| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

chiptuning 964
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=20945
Pagina 1 van 2

Auteur:  Porsche911 [ 30 nov 2008 23:09 ]
Berichttitel:  chiptuning 964

Onze 964 is voorzien van een Rs-koppeling met vliegwiel, cup-uitlaat en een K&N luchtfilter.
Nu heeft de 964 soms onder het rijden bij afremmen de neiging om uit te willen vallen. Dit heeft te maken met het vliegwiel heeft Wolbert verteld.
Nu wilde we de 964 gaan laten chippen om van dit probleem af te zijn en wat meer vermogen moet ook mogelijk zijn met de dingen die al vervangen zijn.

Nu is alleen mijn vraag met wie hebben jullie goede ervaringen?

Ziptuning?
Steve Wong?

Ik hoor het graag,

Auteur:  Gizmo [ 30 nov 2008 23:20 ]
Berichttitel:  tuning

Rij naar een rollerbank waar ze kennis hebben van en laat je eigen chip aanpassen.

Mocht je dit te moeilijk vinden zijn de chips van Wong wel oke volgens de mensen van rennlist, zipp ken ik niet.

Maar optie 1 is de beste, kan je wel beekracing aanbevelen.

Auteur:  Fonz [ 01 dec 2008 0:17 ]
Berichttitel: 

Ik heb ook de chip van Steve Wong, en die bevalt prima. Is geprogrammeerd conform mijn setup, Katvervanger, Cuprohr, K&N filter en 98 Ron (BP Ultimate).
Met de G-Pipe erbij is het nog heftiger, alleen het geluid wordt dan asociaal hard, en erg vermoeiend na verloop van tijd.
Hele setup zit er nu ruim een jaar in/op en rijdt een stuk prettiger.
Rob

Auteur:  RGJC4 [ 01 dec 2008 2:50 ]
Berichttitel: 

@Fonz:

Merk je nu ook dat de auto iets aan vermogen heeft gewonnen? ik zit nl ook aan een chip te denken en heb dezelfde set-up als jij.

Auteur:  Porsche911 [ 01 dec 2008 20:32 ]
Berichttitel: 

98 tanken doen we nu ook al, dus dat maakt niet uit.
Het gaat mij erom dat het bijna uitvallen van de motor verholpen word.
Maar het is dus mogelijk om de originele chip te laten aanpassen?

Er zijn toch wel meer mensen die hun 964 hebben laten chippen?

Auteur:  wolf [ 01 dec 2008 20:39 ]
Berichttitel: 

Peut 98 zal niets uitmaken.
Een normaal vliegwiel wel.

Mail anders Steve Wong, ik had binnen een dag antwoord....

Auteur:  Gizmo [ 01 dec 2008 21:31 ]
Berichttitel:  Aanpassen

Het is inderdaad mogelijk om jouw chip aan te laten passen, dat is zelfs nog beter dan een uni chip te nemen. Deze chip is namelijk gemaakt voor goe gemeente.

Auteur:  Fonz [ 01 dec 2008 21:50 ]
Berichttitel: 

RGJC4 schreef:
@Fonz:

Merk je nu ook dat de auto iets aan vermogen heeft gewonnen? ik zit nl ook aan een chip te denken en heb dezelfde set-up als jij.


Jazeker merk je dat :D
Ik vond de 964 wat "saai" rijden in het begin vergeleken met de 3.2 die ik daarvoor had. Natuurlijk was hij sneller, maar ik miste de kick bovenin de toerentallen van het progressief versnellen. Met de chip (en de overige aanpassingen) heb je wel weer een "extra versnelling" als hij op toeren komt. :lol:
Woon vlak bij de Duitse grens dus maak regelmatig een ritje die kant op, en de top is ook gestegen. Haal nu vrij gemakkelijk 280km op teller ( en hij kan verder volgens mij, maar de vrije weg is dan meestal al weer bezaaid met achteruit rijdende spookrijders :twisted: ).
Dus ik vind het een geslaagde aanpassing :D

Trouwens de stationaire loop is ook veel regelmatiger.

Rob

Auteur:  Porsche911 [ 01 dec 2008 23:27 ]
Berichttitel: 

Oke bedankt

ik ga eerst maar is de originele chip goed laten afstellen dan, kijken wat ze ermee kunnen.

Nu nog iemand die er echt verstand van heeft.

Auteur:  wolf [ 01 dec 2008 23:35 ]
Berichttitel: 

Porsche911 schreef:
Oke bedankt

eerst maar is de originele chip goed laten afstellen

Nu nog iemand die er echt verstand van heeft.


Lijkt me verstandig :wink:

Auteur:  Gizmo [ 02 dec 2008 0:13 ]
Berichttitel:  verstand

Rij ff naar Beekracing in Den Haag zitten in het Forepark, wel eerst even bellen, reserveren is echt benodigd. Klaas zal de afstelling doen op de rollenbank.

Auteur:  brian951 [ 02 dec 2008 0:39 ]
Berichttitel: 

Ben ook wel benieuwd naar jouw ervaringen... en uiteraard de prijs 8) ik vind mn 951 nl sneller aanvoelen dan mn 964.. zou niet zo moeten zijn toch...?

Auteur:  renetrzes [ 04 dec 2008 22:23 ]
Berichttitel: 

Fonz schreef:
RGJC4 schreef:
@Fonz:

Merk je nu ook dat de auto iets aan vermogen heeft gewonnen? ik zit nl ook aan een chip te denken en heb dezelfde set-up als jij.


Jazeker merk je dat :D
Ik vond de 964 wat "saai" rijden in het begin vergeleken met de 3.2 die ik daarvoor had. Natuurlijk was hij sneller, maar ik miste de kick bovenin de toerentallen van het progressief versnellen. Met de chip (en de overige aanpassingen) heb je wel weer een "extra versnelling" als hij op toeren komt. :lol:
Woon vlak bij de Duitse grens dus maak regelmatig een ritje die kant op, en de top is ook gestegen. Haal nu vrij gemakkelijk 280km op teller ( en hij kan verder volgens mij, maar de vrije weg is dan meestal al weer bezaaid met achteruit rijdende spookrijders :twisted: ).
Dus ik vind het een geslaagde aanpassing :D

Trouwens de stationaire loop is ook veel regelmatiger.

Rob

Ik heb ook eentje met chiptuning alleen die van mij loopt stationair erg onregelmatig vooral als die warm is. iemand ervaring ???

Auteur:  Gizmo [ 04 dec 2008 22:55 ]
Berichttitel:  Uni

Komt vaak voor bij een RS vliegwiel, maar ook voor jou geldt lkkr je chip aan laten passen aan jouw motor.

Auteur:  anton964 [ 05 dec 2008 0:10 ]
Berichttitel: 

tje er zal dan toch iets niet helemaal goed zijn.een rs heeft ook een rs vliegwiel en die draaid wel.even heel nuchter bekeken.

anton964

Auteur:  Gizmo [ 05 dec 2008 1:17 ]
Berichttitel:  RS

Hehe de chip mischien?? en nog veel meer onderdelen die anders zijn.

Auteur:  horn [ 05 dec 2008 1:17 ]
Berichttitel: 

deurbekleding bijvoorbeeld... :wink:

Auteur:  anton964 [ 05 dec 2008 11:31 ]
Berichttitel: 

hoeveel pk heeft een rs dan origineel?

anton964

Auteur:  MarkS [ 05 dec 2008 12:20 ]
Berichttitel: 

260PK

Auteur:  anton964 [ 05 dec 2008 12:31 ]
Berichttitel: 

tja een standaard 964 gaat daar nog vlot overheen.de mijn gaf na de revisie 286 pk.
ik zou het gewoon in de afstelling zoeken.zijn er toch meer met zoeen vliewiel zonder problemen.

anton964

Auteur:  Gizmo [ 05 dec 2008 17:13 ]
Berichttitel:  standaard

laten we het erop houden dat een standaard 964, 250PK heeft. Bij mij had Erwin van Renntech het gemonteerd en had ik nergens last van. Maar op Rennlist is het een bekend euvel dat de motor gaat zoeken en de oplossing ligt vaak in de chip.

Auteur:  MarkS [ 05 dec 2008 17:35 ]
Berichttitel: 

Ik had het ook niet over een standaard 964, maar over een standaard 964 RS.
:roll:

En een standaard 964 incl. optimalisatie zal best snel over die 260 PK heengaan.

Auteur:  Gizmo [ 05 dec 2008 17:54 ]
Berichttitel:  Rs

Had ik wel gelezen, maar had het tegen Anton.

Auteur:  anton964 [ 06 dec 2008 0:36 ]
Berichttitel: 

Citaat:
En een standaard 964 incl. optimalisatie zal best snel over die 260 PK heengaan.



is niet nodig die van mij is helemaal origineel.heeft al op verschilende rollerbanken gestaan zoals die van van kronenburg.

anton964

Auteur:  Gizmo [ 06 dec 2008 1:48 ]
Berichttitel:  RS

Wat denk je als ze een RS op de bank zetten, dat ie dan bij 260 stopt nadat deze ook is gereviseerd??

De mijne zonder revisie en 188.000/km heeft er 293 lkkr boeien, het is feit een rs loopt gewoon harder.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/