| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
2.7 vervangen door 3.0 204pk http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=22413 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | michael911 [ 23 maart 2009 21:25 ] |
Berichttitel: | 2.7 vervangen door 3.0 204pk |
Jullie zullen wel gek worden van mijn vragen over ombouwen van een blok. Maar bij deze dan waarschijnlijk de laatste vraag hierover. Eigenlijk was ik op zoek naar een 3.2 blok, maar vandaag ben ik tegen een hele interessante 3.0 204pk aangelopen. Aangezien ik nu een 2.7 heb, is het ombouwen volgens mij heel erg makkelijk. Klopt het dat er helemaal niets hoeft te worden aangepast om de 3.0 204pk in de auto in te bouwen? Ben benieuwd naar jullie reacties. |
Auteur: | Renntech [ 23 maart 2009 21:47 ] |
Berichttitel: | |
Dat gaat al veer eenvoudiger dan een 3.2 in een oude koets lepelen. Nu heb je alleen nog als 'probleem' dat de ontsteking niet overeen komt en de bedrading in de 12-polige stekker moet worden gewijzigd omdat de plaats van sommige pootjes net iets anders is bij de 3.0 motor. De ontsteking inclusief het draadboompje kun je van de 3.0 óf van de 2.7 gebruiken, combineren gaat niet. . |
Auteur: | michael911 [ 23 maart 2009 21:51 ] |
Berichttitel: | |
Hoi Renntech, betekent dit dan dat ik dit huidige ontstekingn van mijn 2.7 gewoon in de 3.0 kan zetten? Dit maakt het wel heel erg makkelijk. Of bedoel je dit niet? |
Auteur: | Jay911 [ 13 aug 2009 13:29 ] |
Berichttitel: | Re: 2.7 vervangen door 3.0 204pk |
Klopt, heb het ook laten doen...dat rijdt wel ff anders zo'n 3.0 motor...lekker... |
Auteur: | icarus [ 21 aug 2009 13:15 ] |
Berichttitel: | Re: 2.7 vervangen door 3.0 204pk |
Hoi. Easy! Heb zelf een 3.0 204 pk in een 2.4 gebouwd. Een verademing. Elektrische aanpassingen: Als je elektrische schema's kunt lezen is ombouwen geen probleem. Heb een schema getekend voor dit project. De draadboom stekker vanaf het SC blok moest aangepast op 5 stekker punten op 2.4 kastje in compartiment. (Afhakelijk van de lengte van draden kun je de aanpasing doen in het aansluitkastje of op de draadboom stekker. Ik heb de SC kabelboom stekker orgineel gelaten.) Ontsteking HKZ 3 draads omwisselen voor 6 draads type. De SC HKZ past direct op 6 draads stekker motorblok. Maar let wel op juiste aansluiting 14 pins stekkerblok op aansluikast (paars/zwart) naar de tacho! U bent niet de eerste die hierdoor een hkz opblaast.. Dit zijn zo'n beetje de belanrijkste aandachtspunten voor kabel swap 2.4 naar 3.0 Failsafe op massaswitch voor benzinepomp / warmup regelaar. Extra rode relais nodig voor benzinepomp sc (inclusief nw relais voet 5 aders). Let op aansluiten draad zwart/paars naar tacho. Externe spaningsregelaar is overbodig vanwege interne in dynamo sc DF en +B verplaatsen op stekker Essentiele mechanische aanpasingen: Voorpoten verwisseld, turbopoten 79 met sc klauwen. Groene bilsteins rondom SC torsiestangen voor/achter Alu achterophanging Flex brandsofleiding aanvoer/retour met groter diameter Langere bak 915/62 Front oliekoeler Ben ik wat vergeten? Suc6 met swap 2,7 naar 3,0 Eduard |
Auteur: | Wouter [ 21 aug 2009 13:33 ] |
Berichttitel: | Re: 2.7 vervangen door 3.0 204pk |
Eduard, heb je ook beeldmateriaal van jouw bolide? |
Auteur: | icarus [ 21 aug 2009 16:22 ] |
Berichttitel: | Re: 2.7 vervangen door 3.0 204pk |
Bij deze. http://www.mypicx.com/08222009/72_911T_30_204hp http://www.mypicx.com/08222009/72_911T_30/ projecten: KILL CIS EFI/MSD: PMO: http://www.youtube.com/watch?v=FT-f9ov5ypQ |
Auteur: | Wouter [ 21 aug 2009 16:51 ] |
Berichttitel: | Re: 2.7 vervangen door 3.0 204pk |
Helaas Icarus maar zo zien we niets. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |