Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:54

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Porsche turbo 930 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
930
Breda
Bericht Porsche turbo 930
Hallo Porsche vrienden
Ik denk dat ik een probleem heb met mijn Porsche 930, 1986. Vertel; hij reed als een speer, ik stop voor een stoplicht, de motor draaid zo`n 800 toeren stationair, ik hoorde een vreemd blazend geluid wat van mijn achterkant af komt, ( van de auto ) ik trok weer op en bemerkte dat hij geen turbodruk meer geeft, het lijkt of er een pakking is uit geblazen, een blazend sissend geluid, ik heb thuis onder de auto en onder de motorkap gekeken maar zie zo in de gauwigheid dat er geen O-ringen van de luchtkoeler weg zijn geblazen, ook de rubber aansluitmoffen zijn niet gescheurd, het is net een geluid of de wastegate open blijft staan, maar als ik mijn hand voor die uitlaat hou geeft die geen druk dus dat kan volgens mij ook niet, heeft er iemand een antwoord op mijn vraag, wat kan het zijn ?????
Mvg. Ad Coertjens

10 apr 2009 20:41
Profiel
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
Bericht Re: Porsche turbo 930
daar het is gebeurd bij stilstand is mijn eerste gedachte dat je zgn. Abblaseventil (hoe heet dit in het nederlands? ) open blijft staan. Deze wordt bij lopende motor en gesloten gasklep geopend.

10 apr 2009 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
930
Breda
Maar als ik dan met lopendemotor, mijn hand tegen de uitlaat van het afblaasventiel hou moet er toch uitlaatgas druk zijn, of is dit niet zo ????

10 apr 2009 22:06
Profiel
Defecte wastegate. :idea:

10 apr 2009 22:20
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
de klep die ik bedoel zit in het inlaattraject. De wastegate gaat open bij een te hoge druk. Als je geen uitlaatdruk voelt aan de eigen demper van de waste gate zal deze gesloten zijn (zoals je zelf al eerder zei)

10 apr 2009 22:27
Profiel
PorscheForum Rakker
930
Breda
Als jij over een klep in het inlaattraject spreekt , over welke klep heb je het dan de " wastegate " of over een andere klep ????

10 apr 2009 22:43
Profiel
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
Een andere klep dus. Deze klep (het abblaseventil of recirculation valve )zit aangesloten op het inlaattraject. (zit er geen vacuumslang los?)

10 apr 2009 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
misschien een interresant artikel http://forums.pelicanparts.com/showthre ... tion+valve

10 apr 2009 22:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Negenhonderdvijfenzestig.
Heb je toevallig de intercooler er niet af gehad? Onderaan zit nl een grote rubbere ring die bij verkeerde montage ook voor dat gesis en veel vermogens verlies zorgt............. zelf ook ondervonden :wink:

11 apr 2009 18:50
Profiel
PorscheForum Rakker
930
Breda
Hallo Jongens; Ik ben weer gelukkig, er heeft ooit een luchtpomp op gezeten die lucht in de uitlaatkant van de cilinderkop blaast, dit i.v.m. de lucht vervuiling. Dat systeem is er vanaf gehaald en in de opening van de cilinderkop waar die injector heeft gezeten wordt een plugje gedraaid, nu bleek er een van de 6 plugjes eruit getrild te zijn en dat was het probleem, iK heb de porsche vanmorgen bij Lothar ( Rennsport Breda ) op de brug gezet om te kijken wat het kon zijn, we waren er snel achter. Hier zijn plugjes voor in de handel, het is een 1/8 plugje, ik heb dus een goede pasen, en ik wens jullie dat ook, ik bedank ook de mensen die mee hebben gedacht.
Mvg. Ad Coertjens

11 apr 2009 20:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Mooi dat het opgelost is. Je kunt weer rustig slapen.

12 apr 2009 9:16
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]