Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:41



Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Officieel Nieuws : De Porsche Cayenne Diesel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1970 Porsche 911T Targa / 1999 Audi TT / 2008 Porsche Cayman S / ex 1959 Porsche 356 A Sunroof , ex 1960 Porsche 356 B, ex 1963 Porsche 356 C
Bericht Officieel Nieuws : De Porsche Cayenne Diesel
Het is eindelijk officieel gemaakt door Porsche. Vanaf februari 2009 zal de Porsche Cayenne ook met dieselmotor te verkrijgen zijn.

Het officiele persbericht van Porsche kan je hier lezen

Enjoy
_________________________________________
www.loveforporsche.com


20 nov 2008 19:31
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
240PK voor +/- 2500kg.
Wordt dit de traagste Porsche van de laatste 25 jaar ?


20 nov 2008 20:02
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Het koppel van 550 Nm is meer dan wat de 3 ongeblazen benzine uitvoeringen te bieden hebben :idea:

Zal dus best wel vlot zijn, maar het is inderdaad wel de langzaamste Cayenne 8)
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


20 nov 2008 21:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
wordt weer goed gemaakt als de benzine versies bij de pomp staan en jij door kunt rijden tot de volgende.
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


20 nov 2008 21:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Het koppel van 550 Nm is meer dan wat de 3 ongeblazen benzine uitvoeringen te bieden hebben :idea:

Zal dus best wel vlot zijn, maar het is inderdaad wel de langzaamste Cayenne 8)


Discussie is al (te) vaak gevoerd... maar maximum koppel zegt in principe niets over hoe vlot een auto is. :wink:
_________________________________________
Tjolk.


20 nov 2008 23:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
snap ook niet waarom niet (ook) meteen de V8 diesel van audi wordt gepresenteerd (om nog maar te zwijgen van de V12 diesel met 500 pk).


20 nov 2008 23:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
...en waarom zou iemand de Cayenne Diesel dan verkiezen boven een (waarschijnlijk een stuk goedkopere) Touareg?
Het merkplaatje?


20 nov 2008 23:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
nah, wil je daar echt serieus antwoord op hebben ?

Blijft een grote golf :pig:

Dieseltje met p logo, lijkt me wel wat 8) (overdekt dan hé)
_________________________________________
Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.


21 nov 2008 0:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
Bericht 
Mwah.....een Porsche op LPG is not done......en diesel kan wel?? :roll:


21 nov 2008 0:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
op diesel kan je niet koken :P nou ja redelijkerwijs
_________________________________________
Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.


21 nov 2008 0:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
Bericht 
"vroeger" werd nog wel eens geroepen dat je op gas moet koken en dat diesel voor de landbouw was.....als je kijkt wat de moderne diesel motoren tegenwoordig presteren is dat IMO een beetje achterhaald, maar een Porsche op diesel...... :roll:


21 nov 2008 1:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Een sportwagen op diesel...daar kan ik me de huivering goed bij voorstellen ; niet qua prestaties, zeker niet, maar dan bij geluid en beleving.
Bij een Cayenne past het wel...mss nog wel beter als benzine. Wordt wss de best-verkochte Cayenne gok ik zo...


21 nov 2008 7:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Jurgen schreef:
Een sportwagen op diesel...daar kan ik me de huivering goed bij voorstellen


Zeker Le Mans de afgelopen jaren gemist :wink: :wink:


21 nov 2008 10:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
En toch is dit een zwarte dag.. :cry: ..Het echte einde van t laatste beetje eclusiviteit van t merk... en ja t zal vast geweldig verkopen maar toch...
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


21 nov 2008 11:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
ach ja, als je een week verder bent weet je niet beter..
Zal best een lekkere combi zijn hoor, al begrijp ik niet waarom ze niet met een relatief kleine chipaanpassing (naar 280 pk) wat onderscheid maken met de audi specs...


21 nov 2008 11:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1970 Porsche 911T Targa / 1999 Audi TT / 2008 Porsche Cayman S / ex 1959 Porsche 356 A Sunroof , ex 1960 Porsche 356 B, ex 1963 Porsche 356 C
Bericht 
het is natuurlijk niet de eerste diesel die door Porsche uitgebracht wordt.
Er zijn nl wel wat Porsche traktoren gemaakt ooit.

Niet dat je het echt kan vergelijken, maar voor de mensen die beweren dat Porsche en diesel niet samengaat, bewijst de geschiedenis van ons geliefd merk het tegendeel.
_________________________________________
www.loveforporsche.com


21 nov 2008 12:32
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bericht 
Het is even wennen, maar vind het toch ook wel bij zo'n model passen. Dan wordt hij waarschijnlijk inderdaad de meest verkochte Cayenne en daardoor nog een stuk waardevaster (momenteel een beetje een probleem ), denk ik. Snap ook alleen niet dat ze voor de 3,0 liter kiezen, zal wel met de uitstoot te maken hebben, die 8 cilinder past mijn inziens veel beter bij de auto (en merk)...


21 nov 2008 13:50
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Jurgen schreef:
. Wordt wss de best-verkochte Cayenne gok ik zo...


wanneer ga je naar het casino...ga ik met je mee :lol: volgens mij heb je gelijk.




Als ik de posten lees, is het ook altijd wat heh.........zucht


21 nov 2008 14:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht 
Porsche wil net als iedereen en als ieder merk overleven. Het is niet voor niets dat ze zwaar in VW zitten. Iedereen kent het verhaal over fossiele brandstoffen. Niemand weet wat de toekomst brengt. Binnenkort snelheidsbeperking in Duitsland?
Cayenne op diesel => goede keus.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


21 nov 2008 19:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S - 991 4S
Eindhoven
Bericht 
Ik heb deze week mijn nieuwe Q7 S-Line 3.0 TDI op mogen halen (RS4 ingeruild) en deze motor loopt dus echt lekker, en past perfect bij het soort auto. Nu is volgens mij zo'n KJN nog iets kleiner en lichter, dus kan me goed voorstellen dat ie daar nog iets sneller in is. Als ik het prijsverschil zie met een 4,2 TDI en het verbruik, dan ben ik blij dat ik voor 3.0 ben gegaan. En voor diegene die het geen flikker interesseert.. die moeten gewoon een turboooh aanschaffen.. Ik snap het dus wel van Porsche.. :idea:


21 nov 2008 20:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Ik heb sinds een jaar een Q7 4.2 TDI S-Line. Ik kan niet anders zeggen dat het een fantastische aankoop is met dito prestaties. Verbruik valt best mee. Alleen de banden slijten hard. Bijna 2 setjes versleten. Is ook niet gek met een koppel van 760 NM. Deze motor had dus in die Porsche gemoeten......

Ik begrijp eigenlijk niet waarom dit zo gevoelig ligt. De Cayenne is immers geen sportauto. Lepelen ze een diesel in een 911 dan krijg al ik tranen in m'n ogen bij de gedachte. Hetzelfde gevoel heb ik trouwens bij een 4 cilinder Porsche.....
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


21 nov 2008 20:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
niet eens, ze hebben (indirect) diesels genoeg in dat segment
afkalving van het merk
_________________________________________
Got coffee?


21 nov 2008 22:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
gast schreef:
De huivering bij de meeste Porschisten zegt denk ik iets over hun innovatieve grondslag. 0 dus.


Ik snap wat je bedoeld, want zo was het ook bij de introductie van de 911, de 928 en bij het overstappen op waterkoeling, vierwielaandrijving, de Cayenne, etc.

Echter, Porsche heeft z'n naam gemaakt met sportauto's, en als ze de diesel zouden introduceren zoals Audi het doet bij de R8, dan zou het anders (en misschien innovatief) zijn.
Nu echter, is het gewoon om de wat vermindere verkopen van de Cayenne op te krikken. Een puur commerciele regeling, die met de introductie van de Panamera, de inflatie van de GT3 en de verschillende 'special editions' van de Boxster al was begonnen.
Daarbij lees ik nergens dat deze diesel zo innovatief is, maar dat terzijde.

Citaat:
M.i. slimme en sterke zet van Porsche.


Misschien wel, net als bij de introductie van de waterkoeling, denkt de firma de 'ouderwetse' porschisten die ze verliezen met deze zet, ruimschoots te compenseren met een nieuw (ex BMW en Audi) publiek.

Hun keus en goed recht; ik echter houdt het bij een oude, 'echte' Porsche :wink:


22 nov 2008 2:20
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Heren sla even de historie er op na. Porsche heeft in het vroege begin lustig geëxperimenteerd met diesel motoren en electrische aandrijving. Het eerste voertuig dat Porsche maakte was zelfs electrisch. Dus wat nu de 'echte Porsche' is.....

Maar serieus ik denk dat ook een merk als Porsche er niet aan ontkomt om een Cayenne op diesel te laten knorren.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


22 nov 2008 10:34
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Porsche is een van de weinige autofabrikanten die zich vasthoud aan een oermodel..

niet 1 model (de 911) is zo traditioneel, ondanks het door velen verguisde ontwerp.

Motor achterin
Lijn
concept 2+2
Aandrijving
Boxermotor


Hiernaast is er een 2e visie de innovatieve

914-924-944-928-968-Boxster-Cayman-Cayenne, en straks de Panamera.

911 is voor de trouwe verstokte Porscheliefhebbers, dus diegene die zich ergert aan de nieuwe stroming kan terugrijpen op de (oer) 911.


In de 2e visie komt er dus een diesel bij....tja ik ken me jaren geleden herinneren dat men schande sprak dat er een BMW 5 serie diesel kwam....BMW het sportieve merk uit Beieren met een diesel. :roll: :roll:

Jongens die toen bij de dealer werkte schaamde zich.....

tja het zeer succesvolle vervolg is bekend bij BMW.


Gaat een mooie aanvulling worden een Cayenne diesel, zeker voor de Nederlandse markt denk ik, maarja wie ben ik.


22 nov 2008 10:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.