| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Kantelende zuiger ? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=3&t=27416 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Ernest 986 [ 22 apr 2010 14:11 ] |
Berichttitel: | Kantelende zuiger ? |
Hebben jullie hier wel eens van gehoord? Een kantelende zuiger? Zie ad van TJ voor een 2e hands 996 http://www.theojansen-porsche.nl/specs.php?auto=786 |
Auteur: | maurice [ 22 apr 2010 14:17 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
Grappig, toevallig gisteren met iemand over dit fenomeen gesproken. Schijnt inderdaad wel voor te komen. Kan distributie van de nokkenassen zijn of idd een 'kantelende' zuiger. Aangezien tot voorkort alleen een ruilblok tot de mogelijkheden behoorde was dit niet te repareren. |
Auteur: | Ernest 986 [ 22 apr 2010 14:22 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
Maar hoeveel ben je kwijt om dit te repareren?? |
Auteur: | erwin996 [ 22 apr 2010 16:46 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
Auteur: | rob964.c4 [ 22 apr 2010 17:18 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
een ruil moter of een soort revisie, in iedergeval nieuwe cilinders en zuigers of allemaal boren en honen en overmaat zuigers, het is trouwens maar net hoe netjes je het wilt doen maar is best en kosten plaatje als je het niet zelf kan |
Auteur: | WillemB [ 22 apr 2010 17:31 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
Voor de meer visueel ingestelden onder ons (waartoe ik mijzelf ook reken) |
Auteur: | Wimpie67 [ 22 apr 2010 17:44 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
Ik zou rekenen op een totaalrevisie, want 't komt mij vreemd over dat de rest nog helemaal okselfris zou zijn |
Auteur: | bully [ 22 apr 2010 17:46 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
Zuiger gaat op en neer en kan geen kant op, hoe kan ie dan kantelen? |
Auteur: | erwin996 [ 22 apr 2010 17:50 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
Van iemand bij Porsche Centrum Leusden begreep ik dat een kantelende zuiger hét grote probleem was van de 996 3.4. |
Auteur: | Wimpie67 [ 22 apr 2010 17:56 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? | |||||||||
Door overmatige slijtage. Kan veroorzaakt zijn door planken met koude motor, verkeerde olie, slecht onderhoud etc. |
Auteur: | Rodger that! [ 22 apr 2010 18:01 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
Hij kan niet kantelen ,dan is het wel erg slecht met dat blok. Je kan dan de zuiger iets heen en weer in de cilinder bewegen. |
Auteur: | Ewout [ 22 apr 2010 18:16 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
Ik zou een 996 met een kantelende zuiger iig lekker aan mijn neus voorbij laten gaan. een 996 zonder kantelende zuiger overigens ook |
Auteur: | Maarten [ 22 apr 2010 18:29 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
Van de week iemand gesproken met een 49 maanden oude 997. Onder coulance (want eigenlijk maar garantie tot 48 maanden) ruilmotor gekregen van Pon vanwege een kantelende zuiger. En een nieuwe motor kost dus 12k. Overigens niets voor TJ om zo'n auto zo te verkopen. |
Auteur: | Ernest 986 [ 22 apr 2010 21:29 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
@Maarten dat vond ik ook zo vreemd. Normaal alleen maar volledig goede auto's. |
Auteur: | wolf [ 22 apr 2010 21:51 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
misschien hoorde theo het tikje te laat. |
Auteur: | Maarten [ 22 apr 2010 22:54 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
Guess so. Maar volgens mij gaan (normaal gesproken) auto's die hij inruilt die niet aan zijn kwaliteitseisen voldoen door te stoten naar handelaren met andere kwaliteitseisen... |
Auteur: | maurice [ 22 apr 2010 23:12 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? | ||||||||||||||||||
Betekend ook niet dat de zuiger echt kantelt natuurlijk. Maar zoals hierboven geschreven door bv met een koude motor flink te planken treed overmatige en ongelijke slijtage op waardoor de zuiger te ruim in de cylinder komt en kantelende beweging wil maken. Kan overigens heel goed het eerste teken van een ****-motor zijn Er is al eerder veel gesproken over het feit dat motoren die plof zeggen vaak van te voren een tikkend geluid maken. Maar goed laten we die discussie hier niet overnieuw voeren.
Dat is de prijs van een motor onder coulance. In de prijslijst staat de motor voor een 997-II toch echt voor ruim Eur 29700 en een 996 motor voor ruim Eur 28500 |
Auteur: | Wimpie67 [ 23 apr 2010 12:59 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
Hmmm.... TJ lijkt mij iemand die vrij goed de weg weet in P-land en in eigen beheer zou hij een dergelijke motorschade voor "relatief" weinig geld moeten kunnen herstellen. En iedereen weet dat een goede P meer geld oplevert dan eentje met motorschade. Waarom laat hij dan een toekomstige koper dit probleem oplossen? Een handelaar geeft over 't algemeen geen kadootjes. Misschien tijd om 't aan TJ zélf te vragen voordat onze alarmbellen gaan rinkelen? |
Auteur: | molen934 [ 23 apr 2010 13:29 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
Bij de Alfa's kwam dit ook wel eens voor, maar dan kon je de bussen met zuigers vernieuwen Dit zou ook bij een luchtkoeler mogelijk zijn, jammer dat het bij een 996/997 niet kan Weet iemand waarom ze dit zo moeilijk gemaakt hebben bij de waterkoelers |
Auteur: | lindemans [ 23 apr 2010 14:32 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
Top dat Theo dat zo in zn advertentie zet, chapeau. Het feit dat hij het zelf niet herstelt geeft wel aan dat het een flink klusje is. Goeie kans voor iemand die het met plezier zelf aanpakt. Goed motortje scoren bij Do ? |
Auteur: | Peter [ 23 apr 2010 14:42 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? | |||||||||
Bij de luchtkoelers kan je inderdaad de 'bussen' en zuigers vernieuwen, gewoon een nieuw setje cilinders en zuigers a $$$$$$$$$$$ De bussen van een alfa zijn van gietijzer, Porsche (en tegenwoordig bijna alle auto fabrikanten) heeft voor een andere techniek gekozen. Gietijzer is namelijk niet zo slijtvast, wel goedkoop ($) en heeft veel goede eigenschappen. Een veel slijtvaster materiaal is bijvoorbeeld Nikasil (het oppervlakte van een luchtkoeler cilinder) maar wel $$$$$$$$, of Alusil (het materiaal van de 944/28 blokken, dat is $$$$ en dat heb je Lokasil, de techniek van de 997/7 en boxster blokken, dat is $$. Op zich is de Lokasil techniek high tech. Het blok wordt zo gegoten dat alleen het slijtvaste materiaal op of ter hoogte van de clinderwanden zit. De rest van het blok bestaat uit 'gewoon' aluminium. Dit in tegenstelling tot het 944/28 blok wat helemaal uit slijtvast materiaal bestaat waarbij er nog een dure oppervlakte behandeling moet worden toegepast op de cilinderwanden. Je kan een 996/7 blok natuurlijk wel uitboren en verbussen. |
Auteur: | molen934 [ 23 apr 2010 14:55 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
Kwas bij een technische avond bij Porsche Gelderland, daar werd verteld dat een 996/997 blok zeer moeilijk is te demonteren en bussen te plaatsen Zou in de constructie zitten |
Auteur: | MS964 [ 24 apr 2010 0:00 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
TJ hanteert de laatste tijd lagere prijzen, heeft wellicht ook zijn weerslag op hetgeen hij aanbiedt. Niet l*llig bedoeld trouwens. |
Auteur: | erwin996 [ 24 apr 2010 0:15 ] |
Berichttitel: | Re: Kantelende zuiger ? |
De prijzen kantelen ook. Een paar maanden geleden was er bij TJ een actie met 10% korting op 996'en, echter niet nadat de prijzen, in ieder geval van een aantal auto's, eerst met zo'n 5% verhoogd waren. Nu zijn de standaard prijzen láger dan destijds de prijzen met 10% korting. Kantelende prijzen zuigen niet altijd. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |