Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 2:28

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Installatie SSI 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Bericht Installatie SSI
Hoi

Ik ben SSI's aan het installeren op mijn SC'tje. Ondertussen is de achterste olieleiding aan de thermostaat gedemonteerd en vroeg me af of ik nog iets kon vervangen nu die leiding er toch af is.

Zijn er rubberen dichtingen of zo die ik gelijk kan vervangen nu de leiding toch gedemonteerd is ?

Thanks !

Tim

01 feb 2010 23:53
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Installatie SSI
Bedoel je de olieleiding is los van de oliekoeler? Thermostaat zit toch bij een SC ook boven op/in het blok?

Als momenteel niets lekt, zou ik alles lekker laten zitten. Even goed schoonmaken kan geen kwaad.... Even nieuwe pakkingen tussen koppen en SSI's natuurlijk :mrgreen:

02 feb 2010 18:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Ben wel erg benieuwd hoe eea ging. Kreeg je de oude wisselaars er makkelijk af, of braken er bouten?
Wil deze ook graag zelf doen, maar ben erg bang voor het afbreken van de bouten, want dan kan je niks meer en moet 'ie opgehaald worden.

02 feb 2010 23:00
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Wel

Ik had geluk denk ik, want de oude wisselaars demonteren ging als een fluitje van een cent. Een draadeindje is er wel mee uitgekomen, dat heb ik dan gewoon vervangen door een nieuw.Had ze wel een paar keer op voorhand ingespoten met een goede kruipolie, maar meer ook niet.

Met de moeren op de olieleidingen in wielkast rechts achter (op de thermostaat) had ik meer probs. Heb de achterste (degene die vervangen moet worden) moeten dremelen en losmeppen met een beitel en hamer. Was eigenlijk ook niet ZO moeilijk :wink:

Deze dus:

Afbeelding

02 feb 2010 23:20
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Opengehaald worden? Hoeft echt niet altijd. Eigenlijk alleen in extreme gevallen. Deze bouten kunnen ook uitgeboord worden of eruit gedraaid worden met de motor in de wagen.

Belangrijk is dat je als de heat exchanger's er al lang onder zitten je voldoende kruipolie/WD 40 gebruikt of hitte. Bout uit de kop draaien is geen ramp en kun je er later gewoon weer in draaien.

02 feb 2010 23:21
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Ah, een externe thermostaat voor oliekoeler voor. Even niet aan gedacht :roll:

02 feb 2010 23:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Dank voor je antwoord en foto. Had me niet gerealiseerd dat het die leidingen zijn die vervangen moesten worden.
Tevreden over het geluid? Misschien kan je wat laten horen (op mijn site staat hoe de mijne, nog origineel, klinkt)?

04 feb 2010 16:48
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Antwerpen, Belgie
Ik denk dat als k em nu start ik nog niet aan het einde van mijn problemen ben, er zit nl geen olie in en er hangt (nog) geen demper op :mrgreen:

Dus zowel kwaaie buren als kapotte motor. :wink:

Daar zou straks echter verandering in moeten komen en zal dan proberen een filmpje te maken.

Als je t louter voor t geluid doet: ik heb nog een RVS einddemper te koop die een fenomenaal geluid maakt! Ik kan em jammer genoeg (erg jammer) niet gebruiken om te monteren op de SSI's.

04 feb 2010 17:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Ok, dank vast. Wachten lijkt een stuk verstandiger :mrgreen:
Wil zelf ook alles vervangen, tzt, kan de demper dus niet gebruiken. Evengoed dank!

04 feb 2010 18:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]