Auteur |
Bericht |
Blauwe Kikker
930 [ 911 Turbo ]Brabant
|
Vraag over benzine
Dag porsche liefhebbers,
Ik heb me net aangemeld en heb een 911 turbo uit 88.
Officieel rijd deze op super gelood benzine, en moet dus altijd bij een BP of Total station tanken. Soms best irritant.
Wie kan mij vertellen of ik ook V power kan tanken?
|
30 okt 2004 20:36 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Hallo blauwe kikker en allereerst natuurlijk welkom hier, ik had je e-mailtje gekregen. Om je vraag te beantwoorden, wie heeft je wijs gemaakt dat je gelode benzine moet tanken? De mijne is een 86er en daar kan gewoon ongelode 98 ron benzine in. Laat die V-power lekker links liggen, de benzine is al duur genoeg. Gewoon ongelode 98 ron tanken.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
31 okt 2004 3:24 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Zo lang je nog kan
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
31 okt 2004 10:37 |
|
|
Blauwe Kikker
930 [ 911 Turbo ]Brabant
|
Hartelijk bedankt voor de tip. Michael.
Ik zet binnenkort effe wat foto's online.
|
31 okt 2004 20:51 |
|
|
Pat
|
branstof 911 SC 1978
Weet iemand wat aangeraden is voor een 3.0 SC van 1978 ?
98 loodvrij ? loodvervanger ?
Pat.
|
01 nov 2004 10:59 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: branstof 911 SC 1978
WELKOM Pat
Gebruik de zoekfunctie Welke benzine voor carrera 3.0 ..... misschien kun je hier iets mee.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
01 nov 2004 11:09 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Hallo,
SC uit 1978 kan op RON 95 rijden (zie ook handleiding).
Ik heb er ook een gehad, ik gooide wel om de zoveel tijd loodvervanger erbij (1 op de 5 tankbeurten o.i.d.)
Vaak in het buitenland gooide ik er toen nog bestaande super met lood erin.
De 204 pk'tjes moeten wel op RON98.
gr.
Dick
|
02 nov 2004 9:36 |
|
|
RufBTR
|
krijg toch nog steeds het advies om lood in de tank van me 930 te gooien. dus dat doe ik dan maar braaf, overigens gooi ik er loodvervanger en octaanverhoger in.
wie het echt weet mag het zeggen, ik weet het ook niet meer wat er nu wel of niet in kan.
|
03 nov 2004 16:51 |
|
|
Anonymous
|
Ik weet niet veel maar dit keer weet ik het echt.
Nou, ik heb ff de moeite genomen om naar mn 930 te lopen en het instructieboekje eruit te halen want ik weet zeker dat het daarin staat.
ff bladeren en sh#t bij mij pas op blz 85 staat:
verbleiten Superkraftstoff nach DIN 51600 oder unverbleiten Superkraftstoff nach DIN 51607 mit Oktanzahlen von mindestens 98 ROZ/88 MOZ.
hhhmmm dacht ik het eens een keer zeker te weten zie ik net dus dat er toch verbleiten = in nederlands gelode benzine in mag.
Ik gooi er altijd loodvrij 98 in.
|
04 jan 2005 16:25 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
gaat goed dus....
@blauwe kikker V-power in nederland is octaan 95! alleen in duitsland sowieso wel octaan100. Nederlandse v-power is eigenlijk shellpura. En 95 is niet goed voor je turbo.
(correct me if i'm wrong)
|
04 jan 2005 16:31 |
|
|
Pieter
911 3.2 cabrio 964
|
Hey...
Ik tank de mijne ook altijd met Super Plus, in het instructieboekje wordt inderdaad 98 ROZ-88 MOZ voorgeschreven, ik neem aan dat dat toch rood ongelood is. Het vulstuk past echter niet in mijn tankopening, vandaar dat ik dus Super Plus tank, dit is echter toch niet schadelijk????
|
04 jan 2005 17:11 |
|
|
Anonymous
|
Hhhooooo das heeell slecht, niet meer rijden en tank gelijk leeg laten zuigen !!!
nee hoor geintje, lees mijn tekst die ik overgenomen had nog een keer en je zult het wel snappen.
zoniet: oder is het duitse woord voor het nederlandse: of
dus de benzine die in jouw/mijn instructieboekje staat is dus ongelode benzine, volgens mij zit op alle loodvrije (ongelood zoals jij het noemt) pompen een vulstuk met smalle tuit en in jouw Porsche een kleine opening zoadat een brede, dikke tuit van gelode benzine er niet makkelijk ingaat.
Maar een pomp met rood ongelood met brede tuit ben ik nog niet tegengekomen. of bedoelde je misschien gelode super die jij prongeluk rood ongelood noemde ??
|
04 jan 2005 18:05 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
dit benzinetopic ben ik reeds vaker tegengekomen en blijkt onvermijdelijk tot onduidelijkheid en spraakverwarring te leiden.
volgens mij is er ook al eens ergens info bij pon opgevraagd.
mijn 205 gewoon diesel; maar daar zijn ook al meerdere varianten van...
|
04 jan 2005 18:10 |
|
|
912
|
V-power in Nederland is 97 volgens Shell...
|
04 jan 2005 20:47 |
|
|
Shark
Middelburg
|
Ja, dat heb ik dus ook gelezen
Het gekke is dat op de pomp staat: V-power 95 Beetje verwarrend, of niet
Shark
|
04 jan 2005 20:51 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
|
04 jan 2005 20:58 |
|
|
Guus
993 4SOegstgeest
|
Over dit onderwerp is al veel meer gezegd! Heb indertijd Wittebrug gebeld over V-power. Zij stelden dat V-power voor een 993 uit '96 prima is als alternatief voor Super Plus 98. Tot nu toe geen verschil gemerkt overigens.
Guus
|
04 jan 2005 21:04 |
|
|
912
|
Verklaring van Shell hier voor is dat de wettelijke productaanduidingen met betrekking tot octaan categorieen aanduidingen hebben
van 91,95,98 .... Met 97 mochten ze het dus geen 98 noemen en moest het onder de 95 groep vallen...
|
04 jan 2005 22:11 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
ik mut het nie tanken 95 of 97 of wat dan ook ... enkel pure 98 ...
Dirk
|
07 jan 2005 7:47 |
|
|
Guus
993 4SOegstgeest
|
Moet je zelf bepalen, of even de dealer/importeur bellen voor jouw type P.
Ik tank momenteel overwegend V-power (als het beschikbaar is). Schoner voor motor en buitenlucht (minder zwavel??? dacht ik). Geen probleem voor mijn auto (volgens dealer) en qua prijs vrijwel geen verschil met Super 98. Er zijn trouwens al pompen waar Super 98 door Shell geheel is vervangen door V-power.
Guus
|
07 jan 2005 11:29 |
|
|