Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 11:46



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Warmloopregelaar kapot 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
75er 911S 2.7 Targa (USA)
Bericht Warmloopregelaar kapot
Eindelijk erachter gekomen dat de warmloopregelaar niet goed is. Toen ik de aanvoerleiding van de warmloopregelaar los had en de auto startte liep deze ineens stukken beter. Mijn warmloopregelaar is er een met een vacuumaansluiting boven op de warmloopregelaar.
Het kan dan volgens mij aan twee dingen liggen dat de warmloopregelaar niet goed werkt. Ten eerste is het vacuum wel goed? En ten tweede is het bimetaal in de warmloopregelaar wel goed?
Heeft iemand enig idee hoe ik een van deze twee problemen kan uitsluiten?
Het nummer van deze warmloopregelaar is 0 438 140 009.


Bijlagen:
S8001798.JPG
S8001798.JPG [ 177.15 KiB | 803 keer bekeken ]
S8001796.JPG
S8001796.JPG [ 176.58 KiB | 803 keer bekeken ]
06 jun 2010 10:19
Profiel
Bericht Re: Warmloopregelaar kapot
Denk dat beste gewoon vervangen is. :idea:


06 jun 2010 11:29
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Warmloopregelaar kapot
Beste,

Ik zit juist met het zelfde probleem, de vacuumslang die aan de WUR is aangesloten is van mijn afgekoppeld en opgestopt van de vorige eigenaar. De motor draait niet zo mooi als ik dat terug koppel, nogthans heb de controle gedaan van benzinedruk in koude en warme toestand van de motor en alles was juist.Ik ben er toch van overtuigt dat de WUR de benzinedruk regeld of heb ik het mis? Graag wat info ?


06 jun 2010 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
75er 911S 2.7 Targa (USA)
Bericht Re: Warmloopregelaar kapot
Kort gezegd regelt deze WUR de druk op de injectoren. Dit gebeurd door de retour naar de tank meer of minder open te zetten. Dit gebeurd weer door de temperatuur van de WUR en het gevraagde vacuum op de slang.
In koude toestand is de retour naar de tank vol open. In warme toestand regelt deze zodoende af dat de retour naar de tank minder open staat.
Eigenlijk is de WUR continu aan het afregelen, dit in tegenstelling tot de koudestartklep.
Maar om zo'n ding zonder te onderzoeken te gaan vervangen vind ik toch wel een beetje duur (210 euro), dan weet ik liever eerst zeker of het vacuum goed functioneert.


09 jun 2010 20:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.