Auteur |
Bericht |
Maverick
911 1988
|
Rook........
Hallo Allemaal,
Ik ben sinds afgelopen Zaterdag in het bezit van een 911 2.7 coupe uit 1973.
Uiteraard heb ik mijzelf vorige week aangemeld bij het forum.
En ja nu heb ik meteen al een vraag:
Afgelopen zaterdag heb ik mijn p uit Eindhoven opgehaald, na een forse rit thuis gekomen rook ik een benzine lucht. Ook lag er een beetje op straat.
Uit het motor compartiment kwam rook. Ook kwam er rook onder de auto vandaan ter hoogte van het r.a.wiel.
Ik heb even met de verkoper gesproken, deze vertelde mij dat het motor olie nivo boven het peil stond en dat de motor deze overtollige olie zelf loost??
Kan dit??
Nog tips wat ik kan nalopen??
De motor is net gereviceerd overigens.
Alvast bedankt.
Mav.
_________________________________________ No Guts No Glory
|
22 nov 2004 20:05 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Rook........
Ja, uit alle gaten, spleten en mogelijkheden waar hij kan. Niet goed dus!! Mij is verteld dat als de olie boven het goede peil staat, je moet aftappen en het er niet 'maar zelf uit moet gaan rijden'.
Bel anders even met http://www.renntech-porsche.nl. Morgen weer open.
Benzine of olie? Wat lag er op de straat? Want als jij thuis aan komt rijden, je stopt, je auto rookt en er ligt meteen olie/benzine op straat is er IMHO echt iets mis. Waar onder je auto - voor, achter ?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 nov 2004 20:41 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
iig gefeliciteerd (onder voorbehoud wellicht) met de aanwinst
zou eerst de verkoper maar eens bellen ipv renntech, vind dat deze het eerst goed moet oplossen
eruitgooien van olie is nooit goed, voor geen enkele auto
_________________________________________ Got coffee?
|
22 nov 2004 20:49 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Grove gok op die rook -> stoom?
Bij je achterschermen zit een oliekoeler (geloof ik?), waardoor er na een stukje trappen rook van je banden/wielen af lijkt te komen. Zeker met dit vochtige weer lijkt me dat een goede verklaring.
Benzine lucht lijkt me een verkeerde afstelling, maar op zich niets heel ernstigs (tenzij er WEL benzine op de grond lag!)
Oliepeil kun je gewoon controleren, kwestie van controleren of het niet te hoog staat, als het wel te hoog staat, inderdaad aftappen (en dus ff Renntech bellen, want ik weet niet hoe )
Let wel, ik ben niet technisch, dit lijken mij de juiste oorzaken
Verder veel plezier met je wagen!
|
22 nov 2004 21:33 |
|
|
horn
PF #57
|
Hij heeft de verkoper gebeld en die komt (IMHO) met een onzinreden. Maar daar ik geen technicus ben, geef ik het advies om Erwin te bellen OM EENS TE VRAGEN WAT DIE ERVAN DENKT! Niet om meteen vanuit eindhoven met de olielekkende Porsche naar Steenwijk te rijden...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 nov 2004 21:35 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
22 nov 2004 21:47 |
|
|
horn
PF #57
|
Oja, ik wist dat ik ergens Eindhoven had zien staan...
Inderdaad, dan is Steenwijk dichterbij. Maar die verkoper moet zeker de kans krijgen het op te lossen. Onder garantie. En als dat allemaal niet meer kan - Klein stukkie sturen naar Steenwijk
Marco, we zijn het weer eens eens...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 nov 2004 22:35 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Raar verhaal, good luck
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
22 nov 2004 22:57 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
22 nov 2004 23:10 |
|
|
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
mmm,
Met zo'n opmerking maakt Wams geen goede beurt op het forum Aan de foto te zien komt ie daar immers vandaan. Hij lijkt verdacht veel op onderstaande wagen, maar neem aan dat die het niet is
Paskal
|
22 nov 2004 23:46 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Foto avatar + eindhoven = Wams inderdaad...
Echter, de 2.7 staat niet meer op de site volgens mij, maar vind het wel een rare opmerking als ie inderdaad van Wams kwam... Maverick?
|
22 nov 2004 23:58 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Eerst benzine lek checken (maak even je sigaret uit )
De leidingen komen achter uit de tank aan de onderkant van de auto (zo'n beetje tussen de voorwielen). Daar zit een afdekplaat onder de auto.
