| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
3 maanden stil; motor geen vermogen bij volgas. http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=21948 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Vincent Vega [ 14 feb 2009 16:13 ] |
Berichttitel: | 3 maanden stil; motor geen vermogen bij volgas. |
Mijn 944 heeft 3 maanden stilgestaan, glad, slecht weer, etc. Nu heb ik de auto weer gestart en ging ik even rijden, als ik halfgas geef kan ik in alle versnellingen rijden. Maar als ik volgas geef dan valt het vermogen compleet weg (hij bokt een beetje). Ik heb wel olie bijgevuld (2 liter ongeveer), pijlstok staat nu toe de helft dus er uit voldoende in. Maar wellicht belangrijke info. Net voordat ik de auto even weg zette voor de winter deed het dashboard niet meer, dus kan niet controleren wat er gemeld wordt. (dit ga ik nu proberen te maken) Iemand een idee? |
Auteur: | saya [ 14 feb 2009 17:07 ] |
Berichttitel: | |
Lijkt er op dat de benzinepomp niet genoeg stroom krijgt of defect is of mogelijke een defect DME relay. |
Auteur: | Vincent Vega [ 14 feb 2009 18:09 ] |
Berichttitel: | |
Niet genoeg stroom, de accu was leeg en die heb ik opgeladen en kan de auto er gewoon mee starten. Kan het dan alsnog zijn dat hij de benzine pomp niet genoeg van stroom kan voorzien? Dashboard werkt weer, de zekering was door. Defecte DME relay, kan wellicht een mogelijkheid zijn. Heb je iets wellicht waar ik dan op moet letten of gewoon vervangen? |
Auteur: | saya [ 14 feb 2009 18:35 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb altijd een reserve DME relay mee ( don't leave home without it ) kost =/- 30,= bij de dealer |
Auteur: | Vincent Vega [ 14 feb 2009 18:57 ] |
Berichttitel: | |
Gaan die zo vaak stuk dan? Toen ik m uit de garage haalde was er in het begin niks, maar ook niet echt raar gedaan. Toen ik thuis kwam liet ik even de motor draaien om te checken of er iets vreemds was, maar toen hij stationair draaide viel hij uit. Zonet heb ik de DME relay er even afgehaald, kapje eraf en gekeken of ik iets kan zien. Ik ben geen expert, maar hij zag er als nieuw uit (ik had een 20 jaar oud verroeste binnenkant verwacht zeg maar). Het stelt ook niet zoveel voor eigenlijk, 2 spoeltjes met een weerstand zo ongeveer :p (dat dat 30,- kost dan? :p) Nu blijft hij gewoon stationair draaien zonder problemen. Het vol gas probleem gebeurde nu ook niet. Maar nu als ik in het begin zit van opschakelen en weer gas geven voel ik wel een (vervelend) hikje. |
Auteur: | ver boven de 200 [ 14 feb 2009 19:02 ] |
Berichttitel: | |
Persoonlijk zou ik me grotere zorgen maken over de 2 liter olie die ik bij moest vullen! Waar is die gebleven. lag het onder de auto? |
Auteur: | Vincent Vega [ 14 feb 2009 19:13 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ja, dat is ook wel een beetje twijfelachtig, er lag wel wat onder de auto maar zal geen 2 liter zijn geweest. Ik weet niet hoe leeg het was toen ik de auto 3 maanden geleden wegzette. |
Auteur: | ver boven de 200 [ 14 feb 2009 19:15 ] |
Berichttitel: | |
Wat is je oliedruk bij stationair en bij 5.000 rpm? |
Auteur: | NordRack2 [ 14 feb 2009 20:54 ] |
Berichttitel: | |
Heb geen verstand van 944. Maar heeft die geen vollastschakelaar? Mss iets elektrisch ivm vollastschakelaar/DME ? |
Auteur: | renetrzes [ 15 feb 2009 12:46 ] |
Berichttitel: | |
Tja dan gaat helaas voor jou mij stelling wel op dat rust roest. |
Auteur: | saya [ 15 feb 2009 14:00 ] |
Berichttitel: | |
Het is inderdaad vreemd dat je 2 liter olie moet bijvullen, aan het DME relay is niet zo veel te zien, maar als een van de spoelen en / of weerstand niet meer goed functioneert inclusief geoxideerde contacten loopt ie niet goed of wil hj niet aanslaan. |
