 2008 15:15 ] |
Berichttitel: | |
Al goed! Happy thoughts! |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |