Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:18

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Functie thermo valve 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Functie thermo valve
Hallo, beste porschefanaten

Kan me iemand vertellen wat de termo valve is en wat doet dat?
Ik rij met een 3.0 sc '79 ,de thermo valve is verbonden met de warm up regelator ,bij mij geeft dit steeds een onderdruk aan de WUR, ik geloof dat dit niet normaal is. De motor draait ook mooier als dit afgekoppeld is !

14 feb 2009 9:37
Profiel
Bericht 
Dit is wat ik uit het werkplaats handboek haal, tenminste als je dit bedoeld.

Thermal valve:

Holds off vacuum from the warm-up regulator when engine is started cold ('77 - '79 engines). Power is applied to the thermal valve when engine is started, and approximately 30 seconds later, the valve opens. When the valve is open, vacuum to the WUR is then determined by the intake manifold. --The vacuum holdoff results in a mixture richening at warmup. The inner hose connects to the intake vacuum source and the outer hose to the WUR.

Failure mode: An open circuit in the internal heater will keep the mixture from properly leaning out as the engine wams.

14 feb 2009 11:06
PorscheForum Rookie
Bericht 
Bedankt,

Ik heb eens mijn woordenboek er bijgehaald en met wat hulp van mijn vrouw, sorry lieve vrouw heb ik het proberen te begrijpen wat de tekst mij bij brengt.

Als ik het goed begrijp mag er geen onderdruk gemaakt worden de eerste 30 sec. wanneer de motor koud is,vervolgens tijdens de opwarmperiode zal er stelselmatig onderdruk gemaakt worden naar de WUR.

Bij mij blijft de thermo valve steeds onderdruk maken ,ook al is de motor koud. Zal eens kijken om dit te vervangen.

14 feb 2009 13:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht 
Jouw vertaling klopt :D
Suc6 en groetjes aan je vrouw! :wink:

14 feb 2009 21:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]