Auteur |
Bericht |
Anonymous
|
Kan ik de 911 - 997 al laten tunen ? wat stel je voor ?
Kan ik de 911 - 997 al laten tunen ? wat stel je voor ? ik heb de Carrera S
|
30 dec 2004 23:27 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Re: Kan ik de 911 - 997 al laten tunen ? wat stel je voor ?
eerst inrijden ...
|
31 dec 2004 6:29 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
31 dec 2004 9:04 |
|
|
Anonymous
|
Re: Kan ik de 911 - 997 al laten tunen ? wat stel je voor ?
Hehe, ok, jullie hebben gelijk.. ik zit nu aan 3500 km... ik ga niet boven de 4000 toeren, ik heb af en toe wel naar 5 en kort naar 6 gegaan, maar dat was dan eerst na een lange rit van 1 uur beneden de 4000... zijn er nog tips om te roderen ?
|
31 dec 2004 10:30 |
|
|
Sjonnie
|
naar het schijnt zijn er enkele onderdelen van de Boxster die er prima op passen
|
31 dec 2004 11:17 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Re: Kan ik de 911 - 997 al laten tunen ? wat stel je voor ?
Niet te lang op hetzelfde toerental rijen ... op de snelweg regelmatig roeren in die pot ...
Ik heb een andere opvatting over nieuwe auto's inrijen ...
Heb ooit deze uiteenzetting van een zeer bekwaam monteur gekregen
Elke motor die uit een fabriek komt is uitvoerig getest in alle toerentalgebieden.
mij werd verteld dat je een nieuwe wagen best zo inrijd
0000 - 1500km altijd -4000 t/min
1500 - 3000km af en toe bij volledig warme motor eens flink doorduwen
3000 - 5000km zeer regelmatig eens flink het gas erop
5000 - .......km alle remmen los ...
Wat schrijft Porsche eigenlijk voor
Dirk
|
31 dec 2004 12:06 |
|
|
Anonymous
|
Re: Kan ik de 911 - 997 al laten tunen ? wat stel je voor ?
| | | | dirkie schreef: Niet te lang op hetzelfde toerental rijen ... op de snelweg regelmatig roeren in die pot ... Ik heb een andere opvatting over nieuwe auto's inrijen ... Heb ooit deze uiteenzetting van een zeer bekwaam monteur gekregen Elke motor die uit een fabriek komt is uitvoerig getest in alle toerentalgebieden. mij werd verteld dat je een nieuwe wagen best zo inrijd 0000 - 1500km altijd -4000 t/min 1500 - 3000km af en toe bij volledig warme motor eens flink doorduwen 3000 - 5000km zeer regelmatig eens flink het gas erop 5000 - .......km alle remmen los ... Wat schrijft Porsche eigenlijk voor Dirk | | | | |
Thanks voor de tip, ik zit nu bijna aan 4000, heb daarnet even in de toeren gejaagd, ging lekker.
Bij porsche zeiden ze, niet boven de 4000 toeren de eerste 3000km en daarna per 500km erbij 500 toeren erbij...
|
31 dec 2004 15:32 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Daar ik zeer regelmatig in een nieuwe auto rij kan ik hier misschien een klein woordje over meespreken:
de eerste 1000 tot 1500km veel op de motor afremmen: dus vóór een afslag, rotonde, verkeerslicht etc. terugschakelen van 6 naar 5 naar 4
enz.
en daarbij bij een benzinemotor het toerental niet boven de 4000tpm laten komen.
Daarna langzaam opvoeren tot maximaal vermogen (bij warme motorolie !!)
De auto wordt zo het stilst, het snelst en het zuinigst. Een motor is pas echt los als hij 5000 tot 7000km heeft gereden.
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
31 dec 2004 15:50 |
|
|
Anonymous
|
|
31 dec 2004 15:59 |
|
|
Sjonnie
|
Blijven lachen he Sternone, da's goed voor je gezondheid.
En graag wat foto's in je album. We willen hem wel zien je 997 S.
Ik zal nooit de proefrit vergeten die ik ermee gemaakt heb: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... frit+997+s
|
31 dec 2004 16:06 |
|
|
Anonymous
|
Hehe, zeker dat, ok ik trek morgen wat fotokes voor in mijnen album!
|
31 dec 2004 17:34 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: Kan ik de 911 - 997 al laten tunen ? wat stel je voor ?
Zucht.
Ding is nog maagdelijk,
vraagt toch ook niet op de eerste avond of standje.. uit de Kama Sutra effe tussendoor kan.
Rijdt die bolide nu maar eens proper in, kom dan een stukje meerijden in mijn oude barrel en daarna in de 997S.
Die auto van jou heeft pk's genoeg, misschien een rijvaardigheidstraining
|
01 jan 2005 22:20 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Kan ik de 911 - 997 al laten tunen ? wat stel je voor ?
Ga er vanuit dat Erwin weet wat goed is en ik dus gelukkig de eerste 1500km niet altijd onder de 4000 t/min hoef te blijven.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 jan 2005 23:08 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Re: Kan ik de 911 - 997 al laten tunen ? wat stel je voor ?
Je bent ziek!!!
Hij is amper uit de folie en je wilt hem al laten tunen? Ben je een F16 gewend of zo?
Ik zou hem eerst maar eens door de puberteit laten groeien voordat je hem met extra anabolen volpompt......
|
02 jan 2005 23:13 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Kan ik de 911 - 997 al laten tunen ? wat stel je voor ?
ER: vergeefse moeite sternone = sterGone.... (voelde zich hier niet thuis - zie ander topic...)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 jan 2005 0:06 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
wat gemist??
|
03 jan 2005 0:09 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
uhhhhh niet om l*llig te doen hoor! maar was precies mis met tunen? Ruf tuned toch ook nieuwe porsche? Als je dat leuk vind en kan doen is het toch een legitieme vraag?
(ja ik snap dat je alles netjes moet inrijden, maar een ruf kan je ook netjes inrijden toch?)
|
03 jan 2005 2:11 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Ieder zijn meug, maar ik zou hem lekker origineel laten for the time being. Fantastische auto met plenty vermogen en schitterende wegligging; why change a winning team?
|
03 jan 2005 8:28 |
|
|
F@RGO
|
@ sterny
vooral op letten dat je hem niet laat warmdraaien op stationair toerental voor je hem gebruikt
dus direct vertrekken .
niet vol op het gas gaan , zelfs niet na warm rijden,
de eerste km bedoel ik
volg die instrucities hierboven die zo mooi beschreven staan, zien er ok uit
wat ook heel belangerijk is,
CHECK oil level , de mijne verbruikte in het begin, is nu gedaan maar toch in de gaten houden, ik bedoel daarmee wel de peilstock ipv die elektronische meter.
verder kan ik nog een tip geven,
ik ken ene gast die subliem is ivm doseren van het gaspedaal tijdens de rodage wat toch heeeeel belangerijk is
die man is zo precies en talentvol , en wil perse een 997s aan de tand voelen, kwestie van zijn palmaresb en kennis uit te breiden
het gaat om een blanke man uit deerlijk city
beroep : hairengineer.
leeftijd : 40 (wekt vertrouwen)
burg status : getrouwd ( wekt ook vertrouwen)
indien u zijn adres volledig wilt kan u mailen naar.....
www.ikwilookeennegennegenzevens.be
|
03 jan 2005 12:36 |
|
|