Auteur: | Ernest 986 [ 15 feb 2009 14:30 ] |
Berichttitel: | |
Gummie vanuit de oude benzine in je injectie(ik ben niet bekend met 944 techniek trouwens) of vuil uit je tank doordat hij stil heeft gestaan. Heb ik met een Audi gehad. |
Auteur: | christianvanloon [ 16 feb 2009 1:40 ] |
Berichttitel: | |
Ik hoor nog niets over de soort olie? Welke olie heb je bijgevuld? Normaal gesproken moet er in, wat er in zat. Soorten mengen kan ook tot zeer rare symptomen leiden.. |
Auteur: | outletvalve [ 16 feb 2009 9:48 ] |
Berichttitel: | |
Ben geen olieboer, en heb ook niet echt kennis van 944 motoren, maar het lijkt me STUG dat het probleem ligt aan het bijvullen van 2 liter olie. ( wel iets om in de gaten te houden dat olieverbruik ) |
Auteur: | Rodger that! [ 16 feb 2009 9:55 ] |
Berichttitel: | |
www.944forum.com .... daar vind je het antwoord heel snel met de nodige adviezen |
Auteur: | saya [ 19 feb 2009 16:30 ] |
Berichttitel: | |
DME Fuel Pump Relay. Porsche 911(964, 993, Turbo) 924s, 944, 944s, 944 turbo,& 968 The fuel pump relay is essential for uninterrupted fuel delivery. This relay will short out over normal wear and tear and exposure to moisture. A defective relay could cause hesitations, surges, poor engine power and in a lot of cases leave you stranded. This relay fits most Porsche models, but not all. Please see the below application chart. Check out the application chart below. If you car is not listed the part(s) will not fit. Buyers guide: 99361522700 Brand: Genuine Quality URO Applications Model Chassis Year Begin Year End 911 964 1991 1991 911 Carrera 964 1990 1993 911 Carrera 2 & 4 993 1994 1998 911 Carrera 4 964 1989 1994 911 Carrera 4 993 1994 1998 911 Turbo 964 1992 1992 911 Turbo 993 1996 1998 924 S 924 1987 1988 944 944 1983 1986 944 944 1988 1988 944 S 944 1987 1988 944 S2 944 1989 1991 968 968 1992 1995 |
Auteur: | Vincent Vega [ 19 feb 2009 16:44 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Kan het zijn dat het altijd 3 is? :p
10W40 half, vorige keer ook gedaan overigens (overigens heb ik er toen niet zoveel bijgegoten :p). Nu 5 dagen later lijkt het oliepeil niet veranderd te zijn. Hij lijkt nu overigens verder gewoon te doen zoals voorheen. |
Auteur: | ver boven de 200 [ 19 feb 2009 17:08 ] |
Berichttitel: | |
3 bij stationair is goed, maar 3 bij 5.000 toeren niet, geeft aan dat er mogelijk slijtage of een probleem is. Ook kan de voeler van de meter kapot zijn! |
Auteur: | Vincent Vega [ 19 feb 2009 17:14 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ik heb niet specifiek bij 5 gekeken overigens, maar 3 had ik gezien. Zal straks nog even kijken. |
Auteur: | 944 guy [ 22 feb 2009 12:27 ] |
Berichttitel: | |
Benzine kan idd oud worden, maar na 3 maanden al lijkt me een beetje stug. Ik heb toen 4-5 maanden over de revisie gedaan omdat ik nog altijd in enschede studeerde en de auto bij mn ouders stond (oftewel af en toe in het weekend eraan klussen), en heb geen problemen gehad bij het starten. Maar test wel even of je benzine toevoer voldoende is. Je moet dan de DME kortsluiten en 1 injector direct op de accu aansluiten. Als je deze injector dan in een potje houdt moet er 280cc benzine per minuut uit komen. Ook moet je dan simpelweg 1 injector loshalen, en dan de maximale doorvoer bepalen. Wat deze is weet ik niet precies maar als die 2 goed zijn ligt het iig niet aan de brandstofpomp. Als die alleen bij volgas en al rijdend problemen geeft is brandstof toevoer idd misschien een probleem (5k toeren bij geen last neemt niet zoveel brandstof). Een ander punt is de ontsteking. Misschien heb je oude bougiekabels die net nu uitgedroogd en gebroken zijn? |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |