| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Olielampje brand bij stationair toerental!!!
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=2219
Pagina 1 van 1

Auteur:  Janssen [ 15 nov 2004 12:09 ]
Berichttitel:  Olielampje brand bij stationair toerental!!!

hallo allemaal,

Ik heb me net hier aangemeld op het porscheforum. :D
En ik heb meteen een vraag,
Ik rij zelf een zwarte 911sc van 1983, dikke 9j speedline erop verlaagd enz... :lol:
Heb de auto al 6 jaar en nog geen grote problemen gehad. :)
Tot vorige week.... auto apk gekeurd en rij de garage uit, zag ik tot mijn schrik dat mijn olie lampje ging branden als de auto stationair liep.
Jesuss.... :shock: ik mijn auto meteen uit gezet en aan de garage eigenaar gevraagd wat het kon zijn, hij zei misschien zit je olie al te lang in je motor blok en wordt dan erg dun :( .
Nou dag er na nieuwe olie en filter erop gezet gaan rijden en........
het lampje ging weer branden :shock:
hebben jullie hier ervaring mee??
Het lampje flikkert af en toe of gaat aan als de auto stationair loopt
als ik een beetje gas geef is het gelijk weer uit dus tussen de 1000 en de 1500 toeren.
oliedruk is goed 3500/4000 toeren 4 bar.

Oliedrukschakelaar(s) ???
Iemand...

Auteur:  EriC4C [ 15 nov 2004 12:30 ]
Berichttitel: 

Wacht op een antwoord van Erwin, of beter: bel hem :!:
Voor info zie www.RennTech-Porsche.nl ;)

Auteur:  Janssen [ 15 nov 2004 12:50 ]
Berichttitel: 

We wachten op Erwin........ :roll:

Auteur:  Erwin [ 15 nov 2004 23:09 ]
Berichttitel: 

Oei , wat kan wachten lang duren :lol:

Het kan zijn dat de oliedrukschakelaar defect is. Dit komt vaker voor bij een oudere 911.

Er kunnen ook andere dingen aan de hand zijn. Maar voor ik jou bang maak kun je beter eerst de oliedrukzender vervangen.
Het is helaas niet eenvoudig dit zelf te doen bij een SC.
Het zou natuurlijk het mooiste zijn om dan ook meteen de oliedruk te meten. Voor de zekerheid.

Wil je hem zelf vervangen dan moet je de schakelaar zoeken voor op de motor , 10 cm. rechts van het midden. Je hebt er een dop 24 en een verlengstuk met ratel voor nodig.
Een schakelaar kost € 11.90 en wij hebben hem op voorraad. :D
Verzenden natuurlijk mogelijk. :shock:

Groeten,

Erwin Jansen.
Rebel Engineering
Steenwijk

Auteur:  Janssen [ 16 nov 2004 7:37 ]
Berichttitel: 

Nou...

Dan hoop ik maar tot het de oliedrukschakelaar is. :cry:
Dat vervangen lukt wel, heb zelf al andere motoren gebouwd :D
dus ben niet a technics. :lol:
Maar bij mijn porsche ga ik toch voozichtig aan het werk.

Maar bedankt voor het advies.

Auteur:  EriC4C [ 16 nov 2004 10:18 ]
Berichttitel: 

Erwin schreef:
Het zou natuurlijk het mooiste zijn om dan ook meteen de oliedruk te meten. Voor de zekerheid.

Bij een SC wel mogelijk :?: :roll: :wink:

Auteur:  De Geus [ 16 nov 2004 14:18 ]
Berichttitel: 

Als je hulp nodig hebt dan komen we wel ff langs hahaha :lol:

Gezien je succes met vorige wagens zal dit "kleinigheidje wel lukken" !!

:oops:


toch weer die Erwin he..........wat zouden we zonder hem moeten...

en hij zonder ons...(lege handjes hahaha :lol: )

Auteur:  Erwin [ 16 nov 2004 22:12 ]
Berichttitel: 

EriC4C schreef:
Erwin schreef:
Het zou natuurlijk het mooiste zijn om dan ook meteen de oliedruk te meten. Voor de zekerheid.

Bij een SC wel mogelijk :?: :roll: :wink:


Net als bij een 964 is het bij een SC ook mogelijk, bij een SC wel een stuk eenvoudiger :lol:

Auteur:  lindemans [ 17 nov 2004 1:14 ]
Berichttitel: 

Volgens mijn instructieboekje (3.2) mag het oliedruklampje bij stationair toerental wel oplicten, mits bij iets verhogen van toerental hij alsnog uit gaat.

Dit lijkt me hier het geval te zijn toch ?
Ik vraag me af of ik daarvoor zou gaan uitbouwen/vervangen.

Auteur:  hoek0201 [ 17 nov 2004 11:26 ]
Berichttitel: 

ben het met je eens lindemans, alleen in het geval van Jansen was dit voorheen niet dus ik zou toch ook eens verder zoeken. Ik zou denk ik ook gaan voor de oliedrukschakelaar.

Gr.
Gerko
1978sc

Auteur:  Anne 2.7 [ 17 nov 2004 20:59 ]
Berichttitel: 

lindemans schreef:
Volgens mijn instructieboekje (3.2) mag het oliedruklampje bij stationair toerental wel oplicten, mits bij iets verhogen van toerental hij alsnog uit gaat.

Dit lijkt me hier het geval te zijn toch ?
Ik vraag me af of ik daarvoor zou gaan uitbouwen/vervangen.


Mijn instructieboekje zegt dat alleen bij hete olie het groene controlelampje bij stationair mag branden. In andere gevallen direct de motor uit zetten.

Auteur:  lindemans [ 18 nov 2004 2:15 ]
Berichttitel: 

Anne,
Je hebt gelijk; bij hete (dus dunne) olie kortstondig oplichten mag, rest dus niet.
Ik zou nog een verklaring kunnen zoeken in het wisselen van 10W of 5W olie naar 0W olie die koud ook erg dun is (net als warme olie) waarom hij nu aanfloept en voorheen niet; anderzijds moet je bij een auto als deze geen risico nemen met oliedruk.....

Opbokken dus....

Auteur:  Janssen [ 18 nov 2004 21:14 ]
Berichttitel: 

Ik hou jullie op de hoogte wat nu aan de hand is. :D

dat heet als ik tijd heb. :(

Auteur:  Janssen [ 19 dec 2004 21:17 ]
Berichttitel: 

update,

De olieschakelaar was inderdaad kapot.
Heb de halve injectie weg moeten halen maar.... de nieuwe oliedrukschakelaar zit erin.

Auteur:  Lou [ 19 dec 2004 22:57 ]
Berichttitel: 

Zit toch gewoon achteraan, niet?

Auteur:  Janssen [ 20 dec 2004 0:33 ]
Berichttitel: 

Jaaaa inderdaad,

Maar dan moet je er nog wel effe fatsoendelijk aankomen om de olieschakelaar eruit te draaien. :roll:

Auteur:  EriC4C [ 22 dec 2004 11:14 ]
Berichttitel: 

Erwin schreef:
EriC4C schreef:
Renntech schreef:
Het zou natuurlijk het mooiste zijn om dan ook meteen de oliedruk te meten. Voor de zekerheid.

Bij een SC wel mogelijk :?: :roll: :wink:


Net als bij een 964 is het bij een SC ook mogelijk, bij een SC wel een stuk eenvoudiger :lol:

Inderdaad dus :D ..... Afbeelding

Auteur:  Marco [ 22 dec 2004 11:16 ]
Berichttitel: 

EriC4C schreef:
Inderdaad dus :D ..... Afbeelding

ken die man ergens van :roll:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/