Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:34

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Chiptuning Daily Driver 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 RS | 964 Cup | 996 Cup | 996 GT2 CS
Amsterdam
Bericht Chiptuning Daily Driver
ja ja ja

ik weet dat dit niet op het forum thuis hoort maar ik doe het toch. Wil deze pret gewoon even met jullie delen.

Vandaag mijn Daily Driver: Volvo V70R, laten chip tunen bij Rica Wateringen.

310pk, 420nm ........... Wat een FUN

Afbeelding

:wav:

03 dec 2008 19:44
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
zal ik het maar ff Porscheforumwaardig maken...

ze doen in Wateringen ook Porsches......de mijne indertijd ook...en was er toen zeer zeer tevreden over.

Afbeelding

03 dec 2008 20:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Thanks John, wat hadden Roel en zijn kornuiten uit jouw turbo gehaald ?

03 dec 2008 20:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
zie nu pas dat het een 4S is (was) :shock:

03 dec 2008 20:17
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
19 pk......meer zat er niet in..

maar belangrijker was de deuk in de koppelkromme die ieder 996 had, hij had hem er uit gepoetst......
mijn 4s was echt veel en veel rapper dan andere 3.6 carrera's

03 dec 2008 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
ja tis werkelijk fantastisch. die zweed van mij die trekt als een lier. dit weekend maar eens de topsnelheid testen op de afsluitdijk. Vergeten te vragen hoe hert ie nu ken .....

03 dec 2008 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 '90
Bericht 
Ik heb vorige week 1 van mijn 2 Zweden laten tunen door Rica. Niet in Wateringen, maar bij de Volvo dealer. Dieseltje 185 pk (6 maanden jonge V70) naar 226 en koppel nu op 460nm. Daarbij 10% zuiniger ! Ook die van mij trekt de ribbels in het asfalt en hangt beter aan het gas. Laat nu ook de andere doen. Is een vorige V70 D5 en zou gaan naar 195 pk.
Jammer dat er op mijn 964 geen turbo zit, anders had ik ook deze al laten tunen.

03 dec 2008 22:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Wij zijn ook al aan het kijken voor onze Jimny, maar die is (bijna) nergens te tunen :cry: Misschien toch maar eens op een diesel overstappen en dan laten tunen :idea: 20 pk voor €500,-!

05 dec 2008 16:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Vleuten
Bericht 
Q&A schreef:
ja tis werkelijk fantastisch. die zweed van mij die trekt als een lier. dit weekend maar eens de topsnelheid testen op de afsluitdijk. Vergeten te vragen hoe hert ie nu ken .....

Als het toerental waarop de begrenzer ingrijpt hetzelfde blijft dan gaat de topsnelheid toch niet omhoog? Of heb je de versnellingsbak ook aan laten passen...

05 dec 2008 16:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
PentAr schreef:
Q&A schreef:

Als het toerental waarop de begrenzer ingrijpt hetzelfde blijft dan gaat de topsnelheid toch niet omhoog? Of heb je de versnellingsbak ook aan laten passen...

Misschien haalde de volvo zijn top al voor de redline :wink:

05 dec 2008 16:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
er schijnt standaard een begrenzer op te zitten (?) die met ze er met de nieuwe software afhalen. Schijnt .........

Vorige keer (standaard) met gemak 250 km/m en dat voelde heel erg solide en stevig aan zonder al te veel toeren. We zullen het gaan meemaken

05 dec 2008 17:21
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
PentAr schreef:

Kijk dat is het verschil met Rica.................die haalt juist de toerenbegrenzer er niet uit .

Wat hij (Roel en Roeltje) vertelde is dat het venijn niet daar in zit, niet ene Porsche zal daar iets sneller door lopen, tis meer het koppel dat hem opjaagt..

Toerenbegrenzer opschuiven, en is in de hexadecimale software te doen, ff zoeken en met iets omhoog doen, is echt slecht voor je motor.

05 dec 2008 17:38
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S - 991 4S
Eindhoven
Bericht 
Vandaag de Q7 3.0 tdi laten chippen bij MTM.... Oelalaaahhh.. echt een verschil! Het is natuurlijk geen sportwagen, maar 285 pk en 550 nm is toch niet verkeerd lijkt me.. :D

10 dec 2008 21:08
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]