| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
De eerste DIY voor intermix probleem van de 996...? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=23861 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Justin [ 15 jul 2009 18:42 ] |
Berichttitel: | De eerste DIY voor intermix probleem van de 996...? |
Las met verbazing een lid van het Rennlist forum die een crack in zijn headers(dit is het oliemixprobleem toch?) thuis heeft weten te repareren voor 2000 Dollar(+-1500 Euro)! Het bekende probleem van de 996 motoren tot +-2001(jaja daarna ook en zelfs nog 997 motoren met krukas in de aparte lagerkast). http://forums.rennlist.com/rennforums/996-forum/512438-back-on-the-road-again-intermix-is-fixed.html Alhoewel dit nu nog algemene info is, heeft de topicstarter belooft een uitgebreidere uitleg te gaan posten over zijn proces om tot de oplossing te komen. Ben dan ook zeer benieuwd als er een Nederlandse variant van de DIY eruit komt te zien. Lijkt mij in ieder geval zeer bijzonder als dit probleem hier ook door de betere doe-het-zelver voor +-2000 Euro's gefixed kan worden of +- 4k bij de Specialist. Ben benieuwd...(en idd Porsche had allang zelf het initiatief moeten nemen op dit gebied, mja de extra verdiensten van de motoren die extra verkocht worden zullen meer zijn dan de kosten door imagoverlies ofzo..) Techniekers, what's your opinion? Zou het een goede duurzame oplossing kunnen zijn of is het uitstel van een probleem? Pakt dit het hoofdprobleem aan? |
Auteur: | wolf [ 15 jul 2009 18:56 ] |
Berichttitel: | Re: De eerste DIY voor scheuren in cilinderkoppen van de 996...? |
zal wel ims zijn. andere problemen zijn cracked cylinder en rms. |
Auteur: | Justin [ 15 jul 2009 19:02 ] |
Berichttitel: | Re: De eerste DIY voor intermix probleem van de 996...? |
lees het even na en kom er nu ook even niet uit. Als ik het goed begrijp/lees betreft het haarscheurtjes in de cilinderkoppen toch? het resultaat lijkt mij in ieder geval een mix van olie en water, een bekend probleem bij de 996, right? echter de goede vertaling/goed begrip van de specifieke oorzaak snap ik nu ook even niet meer... gerelateerde andere topics gestart door dit forum lid: http://ad.doubleclick.net/adi/rennlist/forums;category=Water_Cooled_Technical_Discussion_Areas__996_Forum;tile=1;dcopt=ist;sz=728x90;ord='%20+%20ord%20+%20'? http://forums.rennlist.com/rennforums/996-forum/505531-engine-back-in-the-car-but-wont-start.html http://forums.rennlist.com/rennforums/996-forum/508893-qustion-on-camshaft-allocation-tool-9612-a.html http://forums.rennlist.com/rennforums/996-forum/506271-cracked-head-fixed-new-problem.html http://forums.rennlist.com/rennforums/996-forum/503666-its-back-now-the-fun-begins.html http://forums.rennlist.com/rennforums/996-forum/503269-intermix-cracked-head-repair.html http://forums.rennlist.com/rennforums/996-forum/486725-help-on-removing-ac-compressor.html http://forums.rennlist.com/rennforums/996-forum/497527-intermix-problem-found-the-crack.html --> deze laatste url staan foto's van de crack. het betreft als ik het goed begrijp inderdaad een scheur aan de bovenkant van de cilinders, onder het kleppendeksel(neem aan dat je ook kleppendeksels hebt op 996), Deze ruimte is gevuld met olie, maar achter de scheur zit water voor de koeling van de cilinders(toch?). foto'tje: |
Auteur: | Jeroen914 [ 15 jul 2009 19:22 ] |
Berichttitel: | Re: De eerste DIY voor intermix probleem van de 996...? |
wat ik uit het draadje begrijp: hij heeft zelf de motor uitgebouwd en de koppen eraf gehaald deze opgestuurd ter reparatie en de boel weer terug ingebouwd een cilinderkop repareren is echt niet iets wat je zelf kan doen met huis-tuin-en-keuken gereedschap dus zo DIY is het niet... |
Auteur: | Justin [ 15 jul 2009 19:38 ] |
Berichttitel: | Re: De eerste DIY voor intermix probleem van de 996...? |
Mijn interpretatie hier is dat jet het probleem grotendeels zelf te lijf kunt gaan(demontage etc. bedoel ik daarmee) en dat er niet direct een engine switch meer hoeft te gebeuren. Wat nu de algemene oplossing lijkt voor dit probleem, wat nogal wat kosten met zich mee brengt. ** Lijkt mij trouwens, als de haarscheurtjes worden opgelost, het enkel uitstel van executie is. Wanneer de legering waarvan de kop/ is gemaakt niet veranderd wordt(versterkt of juist flexibel i don't know) kunnen haarscheurtjes namelijk weer op andere plaatsen ontstaan. Echter als dit weer net zo lang duurt als tot het moment dat er voor de eerste keer haarscheurtjes ontstonden... hmm |
Auteur: | Justin [ 17 jul 2009 10:05 ] |
Berichttitel: | Re: De eerste DIY voor intermix probleem van de 996...? |
Jammer, Ik wacht graag op de dag dat er relatief goedkopere oplossingen worden geboden voor de problemen voor het 996 blok die er met simpel demonteren en monteren in kunnen worden gezet. gast: Scheurtje in de cilinderwand is veel moeilijker te repareren wegens de locatie van de scheur, toch?(jij weet het wel met al die scootercilinders toch ) Onmogelijk om de perfect ronde vorm van de binnenkant van de cilinder te behouden en de zwakke plek te laten verdwijnen met een mogelijke reparatie, toch? |
Auteur: | Jeroen914 [ 17 jul 2009 13:48 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: De eerste DIY voor intermix probleem van de 996...? | |||||||||
I wouldn't hold my breath (niet wat reparaties betreft in ieder geval) Er is wel een 'bolt on' modificatie leverbaar voor de IMS lagers (type vanaf 2001) En een diepere carterpan/deksel, zoals op de X51 motoren, maar dan ook met een langere aanzuigbuis (dat heeft de originele X51 niet ) |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |