Auteur |
Bericht |
herheij
Porsche 911 3.2 SC Carrera (1986) en BMW 528i (2003)
|
probleem carrera 3.2 is verholpen
hallo, daar ben ik weer
Resume, het probleem is dat tijdens het rijden de motor stil valt. Het probleem is nog niet verholpen, door het DME relais te vervangen, ik heb er nog een probleem bij gekregen. namelijk het volgende de motor gestart uit de garage gereden, en de motor gestopt. Vervolgens wederom gestart, motor sloeg aan en liep onregelmatig en sloeg af, daarna niet meer aan de praat kunnen krijgen. Ik baal enorm, een mooie dag ben ik niet verder gekomen dan mij oprit. Wie heeft een idee?
Herman
Laatst bijgewerkt door herheij op 09 aug 2010 18:42, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 apr 2010 18:37 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Re: probleem carrera 3.2 nog niet verholpen
Morgen iets verder !! Nee ff serieus , heb je al geprobeerd om zekering nr 6 (vanaf stuurkant) uit te halen en terug in te steken ? ivm slecht contact , heb ik al een paar keer aan de hand gehad , gr Diablo
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
10 apr 2010 19:01 |
|
|
herheij
|
He hallo, zekering nr. 6 voor de zekerheid vervangen, en een nieuwe accu geplaatst. Maar als ik de motor wil starten gaan de controle lampjes in het dashboard niet branden? Wat kan hier de oorzaak van zijn. Gaarne hulp van jullie, want ik weet het niet meer. Herman
|
12 apr 2010 18:03 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Contactslot niet helemaal jofel meer?
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
12 apr 2010 18:04 |
|
|
herheij
|
Zaterdag gestart niets aan de hand, tweede keer gestart motor stotterde en sloeg af, daarna niet meer kunnen starten. Maar als ik de sleutel doordraai wil de motor gewoon gaan starten maar slaat niet aan. Kan het iets met de startonderbreker zijn ik heb een alarmsysteem van Gemini, deze is achteraf ingebouwd. herman
|
12 apr 2010 18:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Alarm systeem kan allerlei doem-scenario's tot gevolg hebben - dus dat zou je kunnen proberen te elimineren .. Als je het alarm niet nodig hebt voor je verzekering zou ik zeggen: er uit met die bende Het is moeilijk, zo niet onmogelijk om vanaf 'n keyboard 'n diagnose te stellen t.a.v. jouw probleem .. Heb je nog meer zaken die je opvallen ..bij het niet willen starten
|
12 apr 2010 18:48 |
|
|
richard911sc
|
hallo, probeer eens de benzinepomp rechtstreeks aan te sluiten! heb een soort gelijk probleem gehad. succes richard911sc
|
12 apr 2010 19:00 |
|
|
miloman
|
check het relais van de pomp eens (in een SC in de zekeringenkast in het vooronder). Bij mij maakte 'ie geen goed contact, en had dezelfde symptomen. Even er uithalen, en de pootjes een beetje uit elkaar doen met een mesje of zo (is een contactpin, die in 4 delen is verdeeld), terugstoppen en gaan! Heb zelf een tijd staan pielen toen, en de wegenwacht kwam er toe per ongeluk achter toe hij tegen het relais had getikt....
|
12 apr 2010 19:06 |
|
|
herheij
|
Alleen dat er geen controlelampjes branden als ik hem op contact zet, draai ik de sleutel verder dan gaat de startmotor/motor gewoon aan de gang maar de motor start niet, geen brandstof misschien?
|
12 apr 2010 20:15 |
|
|
herheij
|
Is dat het relais die op de derde plek zit, die heb ik niet en nou?
|
12 apr 2010 20:24 |
|
|
supercarrera
Sweatmaker
|
Heeft een 3.2 wel die 2 kleine ronde (meestal een rode en een zwarte) relais? Daar heeft ie toch een DME relais voor?
Hoor je je brandstofpomp wel lopen? Worden de bougies nat? Draai er eens een uit.
En een aftermarketalarm heeft ook mijn SC destijds de das omgedaan. Eruit met die zooi.
Zoek systematisch en je vindt het probleem zeker. Bel ook eens met Peter van Dillen van Porsche parts in Roggel. Die is heel erg thuis in Porsches in het algemeen maar zeker ook in de elektrische kant ervan.
SC
|
12 apr 2010 21:16 |
|
|
herheij
|
Hoi, inderdaad er zit een DME (nieuwe) relais in, en ik hoor de brandstofpomp niet lopen/pompen.
En ik wil het alarm/startonderbreker laten verwijderen.
Ik bel morgen dat ze de porsche kunnen ophalen, want ik weet het ook niet meer
|
12 apr 2010 21:35 |
|
|
Stimpy911
911 SC '82Amsterdam
|
Ook ik heb dezelfde problemen gehad. Ik hoorde de benzinepomp niet meer lopen nadat hij haperend starte en afsloeg. Pomp relaitje vervangen en gaan met die
|
12 apr 2010 21:43 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Nou mijne heeft ook een rode voor benzinepomp !! (+DME Relais) Je kan we proberen op zekering nr 6 (zonder zekering erop) rechtstreeks stroom op te zetten , doet pomp het nog niet , is pomp naar de philistijnen !! doet die het dan wel , relais naar de knoppen of stekker !!
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
12 apr 2010 21:44 |
|
|
herheij
|
Rechtstreeks voeding gezet op nr.6 en de brandstofpomp draait, en er zit een nieuwe DME in. Maar hoe kan het dat ik geen waarschuwingslampjes meer heb branden als ik hem op contact zet?
|
12 apr 2010 21:56 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Ik denk dat er iets met uw DME scheelt (ook al is die nieuw) !! Controleer onder uw stoel eens of alle kabeltjes wel degelijk contact maken !
|
12 apr 2010 22:05 |
|
|
miloman
|
Gewoon al die relais even zo behandelen, zoveel zijn het er niet, toch? Maar als er helemaal geen lampjes branden bij het contact aanzetten is er wel wat meer aan de hand lijkt me.... Misschien toch maar eens het alarm afkoppelen, in ieder geval voor wat betreft het uitschakelen van de bezinepomp (bij mij onderbreekt het alarm ook de stroom naar de pomp bij/na een alarm).
|
12 apr 2010 22:14 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
|
12 apr 2010 22:18 |
|
|
herheij
|
Oude DME geplaatst en bedrading gecontroleerd,maakt geen verschil en punt 30 met 87b verbonden en brandstofpomp ging draaien, ik hoop niet dat het de DME controle eenheid is. Ik kan het nog steeds niet plaatsen waarom mij waarschuwingslampjes niet branden. Ik heb wel links achterin in het motorcompartiment een verbranden zekering vervangen,maar helaas ook niet. ik zat nl te denken aan de ignition coil?? NOG ideeen, iemand. Voor vandaag hou ik voor gezien, morgen nieuwe kansen. Weltrusten
|
12 apr 2010 22:36 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
ik heb zelf ook een 3,2 gehad die bij het starten prima loopte maar na geruime tijd viel dan de motor uit, en die kreeg ik dan niet meer gestart. Na ongeveer 15 minuten kon ik de auto weer starten en begon het liedje weer van voren aan. Ik heb toen ook echt van alles vervangen zonder resultaat (resultaat was bijna nieuwe motor door vele vernieuwingen ) Achteraf bleken het ( volgens mij !) 6 hitte/warmtevoelers te zijn van ongeveer 25 euro per stuk. Daarna liep de auto weer als een zonnetje. Hopelijk heb je hier wat aan want veel specifieker kan ik niet worden omdat alle rekeningen/ spec mee zijn gegaan bij de verkoop van de 3,2
_________________________________________ Nie janken.
|
13 apr 2010 21:07 |
|
|
herheij
|
Bedankt voor de info, ik zal het meegeven aan de garage, de 3.2 wordt deze week opgehaald met een trailer. Ik hoop dat ze het snel gefikst hebben. Jullie zullen het horen wat de oorzaak is geweest. Herman
|
14 apr 2010 11:06 |
|
|
bully
|
En wat was het nou?...........
|
31 jul 2010 21:05 |
|
|
herheij
|
Enkel en alleen de startonderbreker, deze verwijdert en geen problemen meer gehad
|
01 aug 2010 22:18 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
01 aug 2010 22:39 |
|
|