| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Aansluiten 901-koeling/dynamo... Hoe?
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=21578
Pagina 1 van 1

Auteur:  Black Betty [ 19 jan 2009 1:07 ]
Berichttitel:  Aansluiten 901-koeling/dynamo... Hoe?

De dynamo is gereviseerd en klaar om ingebouwd te worden. De vraag rijst nou alleen wat waar moet worden aangesloten.

Dit staat op de stekkers achterop de dynamo:

B+
DF
D-
D+

(waarbij de D ook een 0 kan zijn)

Ik neem aan dat B+ betekent dat deze naar de + van de accu moet. Waar moeten de andere stekkers naartoe?

Zo ziet de dynamo er van achteren uit:
(foto is van m'n mobiel, vandaar de beperkte kwaliteit)

Afbeelding

Auteur:  LongJohn [ 19 jan 2009 1:15 ]
Berichttitel: 

Misschien kun je het vinden op Pelicanparts.com

link

Auteur:  Black Betty [ 19 jan 2009 1:54 ]
Berichttitel: 

Bedankt voor de link...

Ik heb me suf zitten zoeken, maar ik kan deze vroege dynamo niet vinden.

Auteur:  john's Porsches [ 19 jan 2009 9:47 ]
Berichttitel: 

heb anders ook wel wat documentatie voor je uit het orginele handboek

Auteur:  Black Betty [ 19 jan 2009 10:01 ]
Berichttitel: 

Hey, dat zou mooi zijn.

Is dat digitaal aan te leveren?

Auteur:  john's Porsches [ 19 jan 2009 13:25 ]
Berichttitel: 

uiteraard neem morgen even de boeken mee naar de zaak

Auteur:  Renntech [ 19 jan 2009 16:12 ]
Berichttitel:  Re: Aansluiten 901-koeling/dynamo... Hoe?

Speedy356 schreef:
Dit staat op de stekkers achterop de dynamo:

B+
DF
D-
D+



Eigenlijk is dit niet zo moeilijk. :shock:

Op de spanningsregelaar heb je ook een DF, D- en D+.

Sluit de dynamodraden aan van D- naar D- ( Bruin) en zorg dat ook een D- naar onder een moer van de carterhelften gaat.
Sluit DF aan op DF ( Groen)
Sluit D+ aan op D+ ( zwart) en zorg dat ook de draad naar het controlelampje ( Blauw) ergens op deze draad zit aangesloten. ( doordat de D+ aansluiting spanning gaat leveren als de dynamo boven een bepaald toerental draait , gaat het controle lampje uit omdat de andere kant van het controlelampje ook een spanning heeft vanaf het contactslot.)
Sluit B+ ( Rood) aan op de startmotor, want vanaf hiet gaat er ook een hele dikke draad naar de accu, en is de startmotor of B+ eigenlijk dezelfde aansluiting.

Meer is het niet. Op de spanningsregelaar en/ of de aansluitstekker staat wel welke de D+, D- en DF zijn.
Had ik jou dit niet eerder al eens op het forum verteld :roll:


.

Auteur:  Black Betty [ 19 jan 2009 20:10 ]
Berichttitel:  Re: Aansluiten 901-koeling/dynamo... Hoe?

Renntech schreef:
Speedy356 schreef:
Dit staat op de stekkers achterop de dynamo:

B+
DF
D-
D+



Eigenlijk is dit niet zo moeilijk. :shock:

Op de spanningsregelaar heb je ook een DF, D- en D+.

Sluit de dynamodraden aan van D- naar D- ( Bruin) en zorg dat ook een D- naar onder een moer van de carterhelften gaat.
Sluit DF aan op DF ( Groen)
Sluit D+ aan op D+ ( zwart) en zorg dat ook de draad naar het controlelampje ( Blauw) ergens op deze draad zit aangesloten. ( doordat de D+ aansluiting spanning gaat leveren als de dynamo boven een bepaald toerental draait , gaat het controle lampje uit omdat de andere kant van het controlelampje ook een spanning heeft vanaf het contactslot.)
Sluit B+ ( Rood) aan op de startmotor, want vanaf hiet gaat er ook een hele dikke draad naar de accu, en is de startmotor of B+ eigenlijk dezelfde aansluiting.

Meer is het niet. Op de spanningsregelaar en/ of de aansluitstekker staat wel welke de D+, D- en DF zijn.
Had ik jou dit niet eerder al eens op het forum verteld :roll:


.


Ja, maar dat kon ik dus nergens meer vinden! :oops:

Hartstikke bedankt voor deze uitleg!

Wat is trouwens dat zwarte blokje dat achterop geschroefd zit?

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/