Van de tank lopen de leidingen naar de benzinepomp (zit boven de afdekplaat) en daarvandaan de auto in, door de tunnel en komt onder de achterbank in de motorruimte uit.
Dan oliepeil maar eens meten.
Motor warm laten draaien en dan peilen terwijl de motor stationair draait. Auto moet op een vlakke ondergrond staan (dus niet op een hellinkje oid)
Eventueel overtollige olie aftappen dmv de aftap plug onder op de olietank (in het rechter achterspatbord)
Plug er niet helemaal uitdraaien anders plonst het er met grote hoeveelheden uit.
Is het oliepeil wel goed, dan heb je ergens een lekkage. Hoeft niet meteen paniek te betekenen. Kijk even of je de lekkage kan traceren.
Natuurlijk wel erg vervelend als je je auto net hebt opgehaald en inderdaad een slordige "move" van Wams...
Rook is waarschijnlijk omdat de olie die er uit gespuugd wordt terug de motor wordt in geblazen via de ontluchting op het inlaat systeem (dan rookt 'ie uit de uitlaat) of anders omdat het ergens anders uit lekt en op de uitlaat/warmtewisselaars terecht komt.
Als het je het oliepeil weer op niveau hebt kan 'ie dus nog wel even blijven roken (duurt even voordat alle olie op het uitlaatsysteem is opgebrand).
Stoom van de olie koeler, zoals Pascal suggereert lijkt me niet erg voor de hand liggend. De olie koeler zit rechts achter op het blok (zeg maar onder de achterruit). Niet een plek waar je grote hoeveelheden water te kan verwachten...
Succes!
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 nov 2004 5:04 |
|
|
Maverick
911 1988
|
rook
Hallo,
Ja Jongens, ik heb inderdaad de porsche bij Wms Gekocht,
MAAR OP EIGEN RISICO EN ZONDER GARANTIE !!!!
was mijn eigen keuze.
Geen verkeerd woord Over Dhr Wams. Hij heeft mij heel netjes behandelt en doet ook zijn best!
Ik vroeg me alleen maar af of jullie mischien een oplossing wisten.
Aangezien wams mij vertelde dat het olie peil te hoog stond, leek mij dit een logische verklaring voor die rook, maar ik wilde het even checken, tenslotte weten jullie er het nodige vanaf?!
Conclusie:
Het olie peil is echt te hoog. Daar moet ik wat aan doen.
De olie lekt op mijn uitlaat. Dat veroorzaakt zeker rook.
Die benzine lucht kan een samenloop van omstandigheden zijn natuurlijk.
Iemand gaf al aan (ontluchting)
Als ik de motor laat draaien lekt hij nergens benzine.
Aangezien olie en benzine ongeveer een gelijk beeld op een natte straat geven, ging ik er in combinatie met de benzine lucht vanuit dat het benzine was.
Ik ga bellen hoe ik het beste de olie kan aftappen.
Dus jongens denk eraan: Geen verkeerd woord over WAMS!
Oké
Groeten
_________________________________________ No Guts No Glory
|
23 nov 2004 20:20 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: rook
Vooruit dan maar, maar blijf erbij dat het "slordig" is
Jeroen geeft je een pracht van een oplossing hoe je de olie moet aftappen, dat moet werken, maar kijk wel uit
|
23 nov 2004 20:42 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Geen verkeerd woord over Wams... Blijft natuurlijk wel een stunt als je al ZO LANG aan 911jes sleutelt en dan nog kans ziet om er te veel olie in te gieten...
En je conclusie? Heb je dat echt gemeten (dus oliepeil gecheckt) of klinkt het alleen leuk als je het hier terug leest...
Het verschil tussen olie en benzine op de straat moet je toch wel kunnen zien? Anders misschien toch de test met de sigaret nog maar even doen?
Lees nog eens goed a.u.b. d'r heeft niemand iets gezegd over ontluchting in combinatie met het lekken van benzine.
Maar volgens mij heb je überhaubt niet gelezen...
Geeft niet, maar vraag dan ook niks
Jammer, verspilde moeite
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 nov 2004 21:13 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: rook
Zoohoo, dat is nog eens lef. Beetje zoals zonder condoom naar de h**ren gaan...
Dan heb je hem toch wel vooraf laten keuren? Of in ieder geval een lange proefrit gemaakt? Als je niet zeker weet wat je moet doen en hoe je dat moet doen, rij die 56 km naar Steenwijk en laat Erwin er naar kijken. Nu is het allemaal nog geld dat bij 'de aankoop' hoort, straks is het anders. Gifbeker tot de bodem leegdrinken heet dat.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 nov 2004 21:32 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
| | | | Jeroen914 schreef: Geen verkeerd woord over Wams... Blijft natuurlijk wel een stunt als je al ZO LANG aan 911jes sleutelt en dan nog kans ziet om er te veel olie in te gieten... En je conclusie? Heb je dat echt gemeten (dus oliepeil gecheckt) of klinkt het alleen leuk als je het hier terug leest... Het verschil tussen olie en benzine op de straat moet je toch wel kunnen zien? Anders misschien toch de test met de sigaret nog maar even doen? Lees nog eens goed a.u.b. d'r heeft niemand iets gezegd over ontluchting in combinatie met het lekken van benzine. Maar volgens mij heb je überhaubt niet gelezen... Geeft niet, maar vraag dan ook niks Jammer, verspilde moeite | | | | |
eikel
maar je zegt precies wat ik dacht... echter paSCal leest mee, dus geen domme opmerkingen maken (geintje )
@ maverick: hoe je het ook went of keert, dit is een slechte beurt voor de firma wams
_________________________________________ Got coffee?
|
23 nov 2004 21:35 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
domme opmerkingen? Ik?
Nooooooooit
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 nov 2004 22:02 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
nee maar ik wel, sta boven aan de officieuse lijst
_________________________________________ Got coffee?
|
23 nov 2004 22:11 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Tips voor Wams
Tip 1 voor Wams:
Zo zie je maar wat het effect kan zijn als je als gerenommeerd bedrijf een auto verkoopt waar je niet geheel achter kan/wil staan:
er wordt toch maar weer mooi over je gel**d....ondanks dat je het vooraf netjes en helder hebt gemeld.
Ik ken ook iemand die zn naam hoog wil houden en enkele kanalen heeft om zaken af te stoten waarbij hij zeker weet dat zn naam er nooit aan kan komen te hangen. Erg verstandig.
Tip 2 voor Wams:
Neem altijd wel even de moeite om het oliepeil goed te zetten
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
24 nov 2004 12:06 |
|
|
Maverick
911 1988
|
Jammer
Ik vindt het jammer dat het antwoord de vraag een beetje voorbij schiet.
Misschien had ik beter de plaatsnaam van de betreffende verkoper niet kunnen noemen.
Maar ja dat wist ik ook niet van te voren.
Ik vindt het jammer.
Ik heb gewoon een vraag gesteld in de eerste instantie.
Ik ben op de hoogte van de risicos die een koop zonder garantie of welke voorwaarden dan ook met zich mee brengen.
Ik heb daar tenslotte zelf voor gekozen.
Nogmaals ik ben zeer tevreden met mijn Porsche en ik ben zeer tevreden over Wams
Ook al heeft hij (of zijn medewerker) de olie niet juist op peil gebracht.
Maakt niet uit ik red me er wel mee,
Bedankt voor de reakties!
_________________________________________ No Guts No Glory
|
24 nov 2004 15:33 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Suc6 met je aankoop en veel plezier er mee Kom je ook de 19e?
André 3.0 uit 1975
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
24 nov 2004 17:04 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Het is in ieder geval een forum met veel oprechte betrokkenheid; waar vind je dat nog tegenwoordig.
Het "jammere" herken ik eigenlijk nergens in de reakties; blijf op het forum; roep als je wat vindt en vraag als je wat wil weten !
Life is great with a Porsche
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
24 nov 2004 17:10 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Volgens mij moeten er toch een paar mensen eens ernstig leren lezen...
Er is een verschil tussen wat geshreven staat en wat je WILT lezen
Dus... lees nog eens terug. Dan zie je dat de kritiek op Wams reuze mee valt
Dikkelul3bier!
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
24 nov 2004 18:54 |
|
|
John
Cayenne
|
ik zie duidelijk 2 vingers
Makkelijk in het buitenland, in de kroeg.
Net als Ali in de frietzaak:
"8 met" zegt de patatboer "ik Kees"
|
24 nov 2004 19:37 |
|
|