| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Nadieselen 930 Turbo. http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=24891 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | 1970patrick [ 08 okt 2009 20:52 ] |
Berichttitel: | Nadieselen 930 Turbo. |
Ik heb een 930 Turbo van 1988, en die dieselt steeds na wanneer ik het contact uitzet. Buiten het feit dat het irritant is, is het ook nog eens erg slecht voor de motor. Is dit een meer voorkomend probleem, of is er iemand die weet waar het aan kan liggen. |
Auteur: | WillemB [ 08 okt 2009 22:24 ] |
Berichttitel: | Re: Nadieselen 930 Turbo. |
Vaak is de oorzaak koolaanslag die nagloeit in de cylinderkop, restje benzine/lucht erbij en je hebt nadieselen |
Auteur: | Marcel B. [ 08 okt 2009 22:40 ] |
Berichttitel: | Re: Nadieselen 930 Turbo. |
Dit hebben alle 930's. Reden weet ik zo gauw niet meer, maar niets om je zorgen over te maken |
Auteur: | Jaco [ 08 okt 2009 22:56 ] |
Berichttitel: | Re: Nadieselen 930 Turbo. |
Klopt, had de mn ex 930 ook. Vond het toen ook niet kunnen, maarja. 965ers hebben het weer niet...... |
Auteur: | Felbie [ 14 okt 2009 19:34 ] |
Berichttitel: | Re: Nadieselen 930 Turbo. |
Ik ben geen techneut maar wat ze ons (wijs - of wijzer?) hebben gemaakt is dat het ''nadieselen" van enkele seconden nodig is om de laatste benzine uit het systeem te krijgen. Als die ergens(waar?) zou blijven hangen zou je bij de volgende start beginnen met een (deels) verzopen motor/turbo ... Wat ik wel zeker weet: hij start en loopt altijd prima, het 'nadieselen' is er altijd en kost altijd evenveel tijd en ik vind het wel stoer en niet irritant ... |
Auteur: | 924carreragt [ 18 okt 2009 17:20 ] |
Berichttitel: | Re: Nadieselen 930 Turbo. |
Hoi, Vraag is wat je bedoelt met nadieselen. Denk eerder dat je moet kijken naar het soort benzine dat je erin gooit. Ik heb begrepen dat 98 octaan in Nederland moeilijk of niet meer te krijgen is, loodvervanger kan dit ook verhelpen. Uit de praktijk: klant rijdt met een Carrera 3.0, problemen met het vermogen en lopen vd motor. Reed op super 95, overgeschakeld op super 98 en loodvervanger, probleem opgelost. Anders je motor wat langer laten nalopen na het rijden en dan uitschakelen. 965 bestaat niet, het is 964 turbo... |
Auteur: | tim1989 [ 21 okt 2009 12:36 ] |
Berichttitel: | Re: Nadieselen 930 Turbo. |
Klopt. Veel mensen halen loodvervanger en octaanverhoger door elkaar. Loodvervanger is zoizo beter voor je motor en leidingen als je er wat van toevoegt, Of heb ik dat verkeerd begrepen? mensen die geen 98 in de buurt kunnen tanken, kunnen toch gewoon hun octaangehalte verhogen tot de gewenste hoogte? Tim |
Auteur: | Erwin [ 21 okt 2009 16:19 ] |
Berichttitel: | Re: Nadieselen 930 Turbo. |
Vreemd dat bijna iedereen serieus ingaat op nadieselen bij een 930. Een 3.3 turbo heeft een vertragingsrelais achterin de motorruimte zitten waardoor bij het uitzetten van de motor wel de benzinepompen uitgeschakeld worden en een paar seconden later de ontsteking. Hierdoor slaat de motor anders af dan bij een niet Turbo 911. Dit is bedoeld om de rest benzine te verbranden tijdens het afzetten. Het is dus geen nadieselen en ook niet slecht voor de motor. Erwin. |
Auteur: | 924carreragt [ 21 okt 2009 16:31 ] |
Berichttitel: | Re: Nadieselen 930 Turbo. |
kijk, weer wat geleerd... dank u meester Erwin |
Auteur: | Mauk [ 21 okt 2009 17:36 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Nadieselen 930 Turbo. | |||||||||
Er zijn hier wel meer gasten die hun troetelauto een ander naampje geven Zo noemt een ander hem: RUF Dimitri-Turbo mag de 964 3.6 echter zo naar Zwijndrecht sturen en op de oprit bij mij zetten, als die dit probleem niet heeft........ Mauk |
Auteur: | Jaco [ 22 okt 2009 17:42 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Nadieselen 930 Turbo. | |||||||||
Zelfs met dit probleem mag hij hem bij neerzetten hoor..... Denk alleen dat Dimitri het niet over een 964 turbo (965 dus 924carreragt ) heeft maar over een 3.6 C2 of C4...... |
Auteur: | Mauk [ 22 okt 2009 18:09 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Nadieselen 930 Turbo. | |||||||||
Oh, dan mag hij hem houden van mij Mauk |
Auteur: | 924carreragt [ 22 okt 2009 19:09 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: Nadieselen 930 Turbo. | ||||||||||||||||||
|
Auteur: | Jaco [ 22 okt 2009 19:33 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Nadieselen 930 Turbo. | |||||||||
|
Auteur: | 924carreragt [ 22 okt 2009 19:44 ] |
Berichttitel: | Re: Nadieselen 930 Turbo. |
"La vraie, seule et unique, 965 fut un projet sans lendemain, une sorte de petite 959 qui n'a jamais vu le jour." vertaald: de enige en unieke 965 was een project zonder toekomst, een soort van kleine 959 die nooit het daglicht heeft gezien. |
Auteur: | Jaco [ 22 okt 2009 19:52 ] |
Berichttitel: | Re: Nadieselen 930 Turbo. |
Zie je wel, wist wel dat ik een zeldzame P heb.. Geintje, loopt hier ergens nog zo'n discussie van 964 turbo en 965 vandaar de reacties. |
Auteur: | Danny [ 22 okt 2009 20:17 ] |
Berichttitel: | Re: Nadieselen 930 Turbo. |
als de 964 turbo geen 965 heet ,waarom beginnen de specifieke turbo onderdelen van de turbo dan met 965? |
Auteur: | 924carreragt [ 22 okt 2009 20:30 ] |
Berichttitel: | Re: Nadieselen 930 Turbo. |
De 964 turbo gebruikte ontwikkelde onderdelen van die 965. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |