Auteur |
Bericht |
Andre911
|
Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
Na een week of zes buiten stilstaan zonder accu (veel regen geweest) na starten eerst goed stationair lopen opeens af en toe een knal uit de uitlaat. Na ff lopen ging het steeds beter maat toch af en toe een knal bij vooral stationair lopen.
Ik vermoed een slechte verbranding (of géén) en dus ontbranding in de dempers. Misschien vocht in het hoogspanningcircuit?
Heeft iemand een bevestiging of een ander idee?
|
14 nov 2009 21:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
Ron95 of 98? Ik had het laatst na een keertje goed hard doorrijden op ron 95. Daarna RON98 erin, probleem over.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 nov 2009 21:38 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
6 weken stilstaan Sjonde 't Lijkt mij ook een onstekingsprobleem als ik je verhaal zo lees. Eventueel kan je nog even je riempje van de ontsteking nog controleren, kijk even of beide rotors nog draaien. Heeft de auto ook daadwerkelijk 6 weken in de regen buiten gestaan of stond ie nog wel onder een afdak oid
|
14 nov 2009 21:54 |
|
|
Andre911
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
Idd zes weken in de regen zonder afdak. Nu wel in de garage Ontsteking heeft +/- 10dkm geleden een nieuwe snaar gekregen (ruil distr.) zou dus goed moeten zijn. Ik ga iig alles goed chechen en een grote beurt uitvoeren.
|
14 nov 2009 21:58 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
'k zou idd eerst maar eens even je ontsteking nalopen, met name de verbindingen Succes
|
14 nov 2009 22:40 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
Kan me goed voorstellen dat er aan de ontsteking wordt gedacht, maar zou zeker niet de mengselvorming uitsluiten
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
15 nov 2009 1:06 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
@Paul: bedoel je dat er een injector lekt of te lang blijft openstaan
|
15 nov 2009 10:06 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
Bedoel heel ruim gesteld de kwaliteit van een te ruim mengsel, dus inderdaad een wat na druppelend/hangend ventiel ja. Als de 997 net is gestart dan ploft deze ook wat in de (sport)uitlaat, leuk Binnen een minuut stopt de sterkste verrijking en wordt het effect duidelijk minder.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
15 nov 2009 15:05 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
@ Horn; Zou niet aan RON 95 brandstof moeten liggen, de motor van de 964 is immers gemaakt voor RON 95. Zie service-handleiding en binnenkant tankklep. Maar wel fijn dat je door deze toevalsbevinding het probleem hebt op kunnen lossen!
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
15 nov 2009 16:00 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
Kan er ook geen ruk mee te maken hebben hoor. Maar ik was in Duitsland geweest en had, met een volle RON95 tank van Kamp Linfort naar Goch een stuk 250+ gereden. Toen ik de afslag Bilthoven nam, plofte de uitlaat bij het terugschakelen. En later in het dorp nog en keer. Daar de tank toch bijna leeg was, heb ik hem gevuld met RON98 en sindsdien het probleem niet meer terug gehad. Vandaar mijn opmerking.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 nov 2009 16:25 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
Goed dat je het zelf al aangeeft .
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
15 nov 2009 16:33 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
Sorry, ik blijf wel weer weg in topics die zijdelings iets met techniek te maken hebben. Ik dacht - tegen beter weten in - dat mijn ervaring wellicht zou kunnen helpen
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 nov 2009 16:47 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
Je gelooft niet in toeval
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
15 nov 2009 16:57 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
@ Horn; Kom kom, alle info is toch welkom! Jij bent weer goed met horloges en zo.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
15 nov 2009 17:20 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
harald ouwe scheurneus, jij heb ook altijd mazzel he..ik heb er samen met erwin een heel ander uitlaatgebeuren op moeten laten schroeven om die plofjes te krijgen...ongelooflijk!
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
16 nov 2009 12:57 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
Waarschijnlijk de tussendemper eruit, zoals bij de meeste 964´ers. Waarschijnlijk heb je dit ook bij opschakelen. Weet niet of het kwaad kan, maar klinkt wel lekker
|
18 nov 2009 20:29 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
buitenstaan, veel regen -> vocht -> ontstekingsdelen vochtig -> gevoelige IMS Lager, overslaan. Waarom zoeken jullie het toch zo ver???
_________________________________________ Robbie
RP Carrepair www.rpcarrepair.be voor alle onderhoud aan uw Porsche
|
18 nov 2009 20:33 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
Omdat je het verder moet zoeken dan deze simpele aanname. Een Porsche heeft namelijk geen last van de door jou beschreven problemen als alles in orde is Het is geen .... (merk x)
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 nov 2009 22:14 |
|
|
bully
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
Als ie daar voor gewoon goed liep, kan er niets stuk gaan als ie buiten staat. Dus moet het toch aan het vocht liggen.
|
18 nov 2009 22:16 |
|
|
Andre911
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
De middendemper is er idd uit Me auto staat nu lekker binnen... het weekeinde maar weer ff proberen... Thx voor de reacties.
|
19 nov 2009 10:11 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
Juist De ervaring van andere 964 rijders zoals Ruud is onbetaalbaar
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
19 nov 2009 10:13 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
..... zou ik het (ook) ergens anders zoeken aangezien zeker niet alle 964's "zonder middendemper" in het algemeen dit gedrag vertonen en dit specifieke exemplaar eerder blijkbaar ook niet .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
19 nov 2009 10:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
Tja, van stil staan zal er idd niet zomaar iets kapot gaan. Maar hij heeft het pas ontdekt toen hij (nadat de auto een tijd had buiten gestaan) weer ging rijden. Bij dat 'weer gaan rijden' kan er natuurlijk iets kapot gegaan zijn. Als voorbeeld: mijn verwarming deed het prima toen ik met mijn auto gereden had en hem wegzette. Toen ik de keer erna ging rijden blies de verwarming vanaf het begin warme lucht bij de voeten van de bijrijder. Ook als de verwarming op 18 graden en airco stond. Daar tussendoor niets gedaan, behalve de druppellader erop gehad. Defect wordt overigens vandaag gerepareerd bij Renntech.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 nov 2009 10:52 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
Heb duidelijk begrepen dat de heren hier zich nogal elitair gedragen...
_________________________________________ Robbie
RP Carrepair www.rpcarrepair.be voor alle onderhoud aan uw Porsche
|
19 nov 2009 19:19 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Re: Knallen in de uitlaat v/e 964 bij stationair.
Hahaha
_________________________________________ Robbie
RP Carrepair www.rpcarrepair.be voor alle onderhoud aan uw Porsche
|
19 nov 2009 19:26 |
|
|