| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
2.7 blijft niet meer lopen http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=21026 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | caddylex [ 07 dec 2008 16:49 ] |
Berichttitel: | 2.7 blijft niet meer lopen |
vervolg op eerdere post over het op de weg brengen van '76 targa 2.7 uit 76. na een redelijk verlopen eerste rit met veel rook kwam ik er achter dat er niet geladen werd ,spanningsregelaar heeft het begeven. buiten dit start de bejaarde 911 nu ook niet meer hij slaat wel aan maar gelijk weer af en knalt uit het luchtfilter waardoor ik twijfel aan de juiste afstelling van de ontsteking. maar heeft wel gelopen met dezelfde afstelling dus vreemd? lijkt nu net of de ontsteking wegvalt.... iemand bekent met dit probleem? en wie weet welke bougie het best kan worden gebruikt ? alvast dank voor reactie |
Auteur: | sportomatic [ 08 dec 2008 16:34 ] |
Berichttitel: | |
hallo Heb zelf een 911s targa 2.7. 1976 Wat je zelf kan doen, de spanning meten op de warmloopregelaar, zonder deze trek hij niet zo goed op. Benzinefilter vervangen en nakijken aan de benzintank of je geen verstopping hebt (gummibuisjes losmaken, let op voor de benzine! Hoogspanningkabels vervangen, deze laten soms door na vele jaren stil te staan(ook bij). Bougies vervangen door BERU ULTRA-X type UX79.(zeer goed) De bobijn, spanning meten maar is waarschijnlijk stuk (door trilling of ouderdom) Alle vacumleidingen nazien, door middel van remmenreiniger. Dus gewoon spuiten op de inlaat en onder de luchtfilter, dit als de motor draait(als je gelukt hebt) als de motor oploopt van snelheid heb je lek. Veel susses Geert |
Auteur: | PSNH [ 08 dec 2008 17:34 ] |
Berichttitel: | |
Knallen uit het luchtfilter zou kunnen betekenen dat het plastic luchtfilterhuis uit elkaar geknald is. Was vroeger een veel voorkomend iets. Hij start en slaat aan op de benzine van het koude startventiel maar slaat gelijk weer af omdat er valse lucht wordt aangezogen waardoor de motor veels te arm loopt. Luchtfilterhuis controleren dus. Succes. |
Auteur: | caddylex [ 08 dec 2008 22:03 ] |
Berichttitel: | |
thnx mannen ,hier heb ik wat aan! ga wel ff controleren nu hoe of wat , nieuwe bougies is cker geen overbodige luxe . is dat een beetje te doen met een normale bougiesleutel? heb het idee dat ik qua ruimte iets te kort kom? |
Auteur: | Bertroex [ 09 dec 2008 0:54 ] |
Berichttitel: | |
Heb je een boek over het onderhoud van porsches? Haynes is een minimum, maar dit is STUKKEN beter. Strobelicht, CO juist afstellen met de vacuumpomp, K-jet nakijken enz: voor een k-jet specialist is het drie keer niets. Ga er aub niet aan zitten piemelen maar doe het als je de juiste materialen en info hebt. Pop-up valve is een goed idee, aangezien de backfire van een slecht afgestelde K-jet inderdaad je airbox opblaast. Die laaste kan je wel tweedehands kopen of zelfs repareren met een speciale gel, maar ik doe een job liever ineens goed! Er zit normaal gezien een porsche boegiesleutel in de werktas van je wagen, aangezien er eentje echt wel een beetje verborgen zit. Groetjes, Bert |
Auteur: | caddylex [ 09 dec 2008 20:20 ] |
Berichttitel: | |
ok thnx alleen die porsche gereedschapstas........... verloren in de strijd ben ik bang |
Auteur: | caddylex [ 10 dec 2008 22:54 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
hi geert ,kun jij me misschien een foto posten van jou motorruimte? ik mis nogal wat lucht -aan en afvoer blijkt maar heb geen idee hoe het moet lopen qua luchtslangen. alvast dank. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |