| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=25741 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Laurens Schaap [ 13 dec 2009 22:03 ] |
Berichttitel: | HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! |
Op weg naar Leeuwarden ben ik tot 2 keer toe langs de weg geëindigd. Ik hoop dat jullie me even advies kunnen geven over het probleem. Wat is er gebeurd: Toen ik na 10 minuten rijden (motor redelijk warm) op de snelweg versnelde tot 150 km/u was de druk opeens weg. De auto gaf al een beetje aan dat hij niet harder wilde terwijl ik nog genoeg gas over had. De motor verloor trekkracht en reed steeds langzamer tot ik op een gegeven moment stil langs de weg stond. Na bijna de accu te hebben leeg gestart deed hij niets. De motor sloeg niet aan. Na 10 minuten niets te hebben gedaan nog eens gestart en ging de motor weer lopen. Vervolgens reed de auto weg alsof er niets gebeurd was. Tot ik op een gegeven moment weer 150 reedt en precies hetzelfde gebeurde. Ik stond weer stil. 10 minuten gewacht en als ik 120 bleef rijden was er niets aan de hand. uiteindelijk in Leeuwarden aangekomen waar hij nu staat voor de behandeling. Volgende week haal ik hem op. De afgelopen 2 weken heb ik ook gemerkt dat het starten verreweg van vlotjes ging. Hij start pas na een keer of 10 proberen. Wellicht herkennen jullie wat het probleem is? Een goede kennis van mij dacht dat het de benzinepomp zou kunnen zijn, delen jullie die mening? Groeten, Laurens |
Auteur: | Paul II [ 13 dec 2009 22:27 ] |
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! |
Benzinepomp/-druk lijkt me een goede. |
Auteur: | klefroid [ 13 dec 2009 22:53 ] |
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! |
Probeer eens je benzinedop er los te laten op staan. misschien zuigt ie vacum ??? |
Auteur: | sanderv [ 13 dec 2009 23:02 ] |
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! |
Benzinepomp lijkt mij ook een optie. Benzinedop is ook een leuke, verklaart alleen niet het slechte starten, lijkt mij. Ander idee: It's a long shot, maar ik heb met mijn allereerste auto (fiat 600 '73 = motor achterin..) ook deze verschijnselen meegemaakt. Het bleek uiteindelijk dat mijn carburateur met koud weer bij hogere snelheden gewoonweg bevroor, waardoor ik stil kwam te staan. Na 10 minuten had de hitte van de motor de boel weer ontdooit, en kon ik weer verder, totdat ik weer stilstond etc. Bij lage snelheden gebeurde dit niet. Ik zou dus ook ook een blik werpen op luchtfilter/carburateurs/afstelling, verklaart misschien ook het slechte starten. Zoals altijd zal dit echter wel weer een combinatie zijn van verschillende factoren.. |
Auteur: | bully [ 13 dec 2009 23:05 ] |
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! |
misschien accumulator, ben geen techneut...ff wachten tot mayonaise, niels, hessel of andere luchtkoelerexperts zich melden... |
Auteur: | Renntech [ 13 dec 2009 23:24 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! | |||||||||
Accumulator?? Als je uitzoekt wat dat is en waar die voor dient kom je er ook achter dat dit een beetje een vreemde suggestie is. . |
Auteur: | bully [ 13 dec 2009 23:27 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! | |||||||||
zei al ben geen techneut maar heb dit gelezen over de accumulator
|
Auteur: | Sigrid [ 13 dec 2009 23:56 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! | ||||||||||||||||||
Maar ik neem aan dat jij met je kennis wel een suggestie kan doen/geven. Ik nl niet. |
Auteur: | peterfrans [ 14 dec 2009 0:37 ] |
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! |
Naast de benzinepomp kan je ook denken aan een verstopt benzinefilter. Dat kan onder andere ontstaan door roest uit de tank. |
Auteur: | Hessel [ 14 dec 2009 0:58 ] |
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! |
Qua slecht starten: Hoe start je de auto? Bij koude motor moet je eerst 2 a 3 keer het gaspedaal helemaal indrukken om wat benzine via de jets in de verbrandingskamer te krijgen. Daarna pas starten met handgas aan en (als nodig) wat gas bijgeven. Koud starten zonder bovenstaande is bijna niet mogelijk. (Geen benzine om te ontbranden) Qua uitvallen vandaag: Had je de verwarming aanstaan? D.w.z. de rode hevel tussen de stoelen omhoog waarbij de warme lucht vanuit de warmtewisselaars door de auto gaat naar voren i.p.v naar buiten word geblazen. Als het koud is moet je eigenlijk altijd de verwarming aanzetten, daar dit ook de carburateurs verwarmt. Volgens mij zit er aan de rechterkant in je motorruimte achter de oliefilter een buis die uit de crossmember komt. Volgens mij komt hier warme lucht uit als je de verwarming aanzet. Hiervandaan moet er geloof ik een slang naar de kleine opening op de luchtinlaat van je luchtfilter, zodat de motor een kombinatie van koud en warme lucht aan kan zuigen. Is bij mij niet aangesloten, daar ik niet in de winter rij en mjn auto uit het zonnige Italie origineel kwam.... (Denk dat heel veel klassieke 911's dit niet meer hebben omdat er heel vaak niet mee wordt doorgereden in de winter) Ik denk niet dat het de benzine pomp is. Dit is gewoon een aan/uit apparaat met een bepaalde werkdruk. Als de pomp niet voldoende druk geeft, dan zou de auto op een gegeven moment niet meer kunnen accelereren, maar volgens mij niet uitvallen. Vacuum in de tank is ook niet mogelijk met een oude 911, daar er een open verbinding is met de buitenlucht d.m.v. een expansievaatje onder de paravan. Ik denk dat inderdaad bij deze zeer lage temperaturen de aangezogen lucht te koud is en het benzine mengsel bevriest en hierdoor de carb's. (Meer snelheid is meer aangezogen koude lucht) Als de carb's dan niet verwarmt worden, heb je geen toevoer van het mengsel en valt de motor uit. Een algemene tip: Kijk even of je een originele handleiding van je auto kunt kopen. (Ik weet dat renntech deze heeft) Hier staan heel veel dingen is over hoe je auto werkt en hoe je hem dient te gebruiken. Heeft bij mij al heel veel vragen beantwoord en hoort er denk ik gewoon bij Dus, even auto aan, stukje rijden tot motor enigzins warm, kachel aan door rode hendel omhoog te trekken en in de motorruimte voelen of er warme lucht aan de rechter bovenkant van de crossmember vandaan komt. Succes! |
Auteur: | bully [ 14 dec 2009 1:02 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! | |||||||||
|
Auteur: | peterfrans [ 14 dec 2009 1:11 ] |
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! |
Ik zou als eerste controleren of er wel voldoende brandstof wordt aangevoerd door de pomp. Een elektrische pomp zou tenminste 900 cc per minuut moeten kunnen leveren. Lukt dit niet zou ik het zeefje in de aanvoerleiding bij de benzinetank controleren/schoonmaken. Zover ik weet is er ook een zeefje in de benzinepomp, die zou je ook moeten schoonmaken. Hessels verklaring is trouwens ook wel interessant. |
Auteur: | Hessel [ 14 dec 2009 1:18 ] |
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! |
Check anders even of de benzine filters vervangen zijn voor aflevering. Kan nooit geen kwaad en het systeem is inderdaad erg gevoelig voor een verkeerde bezinedruk. Een (komplete) verstopping zou ik vreemd vinden, daar je wel 120 kan rijden en m.i. je auto dan niet uit zou moeten vallen, maar niet harder zou kunnen of gaan sputteren. Ook zou hij dan gewoon weer moeten starten. Het was vandaag 1.5 graad. Zou echt even naar de carburateur voorverwarming kijken.. |
Auteur: | Hessel [ 14 dec 2009 1:26 ] |
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! |
Thx Peterfrans! Scheelt mij weer een fotootje Maar even waar de slang opgaat. (Kon zo snel alleen even een fotootje vinden van voor de revisie) |
Auteur: | Laurens Schaap [ 14 dec 2009 10:36 ] | |||
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! | |||
Hallo, Allereerst iedereen erg bedankt voor het meedenken, waardeer ik enorm. Hierbij een foto van de motor, ik kan nu niet bij de auto om het een en ander te controleren. Auto komt inderdaad uit Italie dus daar kan het mee te maken hebben. Zo te zien zit er inderdaad geen slang aangesloten. Zou mooi zijn als het daar aan ligt. Is waarschijnlijk de minst dure oplossing. Groeten, Laurens
|
Auteur: | Hessel [ 14 dec 2009 11:10 ] |
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! |
Je hoeft dit alleen aan te sluiten als je vaker bij dit soort temperaturen gaat rijden. ALs dit een one off was. dan kun je ook zonder. Vanaf fabriek zal dit als standaard werden geleverd (ook in Italie) maar daar het best een slang is, is deze heel vaak weggehaald in de loop der jaren. Je kunt natuurlijk ook de slang alleen in de winter aansluiten. Check het anders wel eerst even of er inderdaad warme lucht uit komt bij draaiende motor en kachel aan. |
Auteur: | Koen De Moortel [ 14 dec 2009 13:18 ] |
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! |
maar wat een pareltje van een motor zeg |
Auteur: | klefroid [ 14 dec 2009 14:15 ] |
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! |
Ja, zeer proper motor is dat. lijkt als nieuw |
Auteur: | Laurens Schaap [ 14 dec 2009 14:41 ] |
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! |
Ja, dank motor is inderdaad bijna helemaal gedaan door Lammertink Porsche Centrum Twente. Die jongens die kunnen het wel. Heb daarvoor mijn oude Mercedes 280s uit 71 daarvoor moeten inruilen. |
Auteur: | Hessel [ 14 dec 2009 14:47 ] |
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! |
Ja, een revisie en wat poets werk doet wonderen Alleen jammer dat blank magnesium weer heel snel dof wordt |
Auteur: | Laurens Schaap [ 16 dec 2009 11:39 ] |
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! |
Ik ga zaterdag de auto weer ophalen en het wordt behoorlijk koud. Hebben jullie nog tips om hem weer thuis te krijgen? - verwarming vol open? Bedankt voor al jullie reacties. |
Auteur: | Hessel [ 16 dec 2009 13:48 ] |
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! |
Even nieuwsgierig, wat is er gedaan aan de auto in Leeuwarden? Verwarming helpt alleen als je de slang verbind tussen het luchtfilter & crossmember. Is natuurlijk voor jezelf ook prettiger Ik zou even een slang halen en 2 slangenklemmen. Slang moet een diameter hebben van 3,5 cm en ongeveer 50/60cm lang. Kan niet veel kosten en heb je in een paar minuten geinstalleerd. Even Erpa bellen. Hebben veel op voorraad en als je optijd belt, heb je het de volgende dag in huis. Pas ook op met hard rijden als het ijzig is. De klassieker banden zijn niet zo goed als moderne banden. Ik zou gewoon lekker rustig aan rijden... |
Auteur: | Laurens Schaap [ 26 dec 2009 14:28 ] |
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! |
Nou hij schijnt het weer te doen, Nadat ook nog eens de gaskabel was geknapt en Lammertink (Porsche Centrum Twente) hem helemaal uit Leeuwarden had opgehaald hebben ze de ontsteking opnieuw afgesteld. Tevens schijnt de slang die ik erop gemonteerd had ook nog eens goed te werk. Dus dank allemaal voor jullie bijdrage, Erpa voor de snelle levering van de slang, Edwin voor het ophalen van de auto en Hessel voor de goede tips. Fijne kerstdagen, Laurens |
Auteur: | Hessel [ 27 dec 2009 14:18 ] |
Berichttitel: | Re: HELP, bij 150 km/u houdt mijn 911 68 er mee op! |
my pleasure |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |