| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=23668 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Heinz [ 28 jun 2009 11:22 ] |
Berichttitel: | 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ? |
Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een 911 T of E Targa. Nu heb ik een 911T 2.4 gevonden. US import, bouwjaar 1973. Via PON de opties behorende bij de auto opgevraagd en ook laten uitzoeken wat het orginele bloknummer was. Helaas geen matching nummers, maar als het een 2.4T blok is vind ik het minder van belang. Echter nu heb ik een motor nummer van 6 cijfers 627321, Als ik in Morgan kijk dan zie ik nummers van 7 cijfers. En de nummers die starten met 627 zijn 2,7 blokken uit 1977. Zover de inleiding, nu de vraag: Kan ik aan het uiterlijk van de motor zien of het een 2.4 of een 2.7 is? Zo ja waar moet ik op letten? Alvast bedankt voor de reacties! |
Auteur: | patrick911 [ 28 jun 2009 15:54 ] |
Berichttitel: | Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ? |
Beste Heinz, weet je zeker dat het "627" is? De "2" staat voor de "E" versie voor mj 72/73, dat had voor een "T" een "1" of een "5" horen te zijn. De "7" zou inderdaad 1977 betekenen, en in dat geval is 't 2e cijfer "2" een "911S" (US versie), wat logisch zou zijn als het chassis inderdaad een US import is. Vreemder is het echter dat je een digit mist. Ik zou verder (buiten de boring) niet weten waaraan je de motor zo zou kunnen herkennen. Wat voor type engine-fan (5 of 11 bladen) heb je? Er staat me namelijk iets bij dat die bij de 2.7 rond 77/78 veranderd werd. Er gaat vast wel iemand reageren die het wel weet. Succes! |
Auteur: | KEV-911 [ 28 jun 2009 18:07 ] |
Berichttitel: | Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ? |
een 77 blok heeft een auxiliary airvalve op de k-jet zitten die niet op een 2.4 is geplaatst. De 2.4 had naast de handrem 2 hendels waarvan 1 om het toerental te verhogen. Een ander iets zou de uitlaat kunnen zijn die totaal verschillend is met de 2.4 in originele staat. 2.4 einddemper had 2 inlaten de 2.7 1. Een 5 blad of 11 blad geeft niet direct een antwoord aangezien veel 2.7 deze hadden of kunnen hebben (upgrade) bij de k-jet kun je het ook zien aan de buizen waar de injectoren zijn geplaatst. Deze waren veel smallen en koperkleurig als ik mij niet vergis. Een 2.4 T kan ook een MFI hebben als injectiesysteem en dan heb je ofwel en 2.4 of een 2.7 carrera blok. |
Auteur: | Heinz [ 28 jun 2009 18:32 ] |
Berichttitel: | Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ? |
@ KEV Dank je voor je reactie. Hoe ziet die auxilary airvalve eruit? Ik neem aan dat de buizen bij de 2.4 smaller waren dan bij de 2.7. Ik probeer binnekort een paar foto's te maken. |
Auteur: | Wimpie77 [ 29 jun 2009 13:49 ] |
Berichttitel: | Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ? |
En Patrick ook bedankt! Ben benieuwd naar de foto's! |
Auteur: | Heinz [ 29 jun 2009 14:06 ] |
Berichttitel: | Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ? |
Excuus Patrick, inderdaad ook bedankt voor je reactie...net als jij wimpie |
Auteur: | bully [ 29 jun 2009 14:11 ] |
Berichttitel: | Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ? |
he heinz welkom..leuk weer een oud targaatje erbij..foto's...... |
Auteur: | Wimpie77 [ 29 jun 2009 14:18 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ? | |||||||||
Ik ben er altijd snel bij ondanks mijn ene cel door mijn CenterParcs uitspattingen, maar daar kom je vanzelf wel achter als je langer op dit forum zit... Ga aankomend weekend weer naar CENTER PARCS!!! YES!!!! |
Auteur: | 924carreragt [ 05 jul 2009 17:42 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ? | |||||||||
Jullie zoeken het veel te ver. Je moet op zoek gaan naar het TYPE motor, deze nummer staat op het platte vlak aan de voet van de "koelventilatorsteun"; niet ver van de motornummer. Typenummer zal in dit geval 911/.. zijn. Bijvoorbeeld 911/51 is een 2.4 T US versie, 911/92 een 2.7 liter 150pk motor. Greetz |
Auteur: | Heinz [ 07 jul 2009 13:11 ] |
Berichttitel: | Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ? |
Ik heb net weer gesproken met huidige eigenaar. Bloknummer is 6273215, Laatste cijfer is was niet doorgekomen. Het lijkt dus te gaan om een 2.7 blok uit 77 van een E of S. Is er iemand die ervaringen heeft met dit type blok? Mijn eerste gevoel is nu om door te zoeken naar een auto met een bijpassend blok, hoeft niet matching te zijn vanaf fabriek, maar wel behorende bij het type auto. Als ik weer een auto op de korrel heb kom ik er weer op terug. |
Auteur: | KEV-911 [ 07 jul 2009 19:22 ] |
Berichttitel: | Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ? |
in 77 bestond er geen S meer en zeker geen E, dit type is het laatst verschenen op de 2.4 |
Auteur: | Targa 1977 [ 07 jul 2009 21:38 ] |
Berichttitel: | Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ? |
In 1977 had je in de USA nog een 911S uitvoering. Mijn 1977 targa 911S (US uitvoering) heeft nog de orginele motor en loopt als een zonnetje. Echter uit de berichten op dit forum maak ik op dat deze motor relatief zwak is. |
Auteur: | GhostRider [ 08 jul 2009 0:56 ] |
Berichttitel: | Re: 2.4 T of toch een 2.7 - hoe herken ik ze ? |
Hier nog iemand met een '77er 911S US Targa... Mijn blok is herbouwd op een ander onderblok, dus helaas officieel niet matching numbers, maar wel voorzien van facturen en oude en nieuwe motornummer vastgelegd. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |